Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ACR 4.1
Fra : Hans Kruse

Dato : 03-06-07 18:08

Hvis I ikke har set det, så er der en væsentlig opgradering til ACR 4
http://luminous-landscape.com/whatsnew/. Der er kommet interessante nye
features, så som en ganske avanceret sharpening funktion og local contrast
enhancement kaldet clarity. Det ser fint ud. De samme funktioner kommer
ganske snart i en opgradering af Lightroom (v 1.1). Jeg håber så at
performanceproblemerne så også er løst på Windows platformen.

Disse nye sharpening funktioner rejser så igen spørgsmålet om, hvor meget
sharpening man skal anvende under RAW konverteringen (altså input
sharpening) ift output sharpening. Jeg håber så, at Lightroom får begge dele
indbygget.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-06-07 18:19

[8<8<8<]
> Det ser fint ud. De samme funktioner kommer ganske snart i en opgradering
> af Lightroom (v 1.1).

Der er lidt blog om emnet
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/
http://lightroom-news.com/2007/05/31/lightroom-and-camera-raw-41/
fra product manager Tom Hogarty

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : MichaelBS

Dato : 03-06-07 22:52

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> features, så som en ganske avanceret sharpening funktion og local contrast
> enhancement kaldet clarity. Det ser fint ud.

Wow. Tak for info. Lyder spændende. Jeg troede kun opgraderingen drejede sig
om kompatibilitet med nye kameraer og har ikke skelet til det overhovedet.

> De samme funktioner kommer ganske snart i en opgradering af Lightroom (v
> 1.1).

JA det ville være rart. Bare de også opgraderer web modulet, så man selv kan
bestemme højden og have fri bredde på billederne samt en fornuftig
skarpnings rutine.

>Jeg håber så at performanceproblemerne så også er løst på Windows
>platformen.

Hvilke problemer er det?

> [...]
> sharpening man skal anvende under RAW konverteringen (altså input
> sharpening) ift output sharpening. Jeg håber så, at Lightroom får begge

For mig er svaret: ingen, hvis billedet er velfokuseret og skarpt fra
kameraet. Kun output sharpening.

mvh Michael