Sikken en tur :o)
Fra : pwh

Dato : 06-06-07 10:15

Jeg kan åbenbart tænde folk af idag

Først på vores tur ned til damhusengen kommer vi til en legeplads
der idag var fyldt med en børnehave, jeg sørger self for at holde mine
hunde henne hos mig når vi går forbi.
Men alligevel skal en af pædagoggerne råbe til mig
"om jeg ikke kan kalde mine hunde til mig"
Jeg spørger hende så pænt om de da ikke allerede er hos mig,
jo det er de da bekræfter hun, så hun kunne ikke helt give mig et svar
på hvorfor der skulle råbes af mig til at starte med

Lidt senere på turen, oppe på stien der omkranser engen møder
vi en alm civil bil med 3 personer i.
Det er strengt forbudt at kører bil der, man må ikke engang cykle.
Så jeg spurgte høfligt føreren om han ikke var kommet på afveje,
han viste så et skilt med "skov & naturstyrelsen", det var jo ikke let at vide
Jeg sagde så pænt undskyld, og så burde den potte have været ude.
Men han skulle lige fører sig frem, "om jeg ikke skulle have snor på de hunde"
Nej, det var ved gud jeg ikke ville, "jamen det er altså påbudt" påstod han.
Jeg skar så igennem og sagde klart til ham at jeg ikke gad diskuterer med ham,
og at hvis han var utilfreds kunne han jo give mig en bøde.
Den kunne han ikke rigtig give igen på, så han kørte videre da jeg bad ham om det

/Jens (som ikke tør lufte hund mere idag)

Fra : lh

Dato : 06-06-07 10:48

> [...]
> om det
>
> /Jens (som ikke tør lufte hund mere idag)

Hvis du lufter dine hunde hvor det er påbudt de føres i snor, så er du vel
ikke højere hævet end alle andre??

lh

Fra : Is

Dato : 08-06-07 19:36

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du lufter dine hunde hvor det er påbudt de føres i snor, så er
du vel
> ikke højere hævet end alle andre??

Joo, det tror jeg Jens er

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 08-06-07 20:00

Is, skrev:

> Joo, det tror jeg Jens er

Suk... kan du ikke komme med noget mere hunde
relavant end at jeg er en snotskovl, det ved alle da

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-06-07 10:58

> [...]
> om det
>
> /Jens (som ikke tør lufte hund mere idag)

Auch Jens, der fik du enden på komedie. Først vælger du at være politimand
overfor den bil, som uretmæssigt kører hvor den ikke må, og når du så bliver
irrettesat, så bliver du fornærmet
Altså hvis andre ikke skal have ondt i *Røxxx* over at du går med dine hunde
i snor, hvor du ikke må, så kan du vel næppe tillade dig at være efter
andre, der ikke gør som påbudt...
Noget med at kaste sten når man bor i et glashus

Connie....

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 11:09

C.H, skrev:
> [...]
> politimand overfor den bil, som uretmæssigt kører hvor den ikke må,
> og når du så bliver irrettesat, så bliver du fornærmet

Jeg prøvede nu blot at værer hjælpsom overfor manden hvis han var
kommet på afveje, mig generede han for så vidt ikke.

> Altså hvis andre ikke skal have ondt i *Røxxx* over at du går med
> dine hunde i snor, hvor du ikke må, så kan du vel næppe tillade dig
> at være efter andre, der ikke gør som påbudt...

Nu er der nok en smule forskel på at have løs hund hvor man "måske"
ikke må, og på at kører bil på en disideret gangsti.
Skal vi ikke lige holde propertionerne på plads, som sagt må man
heller ikke cykle på den sti, men det kunne da aldrig falde mig ind
at skælde en cyklist ud for det.

