Alaska Husky
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 06-06-07 18:48

Jeg søger info om Alaska Husky på nettet men jeg har ikke kunnet finde noget
omkring den race, andet end at den ikke er anerkendt som race i DK, er der
noget der ved hvor jeg kan finde en beskrivelse af den hund?

På forhånd tak

Fra : Anette

Dato : 06-06-07 19:10

www.toyota-forum.dk wrote:
> [...]
> finde noget omkring den race, andet end at den ikke er anerkendt som
> race i DK, er der noget der ved hvor jeg kan finde en beskrivelse af

Jeg har lige surfet lidt rundt - og der er ikke ret meget om de husky'er på
dansk, men en af dem er her http://www.yumathemalamute.dk/rip.html

Her er en på engelsk http://www.dogbreedinfo.com/alaskanhusky.htm

Prøv at ændre din stavemåde til Alaskan husky, når du søger på f.eks
google.com. Det giver en del hits, men ikke umiddelbart særligt informative
sider.

Super smuk hund ellers

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Brian

Dato : 06-06-07 20:25

Anette skrev (og Brian klippede):
> Super smuk hund ellers
>
> / Anette
> www.philana.dk

og en hund med godt humør, tilsyneladende:
http://www.heritageh-d.com/images/natasha-alaskan-husky-9.5-3.jpg

Fra : Anette

Dato : 06-06-07 20:36

Brian wrote:

> og en hund med godt humør, tilsyneladende:
> http://www.heritageh-d.com/images/natasha-alaskan-husky-9.5-3.jpg

Nåååh hvor er den sød *LOL*

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-06-07 22:29

On Wed, 6 Jun 2007 21:35:42 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Nåååh hvor er den sød *LOL*

Og den ser ud til at more sig glimragende!
Kanongodt billede.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 19:17

"www.toyota-forum.dk" <hvidberg@tdcadslSLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget omkring den race, andet end at den ikke er anerkendt som race i DK,
> er der noget der ved hvor jeg kan finde en beskrivelse af den hund?

Mig bekendt, er det et kryds af en siberian husky og en alaskan malemute,
der er fremavlet specielt til konkurrence kørsel, udholdenden fra malemuten
og hurtigheden fra huskyen.

mvh .marie

Fra : Søren LH

Dato : 08-06-07 04:33

> [...]
> noget omkring den race, andet end at den ikke er anerkendt som race i DK,
> er der noget der ved hvor jeg kan finde en beskrivelse af den hund?

Jeg har forstået at alaskan husky er en betegnelse for enhver slædehund, som
ikke er nogen af de beskrevne slædehunderacer (alaskan mamamute, siberian
husky, grønlandshund, ......). Det er altså ikke en hund der eksisterer
nogen racebeskrivelse på.

Mvh
Søren