Ufatteligt.....
Fra : Kim2000

Dato : 01-06-07 20:35

Hunden er schæfer-gravhund og ca. 40 cm over skulderen og er simpelthen
umuligt at holde inde på ens grund.

Vi tager den fra en ende af:

1) Hundetræning, fattede hun ikke meget af og hundetræneren mente vi aldrig
ville få en ordentlig hund. Hun har dog siden lært at side, ligge og komme
når man kalder og jeg synes faktisk hun fatter de fleste ting vi siger til
hende, fx bliv her hvorefter hun går ved siden af os, indtil vi siger fri.
At blive på grunden fattede hun aldrig. Var der noget mere spændende
smuttede hun også fra hundetræningen (men først når vi ikke så det, fx hvis
vi snakkede med nogen ved bilen, så listede hun om bag bilen og væk var hun)

2) Så prøvede vi hegn, 1 m, sprang over

3) Et snoresystem, duede ikke, hun sad bare stille midt på græsplænen.
Efterlader vi hende ved en butik med snor på bliver hun ligeledes siddende
uanset om snoren så er bundet eller ej.

3) 1,50 m hegn, sprang over

4) 180 m med indadbøjede øverst hegn, gravede sig under

5) Så lagde vi kantsten hele vejen rundt, så sprang hun over. Gør vi det
højere så er vi næsten over i et nazifort

6) Ulovligt el hegn fra tyskland kombineret med hundetræner, hvilket førte
til hun sad midt på græsset og ikke bevægede sig og efter 2 måneders
konstant træning og FJORTEN besøg af fire forskellige trænere (600 kr hver
gang), måtte vi erkende at det bare heller ikke duede. Vi skal jo heller
ikke have en hund, der er ved at skide af skræk for at bevæge sig i haven.

7) Hundehus med snor, jeps hentede hende OG hundehuset nede på fodboldbanen,
som hun på en eller anden måde har fået gennem både sten, hegn og
krat????!!!!

8)????

Hun luftes om morgen i ca. 20 min og en time om aften, begge gange uden
problemer og uden snor. Vi bor ved skov og marker, hvor hun aktiveres efter
alle kunstens regler som den første idiot af en træner og de fire andre
trænere.

HVAD ER DER GALT I KNOLDEN PÅ DEN KØTER?

Og/eller hvad pokker laver vi galt??

Lige nu er hun sgu billig til salg, men vi holder jo af møghunden, der er
seks år. Den eneste løsning vi har tilbage er at holde hende indendørs og
det holder jo heller ikke.

Hun elsker børn, er ufarlig og trafiksikker (hun er da i live endnu), men
det holder altså bare ikke, hun skal ikke strefe rundt selvom mange af
kvarterets andre hunde gør det - med alles velsigenelse....

mvh
Kim

Fra : Anette

Dato : 01-06-07 21:19

Kim2000 wrote:
> HVAD ER DER GALT I KNOLDEN PÅ DEN KØTER?
>
> Og/eller hvad pokker laver vi galt??

Nogle spørgsmål - frit fra leveren, så tag dem med et smil..

Synes hun I er kedelige, siden hun stikker af? Hvad giver I hende af
hjernearbejde, udfordringer til at hun skal tænke? Kloge hunde synes det er
fedt at skulle tænke og de bliver helt vidunderligt trætte af det - og hun
er jo ret klog, med sine Houdini-tricks.
Du skriver at der er andre hunde der går løse omkring Jer, er det dem hun
finder spændende? Ville en legekammerat hjælpe? Altså en hund mere? Ville
det få hende til at blive hjemme? i "frygten" for at gå glip af noget?
Der er schæfer i hende - altså hun burde "passe på" Jer og hulen/huset - der
er der gået et eller andet galt - alt afhængig af hvor meget
schæfer/hyrdehund der i hende.

Nej jeg har ikke den fjerneste ide, udover hvad I allerede har været
igennem, men tænker bare højt..øøøh på skrift

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-06-07 06:53

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Der er schæfer i hende - altså hun burde "passe på" Jer og hulen/huset -
> der er der gået et eller andet galt - alt afhængig af hvor meget
> schæfer/hyrdehund der i hende.

Anette!, har du overset at der også er gravhund hende?? det er da den der
stikker af!. Det var også en giftig blanding. to så vidt forskellige hunde.
men alle houdini tricksene er garanteret ud af gravhundesindet. jeg her
grinet over dit indlæg kim!, har kunne nikke til meget af det som tidl.
gravhundejer og nuværende terrierejer. der ER altså nogle typer hunde, der
har mere udforskningstrang og har større tendens til selv at gå på
opdagelse.
og hvis størrelsen er efter schæferen, og dermed adrætheden og muligheden
for at springe over, kombineret med gravhundens til tider selvstændige sind
så er det vel derfor (-;

Jeg har ikke andre ideer end at bygge et fort knox..