/Jens

Fra : lh

Dato : 06-06-07 11:20

> [...]
> Skal vi ikke lige holde propertionerne på plads, som sagt må man
> heller ikke cykle på den sti, men det kunne da aldrig falde mig ind

Hvorfor mener du at du frit kan lade dine hunde løbe frit uden snor, hvis
det er påbudt at de er i snor? Klart en pædagog gør dig opmærksom på at du
bør have dine hunde i snor. Hun har ansvare for en masse børn og kan ikke
vide om dine hunde gør noget eller ikke.

lh

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 11:35

lh, skrev:
> [...]
> opmærksom på at du bør have dine hunde i snor. Hun har ansvare for en
> masse børn og kan ikke vide om dine hunde gør noget eller ikke.

Nu roder du vist tingene sammen, og digter lidt selv.
Hvor har jeg skrevet at pædagogen bad mig om at give mine hunde snor på,
hun bad mig om at kalde dem hen til mig, og det var de allerede.
Og hvor har du fra at det er forbudt at have hund løs på damhusengen.
Det var oppe på stien at manden i bilen påstod at hunde skulle værer i snor,
jeg tvivler faktisk på at han har ret, på engen hvor pædagogen brokkede sig
er det faktisk fuldt lovligt at have sin hund løs.

Lad dog værer med at kaste dig over mig fordi du kom til kort
i den sidste tråd, kom med noget reelt og digt ikke historier selv.
Det gør jo ikke ligefrem andre ytringer du kommer med særligt troværdige
når du uhæmmet omskriver hvad jeg har fortalt.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 06-06-07 11:33

> [...]
> Skal vi ikke lige holde propertionerne på plads, som sagt må man
> heller ikke cykle på den sti, men det kunne da aldrig falde mig ind

Hverken forbudt, ulovligt eller påbudt kan gradbøjes, det er enten eller..
Gad vide, om den rare pædagog ikke bare gjorde dig opmærksom på, at du
skulle have snor på hundene i det område? Det kunne jo være, at du ikke
vidste det?

Connie

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 11:42

C.H, skrev:
> [...]
> eller.. Gad vide, om den rare pædagog ikke bare gjorde dig opmærksom
> på, at du skulle have snor på hundene i det område? Det kunne jo

Det var da utroligt som dig og lh skal digte idag
Hvor har i fra at det skulle værer forbudt at have hund løs på damhusengen ?
og hvor har i det fra at pædagogen bad mig om at give mine hunde snor på ?
Om det er påbudt med snor oppe på stien var manden i bilens påstand,
jeg tvivler faktisk på at han har ret, og det gjorde han nok også selv til sidst

/Jens

Fra : lh

Dato : 06-06-07 12:04

> [...]
> Om det er påbudt med snor oppe på stien var manden i bilens påstand,
> jeg tvivler faktisk på at han har ret, og det gjorde han nok også selv til

http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/Ordensregler.aspx

lh

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 13:09

lh, skrev:

> http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/Ordensregler.aspx
>
> lh

Nemlig, og hvis du nu læste lidt på dit eget link under damhusengen
ville du opdage at område E er fritløbsområde for hunde.
Har du nogen grund til at tro at jeg befandt mig andre steder ???
At det tilsyneladene er det på stien forbavser mig lidt,
mener ikke at have set skiltning med det.

Men hvorfor går du dog så højt op i det, du kan da værer
bedøvende ligeglad med om mine hunde har snor på eller ej.
Så vidt jeg ved bor du ikke i Rødovre, og vil derfor næppe
blive chikaneret af mine trådløse hunde.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 13:13

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:Jcw9i.18

> Om det er påbudt med snor oppe på stien var manden i bilens påstand,
> jeg tvivler faktisk på at han har ret, og det gjorde han nok også selv til

Hvis der også har været et "skov & naturstyrelsen skilt", på stien, hvor
manden i bilen var, så skal hunde nok føres i snor. Det er der i hvert fald
en masse skilte om, i det vådområde, hvor vi lufter vores vovser.

