Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på fotos....
Fra : uh

Dato : 03-06-07 23:06

.....billederne er næsten hvide - og med striber. Ikke alle - men måske 10%
af de fotos jeg tog i aften.

Er det mon kamera eller SDkortet der er problemet?
Kamera: Canon IXUX 750, kort: SD Ultimate, Kingston 2GB 120x.

mvh uh

Fra : abacus

Dato : 04-06-07 00:17

On 4 Jun., 00:05, "uh" <uibpvækmedde...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Er det mon kamera eller SDkortet der er problemet?
> Kamera: Canon IXUX 750, kort: SD Ultimate, Kingston 2GB 120x.

Måske en lukkerfejl? hvor gammelt er kameraet?
Niels

Fra : uh

Dato : 04-06-07 07:55

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kamera: Canon IXUX 750, kort: SD Ultimate, Kingston 2GB 120x.
>
> mvh uh

Måske en lukkerfejl? hvor gammelt er kameraet?

1½ års tid mener jeg.
mvh uh

Fra : Brian Lund

Dato : 04-06-07 18:12

> Måske en lukkerfejl? hvor gammelt er kameraet?
> Niels
>
> 1½ års tid mener jeg.
> mvh uh

Hvis du har brugt kameraet meget i de 1½ år er det ikke umuligt at det er
lukkeren..! - Kan du ikke prøve at uploade et eksempel et sted, og så linke
her?

Brian

Fra : uh

Dato : 04-06-07 18:55

"Brian Lund" skrev > Hvis du har brugt kameraet meget i de 1½ år er det ikke
umuligt at det er
> lukkeren..! - Kan du ikke prøve at uploade et eksempel et sted, og så
> linke her?
>

> Brian

Jeg har vist brugt det mere end de fleste gør, flere tusinde i hvert fald -
og her er et link til nogle eksempler:

http://picasaweb.google.dk/ullasoeborg/FejlPFotos

....hvad mener I? Formatterede kortet i går, det har jeg ikke gjort før, bare
slettet efter kopiering til HD.

mvh uh

Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-07 15:44

> [...]
>
> http://picasaweb.google.dk/ullasoeborg/FejlPFotos
>
> ...hvad mener I? Formatterede kortet i går, det har jeg ikke gjort før,

Det er ihvertfald kameraet den er gal med, ikke kortet... Det er jeg 100%
sikker på!
Men jeg må indrømme at det ikke ligner en klassisk lukker fejl, alle de
vandrette hvide striber er ikke normalt for den slags fejl, ihvertfald ikke
i de tilfælde jeg har set! - Det er muligt det er en løs forbindelse eller
noget, uanset så sender du jo bare kameraet ind og får det lavet på
reklamationsretten! ;)

Du kan da godt prøve med et andet SD kort, men jeg tror ikke det gør nogen
forskel.

Brian

Fra : uh

Dato : 06-06-07 18:39

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan da godt prøve med et andet SD kort, men jeg tror ikke det gør nogen
> forskel.
>

> Brian
Nu har jeg prøvet med et andet kort - med samme resultat :( - dvs. jeg må
undvære kameraet en tid?
mvh uh

Fra : uh

Dato : 07-06-07 21:45

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg prøvet med et andet kort - med samme resultat :( - dvs. jeg må
> undvære kameraet en tid?
> mvh uh

Nu har jeg indkredset problemet til at det er når jeg zoomer ind, ellers
ikke. Er det mon lukkeren alligevel? Jeg er nysgerrig efter at vide hvad det
kan være, selv om jeg jo nok kan se at det skal til rep.
mvh uh