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 02-06-07 13:28

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Anette!, har du overset at der også er gravhund hende?? det er da den
> der stikker af!.

Nååå ja, det er da også rigtigt - den egenskab var ikke lige med inde i
tanke rækken

> Jeg har ikke andre ideer end at bygge et fort knox..

Tja, min fantasi rækker vist heller ikke til andet lige nu

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-07 09:56

> [...]
> er fedt at skulle tænke og de bliver helt vidunderligt trætte af det - og
> hun er jo ret klog, med sine Houdini-tricks.

Vi træner spor med hende en gang imellem, men vi har skidte erfaringer fra
hundeklubber, da vores er gadekryds og "ikke en rigtig hund" og at de
hundetrænere vi har oplevet i klubber (alle to klubber) mildst talt ikke
bryder sig om hende. Derudover kaste pind og den slags, og så er hun fri
skoven og på marker, hvor to haremisser gennem hele foråret har "leget" med
hende (jeg tror ikke hun fatter der er to). Fårene mener hun at hun skal
samle sammen og bevogte, hvilket i praksis betyder at hun løber i forvejen,
springer over elhegnet, samler fårëne (omkring 40) og så holder styr på dem.
Både landmanden og jeg stod og så forbløffet på hendes indsats, som hun
aldrig nogensinde har modtaget træning i. Så det har hun sådan set gjort de
sidste to år hver aften.

> Du skriver at der er andre hunde der går løse omkring Jer, er det dem hun
> finder spændende? Ville en legekammerat hjælpe? Altså en hund mere? Ville
> det få hende til at blive hjemme? i "frygten" for at gå glip af noget?

Den har vi overvejet, men frygter egentlig bare hun tager dem med på tur, fx
havde naboens boxer aldrig løbet ud, før Molly flyttede ind :-/

> Der er schæfer i hende - altså hun burde "passe på" Jer og hulen/huset -
> der er der gået et eller andet galt - alt afhængig af hvor meget
> schæfer/hyrdehund der i hende.

Hyrdehund må der være i hende, da vi havde labradoren havde vi et 30 cm højt
hegn og sagde nej 3-4 gange så kunne vi faktisk tage på seminariet uden hun
tog hjemmefra. Desværre oplevede vi så den sorg at hun pludselig uden varsel
faldt om, hvor dyrlægen fortalte hun havde haft en hjertefejl.

mvh
Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-06-07 10:48

> [...]
> indsats, som hun aldrig nogensinde har modtaget træning i. Så det har hun
> sådan set gjort de sidste to år hver aften.

hmm hvad med at dyrke det som åbenbart er hendes "hobby"?
prøv at kontakt nogle af hyrdehundeklubberne, bordercollierne måske, der er
mange der dyrker den slags træning, og hvis det er noget hun pr instinkt har
flair for, så ville det måske være en super form for aktivering for hende?.
eller få en flok høns, gæs eller lign. som hun kan hyrde HJEMME! (-;
mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 02-06-07 13:38

Kim2000 wrote:
> Både landmanden og jeg stod og så forbløffet på hendes indsats, som
> hun aldrig nogensinde har modtaget træning i. Så det har hun sådan
> set gjort de sidste to år hver aften.

Wow, der blev lige vækket et godt hyrdeinstinkt, der - herligt
Der findes enkelte steder her i landet, hvor man kan lære at hyrde sammen
med sin hund, måske ville det være noget?
Her en artikel, hvordan vores hundetræner oplevede sin hunds instinkt blive
vækket
http://www.dyreadfaerdsklinikken.dk/article/?articleid=18
og her en sød billedserie af OES'er der får vækket instinkt
http://kennelblueberry.dk/HyrdeAssens/2.html

> Den har vi overvejet, men frygter egentlig bare hun tager dem med på
> tur, fx havde naboens boxer aldrig løbet ud, før Molly flyttede ind
> :-/
Hmmm - måske en labrador, som jeres "gamle hund", kunne få hende til at
blive hjemme? Måske kunne påvirkningen gå begge veje? Med det stærke
hyrdeinstink skal hun have " et job", tror jeg. Noget at passe på -hjemme i
haven -, som Marie skriver.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 22:07

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:46607511$0

> Hun elsker børn, er ufarlig og trafiksikker (hun er da i live endnu), men
> det holder altså bare ikke, hun skal ikke strefe rundt selvom mange af
> kvarterets andre hunde gør det - med alles velsigenelse....

Har hun nogen hundevenner, som hun kan lege med i dagligdagen ?

Måske strejfer hun fordi, hun får øje på de andre strejfende hunde i området
?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-06-07 19:29

Kim2000 wrote:

> Hunden er schæfer-gravhund og ca. 40 cm over skulderen og er
> simpelthen umuligt at holde inde på ens grund.