Jeg lufter dog ofte 2 af vores hunde uden snor, men putter snor på Bingo,
hvis der skulle komme nogen. Fimbe bliver altid tæt på mig og jager hverken
efter fugle, cykler, andre mennesker eller noget andet, så han går for det
meste løs og har ikke mødt nogen, der har brokket sig over det endnu. Synes
ikke, at det er et problem, hvis man har styr på hunden. Biva stoler jeg dog
ikke nok på til, at slippe hende løs.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 14:17

Buffy, skrev:

> [...]
> hvor manden i bilen var, så skal hunde nok føres i snor. Det er der i
> hvert fald en masse skilte om, i det vådområde, hvor vi lufter vores

Jeg må se efter næste gang jeg er der,
ikke at det vil få mig til at ændrer adfærd
Der er nu heller aldrig nogen der har brokket sig over at mine
hunde er løse på den sti, det er 9 ud af 10 hunde der går der i forvejen.

Tror bare at han skulle brokke sig over et eller andet, gassen gik bare
ret hurtigt af hans ballon da han jo i virkligheden ingen magt havde

> [...]
> sig over det endnu. Synes ikke, at det er et problem, hvis man har
> styr på hunden. Biva stoler jeg dog ikke nok på til, at slippe hende

Sådan ser jeg også på det, så længe min hunde ikke er til gene kan folk
da værer ligeglade, det er 99,9% da også heldigvis,
jeg kan så godt leve med at værer den sidste 0.1% på tværs

/Jens

Fra : LN

Dato : 08-06-07 16:56

> Det var da utroligt som dig og lh skal digte idag
> Hvor har i fra at det skulle værer forbudt at have hund løs på damhusengen ?

Det er jeg da ret så sikker du selv har skrvet i tidligere tråde.

LN

Fra : pwh

Dato : 08-06-07 17:07

> Det er jeg da ret så sikker du selv har skrvet i tidligere tråde.
>
> LN

Jeg kan kun sige at du må huske forkert.
Det er måske nede ved selve søen du tænker på,
der er det påbudt med snor på hunden,
og det har jeg helt rigtigt skrevet i tidligere tråde.

Selve Engen er til dels udlagt som friområde for hunde,
at hundefolket så hen af vejen har indraget hele området
er så en anden snak, det skete mange år før jeg fik hund

/Jens (hvis hunde lige har badet i damhussøen, uden snor på)

Fra : LN

Dato : 09-06-07 07:48

On 8 Jun., 18:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> er så en anden snak, det skete mange år før jeg fik hund
>
> /Jens (hvis hunde lige har badet i damhussøen, uden snor på)

Jeg tænker ikke noget for jeg kender ikke damhussøen overhovedet.
Ved bare vi har haft diskussioner før hvor du luftede hunde omkring
damhussøen uden snor hvor snor var påbudt. Og havor det har givet
anledning til utilfredshed.

LN

Fra : pwh

Dato : 09-06-07 09:00

LN, skrev:

> [...]
> Ved bare vi har haft diskussioner før hvor du luftede hunde omkring
> damhussøen uden snor hvor snor var påbudt. Og havor det har givet

Det er også korrekt.
Men som sagt er damhussøen og damhusengen 2 forskellige steder,
der dog ikke ligger ret langt fra hinanden

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 06-06-07 15:42

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> efter andre, der ikke gør som påbudt...
> Noget med at kaste sten når man bor i et glashus

I spilder jeres tid, Det er ikke Jens den er gal med, det er alle de andre

Kim

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 15:45

Kim H., skrev:
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I spilder jeres tid, Det er ikke Jens den er gal med, det er alle de
> andre
>

> Kim

Det er nemlig lige hvad der passser

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-06-07 16:17

In news:%Mz9i.28$jH4.8@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Det er nemlig lige hvad der passser
>
> /Jens

Selverkendelse er nu ellers en god ting LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 16:48

Tove Krieger, skrev:
> In news:%Mz9i.28$jH4.8@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Selverkendelse er nu ellers en god ting LOL

Nemlig, men også rart at Kim synes jeg er fejlfri
Jeg synes nu bare det er lidt strengt at Kim smuglæser
i min tråd, når jeg ellers er i hans killfilter

