Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
omtanke
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-07 10:47

Jeg plejer at kopiere mine behandlede billeder til CF kortet
og aflevere det til det lokale laboratorie, fint nok det funker,
men som regel skyder jeg videre på samme kort og kopierer
billederne tilbage til notebooken - det skal man så måske ikke,
virus af forskellige slags blev raporteret - jeg tog chancen, da
der var lidt vigtige billeder på kortet - fremover formaterer
jeg inden jeg stikker det i computeren - det gik godt denne gang
takket være et fornuftigt anti vir program, men på rejse noget at
overveje hvis men printer lidt hen ad vejen.. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-06-07 08:34

-max- wrote:

> Jeg plejer at kopiere mine behandlede billeder til CF kortet
> og aflevere det til det lokale laboratorie, ...cut...

Skift til Mac og bliv helt fri for alt det der virus lort...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-06-07 15:06

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Skift til Mac og bliv helt fri for alt det der virus lort...

HAHAHA,

Jeg kører windows, og har ALDRIG haft virus på besøg.

Men Mac er sikkert fint til dumme brugere der ikke magter at tænke sig
bare lidt om.

/søren

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-06-07 18:38

Søren Reinke wrote:

> Jeg kører windows, og har ALDRIG haft virus på besøg.

Det kan være at det kommer som en overraskelse for dig, men det er
aldeles ligegyldigt hvad dine personlige erfaringer er, når vi snakker
om hvorvidt Windows har eller ikke har tendens til at få virus.

Mac kan selvfølgelig få virus, men pga. udbredelse og arkitektur er Mac
(og Linux m.m. for den sags skyld) mindre sårbare overfor skidtet. Hvis
du prøver at argumentere at virus er et lige stort eller lille problem
på alle platforme, har du tabt på forhånd.

> Men Mac er sikkert fint til dumme brugere der ikke magter at tænke
> sig bare lidt om.

Ja, ja, fint nok. Og Windows-brugere er gamere, Linux-brugere nørder og
BSD-brugere administratorer. Skal vi komme videre?
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-06-07 21:16

Toke Eskildsen wrote:

> Mac kan selvfølgelig få virus, men pga. udbredelse og arkitektur er Mac
> (og Linux m.m. for den sags skyld) mindre sårbare overfor skidtet.

Mac og Linux er slet ikke såbare overfor de ca 30.000 viruser der findes
til windows platformen, de er også immume overfor orme, spyware, adware
og andet lignende crab.

Jeg har arbejdet med Mac'er siden 1985, jeg har aldrig brugt antivirus
software, og jeg har endnu til gode at se en Mac-virus.

Min søn læser til datalog, og han har været med til at teste hvor hurtigt
en ubeskyttet windows PC'er bliver inficeret, hvis den bliver brugt på
Internettet, og det tog lige nøjagtig 20 minutter, så var den inficeret.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-06-07 21:49

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Mac og Linux er slet ikke såbare overfor de ca 30.000 viruser der
> findes til windows platformen,

En Commodore 64 eller en Amiga er heller ikke sårbare overfor Windows-
virus. Det har ikke noget at gøre med systemernes kvaliteter, det
skyldes blot at de er forskellige.

> de er også immume overfor orme, spyware, adware og andet lignende
> crab.

Hvordan i hede hule Hellerup skulle et åbent system kunne være immunt
overfor spyware og adware?

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-06-07 06:17

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Mac og Linux er slet ikke såbare overfor de ca 30.000 viruser der findes
> til windows platformen, de er også immume overfor orme, spyware, adware
> og andet lignende crab.

Selvfølgelig er de IKKE det, det er forskellige OS'er.

> Jeg har arbejdet med Mac'er siden 1985, jeg har aldrig brugt antivirus
> software, og jeg har endnu til gode at se en Mac-virus.

Så har du ikke kigget godt nok efter for det findes skam.

Tillykke jeg har haft computer siden 1982 og har ikke haft besøg af en
virus, hvad beviser det ? Absolut intet.

> [...]
> hurtigt en ubeskyttet windows PC'er bliver inficeret, hvis den bliver
> brugt på Internettet, og det tog lige nøjagtig 20 minutter, så var den

Ja det var tilfældet ved Windows XP før SP2, men det gælder IKKE mere,
f.eks. er Vista meget sikkert.

/Søren

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-06-07 22:36

> Det kan være at det kommer som en overraskelse for dig, men det er
> aldeles ligegyldigt hvad dine personlige erfaringer er, når vi snakker
> om hvorvidt Windows har eller ikke har tendens til at få virus.

Ja, og

> [...]
> du prøver at argumentere at virus er et lige stort eller lille problem
> på alle platforme, har du tabt på forhånd.

Se det er så dig der påstår det.

Mac er og bliver et niche produkt, mine værktøjer skal være flexible,
udbredte, og ikke mindst configurerbare som det passer mig, og ikke hvor
jeg er låst til hvad en producent ønsker, som har en meget stor
forkærlighed for at låse mig til kun deres produkter.

Jeg levet af at være software udvikler, og det er spild af tid og energi
at udvikle til Mac'en, ikke mindst fordi hvis en mac bruger ønsker at
anvende det jeg laver, kan de bare virtualisere Windows.
Samt at OSX ikke har et framework der kommer bare det mindste i nærheden
af .net (nej java når det ikke til sokkeholderen)

> Ja, ja, fint nok. Og Windows-brugere er gamere, Linux-brugere nørder og
> BSD-brugere administratorer. Skal vi komme videre?

Gerne bare jeg slipper for at skulle rode med Mac's

/Søren

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-06-07 06:08

Søren Reinke wrote:

> Ja, og

Så er det ikke smart at bruge sine personlige erfaringer som et
argument (det gælder også Niels forøvrigt).

Toke:

> Se det er så dig der påstår det.

Det er det, ja. Vil du seriøst påstå at virus er lige så stort et
problem på Linux og Mac, som på Windows?

> Mac er og bliver et niche produkt, [...]

Jeg snakker virus. Du skal være velkommen til at bashe Mac (eller
Windows eller Linux eller BSD eller PDP11), men det bliver uden mig.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 18:22

> Skift til Mac og bliv helt fri for alt det der virus lort...

Hvorfor findes der så antivirusprogrammer til mac...?

--
mvh kajo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-06-07 06:33

"Niels Riis Ebbesen"

> Skift til Mac og bliv helt fri for alt det der virus lort...

Niels - de fleste i familen kører med Mac, jeg kan bare ikke
finde ud af det, alt for gammel til at skifte over - og der skete
jo ingen skade, takket være mit vidst udemærkede Antivir.
Var bare overrasket over at støde på virus ad den vej. -max-

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-06-07 16:22

-max- wrote:

> [...]
> jo ingen skade, takket være mit vidst udemærkede Antivir.
> Var bare overrasket over at støde på virus ad den vej. -max-

Det viser desværre bare at dem du afleverede kortet til ikke kender til
alment brug af computere.

Bruger dumhed kan intet OS beskytte imod.

/Søren