Der skal kantsten hele vejen rundt om grunden, et hegn ... og så skal hunden
fodres :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-07 11:03

> [...]
> det holder altså bare ikke, hun skal ikke strefe rundt selvom mange af
> kvarterets andre hunde gør det - med alles velsigenelse....

Den hund er tosset, nå men nu har vi da fundet ud af noget - måske....

Hegnet er 180 højt, da hun ikke kan hoppe direkte over, ja så er der sat et
stødhegn op cirka 2-4 cm over hegnets top, et par skilte på plankeværket (så
byens unger ikke får stød, ellers gør de det kun en gang). Vi fik sat det
hele op fredag og efter et par højlydte bjæf først til den ene side, så den
anden, så har hun ikke forsøgt sig hverken i dag eller i går, hun har været
helt ude ved hegnet, men har altså ikke hverken forsøgt at kravle eller
hoppe over. Nu må vi se hvor længe der går før hun begynder at kravle ud af
vinduer, kravle over taget eller slukker på kontrakten
mvh
Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 12:18

In news:4663e39b$0$14041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:

> [...]
> over. Nu må vi se hvor længe der går før hun begynder at kravle ud
> af vinduer, kravle over taget eller slukker på kontrakten mvh

Hun lyder til at være alle tiders hund . Jeg tror også, at hvis
hun har prøvet at få et rap af hegnet, så har hun lært det. Hvis hun
nu prøver at nå kontakten eller kravler ud af vinduer og henad
taget, så tager jeg godt nok hatten af for hende, for så må du eje
en af Danmarks smarteste vovser.

Hun kan sikkert "høre" hegnet. Hunde har jo en fantastisk hørelse.
Der kan også være en slags sjette sans som vi ikke kender der får
hende til at stoppe op, men hvis du slukker for hegnet kan du være
forvisset om, at hun vil prøve at komme over igen. Hun er da bare
herlig. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-07 14:26

> [...]
> stoppe op, men hvis du slukker for hegnet kan du være forvisset om, at hun
> vil prøve at komme over igen. Hun er da bare herlig. LOL

Det kommer vel an på man synes om at være til grin i hele byen....

Fra : jytte

Dato : 04-06-07 14:51

On 4 Jun., 13:17, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
> hende til at stoppe op, men hvis du slukker for hegnet kan du være
> forvisset om, at hun vil prøve at komme over igen.

Det tror jeg at du har ret i Tove. Vi har sat et ekstra hegn rundt om
vores kaninbur med stød i, for at kaninerne kan være i fred. Ellers
løber Mollie næsen imod, så hegnet bliver skubbet af. Hun har fået
stød én gang. Men hun er helt klar over om der er tændt eller slukket
for strømmen. Hvis det er slukket, så løber hun imod det igen. Så det
er muligt at hegnet siger en lille bitte lyd, som jeg bare ikke kan
høre. Det er lidt irriterende, men altså en af de få ting, hvor jeg
bare ikke kan få lært hende at hun skal holde snuden for sig selv

Mvh Jytte - som hader når Mollie er mere snu end mig )

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 15:05

In news:1180965056.601863.58830@m36g2000hse.googlegroups.com,
jytte <mollie-mor@hotmail.com> typed:

> [...]
> snuden for sig selv
>
> Mvh Jytte - som hader når Mollie er mere snu end mig )

Jeg er helt sikker på at det er hørelsen der gør sig gældende. Hunde
kan jo høre meget høje toner (f.eks. hundefløjter) som vi mennesker
ikke kan høre.

Man kan altså blive meget forbavset en gang imellem, når man opdager
hvor "udspekulerede" dyr kan være.

Min ældste datter fortalte om de papegøjer der var på TV forleden.
Pokkers at jeg glemte at se den udsendelse, håber den bliver
genudsendt på et tidspunkt. Der kunne man opleve dyr som var snu,
hun fortalte at de næsten lå på gulvet af grin. De "møgfugle"
kunne splitte en bil ad på "no time".

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 16:21

> Jeg er helt sikker på at det er hørelsen der gør sig gældende. Hunde kan
> jo høre meget høje toner (f.eks. hundefløjter) som vi mennesker ikke kan
> høre.

Hunde kan vel også lugte strøm ?
Bingo har meget respekt for strømhegn. Hun kan dog godt kende forskel på om
der er strøm i et hegn eller ej.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-07 16:27

In news:46642de2$0$1418$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Buffy <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> typed:

> Hunde kan vel også lugte strøm ?
> Bingo har meget respekt for strømhegn. Hun kan dog godt kende
> forskel på om der er strøm i et hegn eller ej.

Du har sikkert ret. Det er nok en sammenblanding af sanserne der
opfatter strømmen.