/Jens

Fra : Brian

Dato : 06-06-07 20:23

pwh skrev:
> [...]
> Den kunne han ikke rigtig give igen på, så han kørte videre da jeg bad ham om det
>
> /Jens (som ikke tør lufte hund mere idag)

Haha! Alt for fedt et comeback, du kom med, da ham s&n-manden skulle
hævde sig selv :)
Desuden skulle man da mene at, de åbne områder der er, burde være
skiltet ordentligt af, så man kunne se hvorvidt man brød nogle regler,
ved at lade hunden rende trådløst.

-Brian (som ikke prøver at skyde skjulte budskaber ind i Jens' indlæg *lol*)

Fra : pwh

Dato : 07-06-07 09:23

Brian, skrev:

> Haha! Alt for fedt et comeback, du kom med, da ham s&n-manden skulle
> hævde sig selv :)

Ja mig bekendt er det da kun politiet der kan udskrive bøder,
så det var self en billig bemærkning fra min side at han kunne give mig en
Men mundlam blev fjolset, han kunne da også bare værer kørt videre
da jeg pænt havde undskyldt overfor ham

> Desuden skulle man da mene at, de åbne områder der er, burde være
> skiltet ordentligt af, så man kunne se hvorvidt man brød nogle regler,
> ved at lade hunden rende trådløst.

Jeg kal ikke kunne sige om der er skiltet med det, jeg har aldrig kigget efter.
9 ud af 10 hunde der går på den sti er trådløse, sådan er det bare i det område.
Jeg bruger næsten heller aldrig snor på mine hunde, så får jeg en dag en bøde
for det tager jeg det med. Men jeg er da endnu aldrig blevet stoppet af politiet,
og dem møder jeg da jævnligt de mest mærklige steder uden snor på mine hunde.
Så længe hundene går pænt er de åbenbart bedøvende ligeglade,
så kan andre mennesker i min verden også værer det når hundene ikke er til gene.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-07 04:47

> [...]
om det

> /Jens (som ikke tør lufte hund mere idag)

Hej Jens

Ja, Damhusengen har du aldrig været heldig med )

Måske er dine trådløse hunde, ikke ligefrem tilladte der.... Skal ikke kunne
sige det

Men noget helt andet.... Hvis det er forbudt for alle andre, at køre i
området, ja så gælder dette forbud altså også for, " Skov & Naturstyrelsen
".... Det hjælper ikke spor, at han har et skilt, der fortæller, at han
kommer fra Skov & Naturstyrelsen.... Han skal have en, til formålet,
udskrevet tilladelse, der fortæller, at lige netop, denne kørsel er der
givet dispensation for, og da specielt, hvis kørslen foregår i en ganske
almindelig anonym personbil.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 07-06-07 09:05

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
>
> Ja, Damhusengen har du aldrig været heldig med )

Jo, sådan føler jeg det da ikke.
Men da det primært er der jeg lufter hunde er det jo også
meget naturligt at det er der jeg får et par "sammenstød"

> Måske er dine trådløse hunde, ikke ligefrem tilladte der.... Skal
> ikke kunne sige det

Det har Lh været så venlig at dokumenterer at de godt må,
følg dette link hun kom med, og se under damhusengen.
http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/byensparker.aspx

> [...]
> denne kørsel er der givet dispensation for, og da specielt, hvis
> kørslen foregår i en ganske almindelig anonym personbil.

Det ved jeg så ikke om han i virkligheden havde ret til.
Der kører jo jævnligt små lastbiler dernede og andre tjenestekørertøjer,
men de er altid tydeligt markeret,
politiet tager sig da også tit en runde.
Det var som sagt heller ikke for at skælde ham ud, jeg troede han
uforvarende var kommet på afveje, det ser jeg nemlig også en
sjælden gang imellem.
Men da han så skulle puste sig op uden grund, ja så bliver jeg da muggen,
jeg hendvendte mig faktisk yderst venligt til ham.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-07 10:14

> Jo, sådan føler jeg det da ikke.
> Men da det primært er der jeg lufter hunde er det jo også
> meget naturligt at det er der jeg får et par "sammenstød"

Tja, når der kommer alle typer, kommer der jo også, nogle lidt emsige typer.
Så der er vel ikke andet at gøre, end at efterligne Ålen.... Sno sig

> Det har Lh været så venlig at dokumenterer at de godt må,
> følg dette link hun kom med, og se under damhusengen.
> http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/byensparker.aspx

Det skulle nu også forstås sådan, at jeg jo ikke kender Damhusengen, så hvad
der er tilladt der, er ikke sådan lige " Common knowledge " for mig.

> [...]
> Men da han så skulle puste sig op uden grund, ja så bliver jeg da muggen,
> jeg hendvendte mig faktisk yderst venligt til ham.

Jamen sådan er det, det er altid meget lettere at misforstå, end at prøve at
forstå.

Præcis som mit postbud gjorde.... Skøre kvindfolk.... Det havde været helt i
orden, hvis hun steg ud, og gav hunden et møgfald.... Det ville både hund og
jeg, til fulde kunne acceptere.... Men når hun begynder at råbe, snerre og
bide af mig, så har hun da virkeligt lagt op til problemer..... Så hun
kunne slet ikke forstå, at jeg hverken kunne se, eller høre hende, for havde
jeg nu reageret ligeså, ville hundene have jagtet hende, helt tilbage til
posthuset.... ))

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 08-06-07 10:40

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, når der kommer alle typer, kommer der jo også, nogle lidt emsige
> typer. Så der er vel ikke andet at gøre, end at efterligne Ålen....
> Sno sig

Nemlig
Men så længe jeg møder 500 glade mennesker for hver 1 surt,
så kan jeg også snildt leve med de få der skal brokke sig over
mine trådløse hunde.
Specielt alle de glade børneansigter jeg oplever når Tyson tager
sig en kæmpe maveplasker i damhussøen er det hele værd.
Det er faktisk lidt af et tilløbstykke til tider når mine hunde bader

> [...]
> kunne se, eller høre hende, for havde jeg nu reageret ligeså, ville
> hundene have jagtet hende, helt tilbage til posthuset.... ))

De færreste mennesker bryder sig om at blive skældt ud som et lille barn,
tryk avler som regel modtryk

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-07 08:39

> [...]
> sig en kæmpe maveplasker i damhussøen er det hele værd.
> Det er faktisk lidt af et tilløbstykke til tider når mine hunde bader

Tja, sådan var det også, hvor jeg boede før .... Når der kom voksne, så
kunne man godt blive skældt ud, for at gå ude på marken, uden snor på.... Så
kom de altid med den.... Der kunne jo komme børn ).... Så peger man, kan
du se hvad det er, deroppe på stien.... Det er børnehavebørnene, der står og
venter på, at vi kommer derop, så de kan klappe hundene .... De tre,
som er mere end en meter højere, er pædagogerne, der hjælper dem, med at
vente på os.

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-06-07 11:49

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde
> jeg nu reageret ligeså, ville hundene have jagtet hende, helt tilbage til

Hvorfor skal hun sælde _din_ hund ud.
Det er da dig, som hunde_ejer_, der har den tunge opgave,
hvis hunden ikke opfører sig hensigtsmæssigt.

--
mvh Uffe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-07 08:24

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal hun sælde _din_ hund ud.
> Det er da dig, som hunde_ejer_, der har den tunge opgave,
> hvis hunden ikke opfører sig hensigtsmæssigt.

Det skal du jo stadig ikke spørge mig om, for jeg ved ikke, hvorfor de er
blevet uvenner... Det er stadig, kun hunde og postbud, der ved hvorfor...
Førhen var de udmærkede venner. I øvrigt, skal de fortælle mig, når der
kommer nogen, så jeg ser meget gerne de bruger mund... Så set med mine øjne,
så opfører de sig helt, som de skal.

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 09-06-07 08:40

> [...]
> Førhen var de udmærkede venner. I øvrigt, skal de fortælle mig, når der
> kommer nogen, så jeg ser meget gerne de bruger mund... Så set med mine

Jeg ved ikke hvorfor hunde og postbude ikke kan sammen, men jeg ved at min
forrige hund gjorde jeg virkelig ALT for at den kunne blive venner med
posten, og skraldemanden og alle dem der havde sådan et lovligt jævnligt
ærinde. Og det lykkedes til fulde. Skraldemande gav godbidder hver gang og
posten var dagens højdepunkt (fra den positive side!).
Så flyttede jeg og nu hang min postkasse uden for lågen så hunden og post
ikke mødtes personligt. Men alligevel talte jeg med min sædvanlige post om
hvor glad hunden var for deres besøg, så han gjorde også meget for at
beholde dette venskab for det skete jo de skulle ind med en pakke. Men så en
dag kom en helt anden post som afløser og jeg gik tilfældigt i haven. Denne
post stod gudhjælpemig og drillede hunden, og kaldte den alt muligt fra en
dum og grim hund og meget mere i et tonefald som absolut ikke indbød til at
han kunne lide hunde. Så var det venskab mellem hund og post ødelagt! Dvs
netop denne mand kunne min hund ikke fordrage, men den sædvanlige post var
dog stadig accepteret. Men hvor blev jeg tosset, når man bruger så meget tid
på at hund og post skal omgås hinanden at så er der enkelte der kan ødelægge
det på et splitsekund. Så i nogle tilfælde tror jeg det er postens egen
skyld, men lære man sin hund fra den er helt lille at hilse på posten bla så
er min erfaring at det går jo fint nok senere.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 09:18

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse news:466a595f$0$161

> [...]
> fra en dum og grim hund og meget mere i et tonefald som absolut ikke
> indbød til at > han kunne lide hunde. Så var det venskab mellem hund og

Ja, det er noget træls noget. Har haft noget af det samme problem med
naboens børn, der råbte af vores hunde, sprang hen foran havelågen og gemte
sig igen. Hundene blev fuldstændig vilde og kunne mærke på Biva, at hun var
meget usikker. Fik så fat i børnene, fortalte dem, at de skulle holde op
med, at drille hundene og komme hen og hilse pænt. Det gjorde de så og så
slappede hundene helt af. Alle 4 børn har derefter også været herinde og
lege.
Da vi lige er flyttet fra bøhland til byen er vi ved, at lære hundene, at
færdes i haven, uden at gø, så snart, der går noget forbi. Det går faktisk
langsomt fremad ( Rom blev jo ikke bygget på en dag ), men det kan jo
hurtigt blive ødelagt igen, hvis hundene drilles. Det forstod børnene da
også fint, når det blev forklaret til dem.

> [...]
>var dog stadig accepteret. Men hvor blev jeg tosset, når man bruger så
>meget tid på at hund og post skal omgås hinanden at så er der enkelte der

Det er jo også en tåbelig opførsel fra postbudets side. Han møder jo sikkert
mange hunde hver dag og burde da vide bedre.

>Så i nogle tilfælde tror jeg det er postens egen skyld, men lære man sin
>hund fra den er helt lille at hilse på posten bla så er min erfaring at det
>går jo fint nok senere.

Vores postbud er bange for hundene- eller rettere sagt. Hun er bange for
Bingo. Måske fordi Bingo ligner en schæfer lidt. Har forklaret posten, at
Bingo altså ikke gør noget og hun fik da også lige taget sig sammen til, at
hilse lidt på hunden. Hvis posten har haft en dårlig erfaring med en eller
anden hund, der måske har snappet efter dem, så kan jeg nu godt forstå deres
frygt, men ellers er det, at møde hunde vel også uundgåeligt i deres
arbejde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-06-07 22:55

> [...]
> Førhen var de udmærkede venner. I øvrigt, skal de fortælle mig, når der
> kommer nogen, så jeg ser meget gerne de bruger mund... Så set med mine

Vores er da også alletiders 'alarm'.
Den larmer også når pakkeposten kommer, men halen den logrer.
Den ved nemlig godt at pakkeposten har 'bestikkelse' med.
De første gange ville hunden alligevel ikke spise godbiden.
Men efter at have hilst på posten og godbiden nogle gang,
så var den helt vild efter at hente godbiden selv.

Min hund må godt alarmere, den skal bare ikke bide uden provokation.

--
mvh Uffe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-07 11:47

> [...]
> så var den helt vild efter at hente godbiden selv.
>
> Min hund må godt alarmere, den skal bare ikke bide uden provokation.

Hej Uffe

Ja, men havde en af mine hunde, bidt mit postbud, så kunne jeg forstå mit
postbud. Men at postbudets fantasi, løber af med hende, det kan man altså
ikke laste hundene.... Hvis hun føler sådan, skal hun nok nøjes med at dele
post ud i opgange, hvor der altid er en dør imellem. Pudsigt nok, skælder
postbude også ud der... Dog ikke på mine hunde .... Og der er endda dem,
der påstår, at de er blevet bidt i fingrene... Nu var det jo faktisk også,
brevene, der skulle i postkassen, ikke fingrene... Jeg antager, at man kan
påregne, et postbud, som en professionel, når der skal puttes breve i en
postkasse.... Jeg kan finde ud af, at putte breve i, uden at mine fingre, på
nogen måder kommer i fare, selv om der så står nok så glubsk en hund, på den
anden side... Så burde et postbud også kunne. Man får sommetider de tanker,
at postbudet, lige skal have fingrene ind, og mærke, om der hænger en nøgle
på indersiden, som mange børnefamilier bruger.... Men det er jo sådan noget,
man end ikke engang må tænke... Men hvad skulle postens fingre ellers, så
langt inde.. ?

Min svogers broder, har været landpost i 45 år, og er aldrig blevet bidt....
Som han siger, brug et par minutter, hver gang du møder en ny hund.... Mange
postbude siger, det har de ikke tid til.... Men til det, svarer han.... "
Har man råd til at lade være ".... Det er vel, som han siger... Max 10 nye
hunde, der kommer om året.... Det er vel, sådan ca 1 time, man bruger
ekstra, på et år.... De skulle de nok lige kunne få tid til.... De bruger
mere tid, på at brokke sig over hunde, end de bruger på at gøre sig gode
venner med dem.

For sådan at beskrive, hvordan man får en bys postbude, til at blive
rædselsslagne... Jeg havde for en del år siden, en Sct. Bernhard.... En
ordentlig klippert på 110 Kg, uden at være overvægtig.... Hans bedste ven,
var netop postbudet. På et tidspunkt, startede der noget vejarbejde, som
gjorde, at man nu kunne gå gennem vores have, og komme ud på en anden vej,
hvilket postbudet så ville benytte sig af.... Hunden kommer, og skulle have
sin daglige kæletur.... Posten stiller sig også klar, og da hunden så vil
læne sig op af hende ( Som nu en Sct Bernhard gør, som også er en stor
anerkendelse af vedkommende, der kæler ) Kommer postbudet i problemer, for
med 110 Kg hund, skal man altså lige have sat fødderne rigtigt, hvilket
postbudet også agtede at gøre, men imod sædvane, var der altså en postcykel,
så cykel, postbud og hund, endte i en lidt rodet bunke på jorden ....
Siden den dag, var alle andre postbude, end netop vores, bange for vores
hund.... Og hvad endnu værre var, snakken gik, at vores hund havde
overfaldet postbudet.
Jeg gætter på, at postbudet, havde fortalt historien på posthuset, og alle
havde så åbenbart givet episoden, en meget forkert betydning.

M.V.H....Benny..