forstærkes driften ?
Fra : The MANN

Dato : 31-05-07 20:57

Hej NG

Ved ikke om overskriften er den rette!

men jeg har en hanhund på 3½ år (lab blanding) som en bekendt gerne vil
"låne"til hans hunhund .
Så min bekymring er : om den kommer til at strejfe mere når den nu har fået
"blod på tanden"

Den har aldrig gjort anstalning til "humping" af nogen art
men alt info modtages med bukken og skraben !!

The Mann

ps den lykkelige hanhund hedder Gizmo

Fra : jopa

Dato : 31-05-07 21:02

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Så min bekymring er : om den kommer til at strejfe mere når den nu har
> fået "blod på tanden"

Chancen er stor for at den får smag for det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : news.telia.dk

Dato : 31-05-07 21:17

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Chancen er stor for at den får smag for det.

Hehe lige som os mænd så, når vi først har fået, så vil vi have mere.

Hilsen

Johnny

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-07 21:39

In news:465f2890$0$48957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
The MANN <hamann29@hotmail.com> typed:
> [...]
> gerne vil "låne"til hans hunhund .
> Så min bekymring er : om den kommer til at strejfe mere når den nu

For en del år siden havde min søster en ruhåret foxterrier
(udstillingshund) i udstationering. Allerede efter første gang
ejeren havde den i nogle dage til parring skete der "noget" med den.

Den havde åbenbart fået smag for det søde liv, for den skulle bare
opdage at en dør var på klem så var den smuttet. Det skete et par
gange, så min søster gav den tilbage til ejeren fordi hun ikke turde
tage ansvaret for at den blev væk. Den havde aldrig før forsøgt at
"flygte", så chancen for at det har påvirket den var efter min
mening absolut til stede.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 31-05-07 22:54

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fået "blod på tanden"
>
> Den har aldrig gjort anstalning til "humping" af nogen art
> men alt info modtages med bukken og skraben !!

Peanut gorde det ingen forskel med. Han har heller aldrig humpet eller
pinket og har heller ikke gjort det efter. Stikke af har han aldrig rigtig
gidet, og heller ikke nu. Nu bor han selvfølgelig også sammen med hans tæve,
så måske er det derfor?

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 03:22

The MANN, skrev:
> Hej NG
>
> Ved ikke om overskriften er den rette!
>
> men jeg har en hanhund på 3½ år (lab blanding) som en bekendt gerne
> vil "låne"til hans hunhund .

Er der ikke rigeligt med besynderlige blandinger
her i landet, behøver man ligefrem aktivt at deltage
i at avle flere.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-06-07 07:43

On Thu, 31 May 2007 21:57:05 +0200, "The MANN" <hamann29@hotmail.com>
wrote:

>Så min bekymring er : om den kommer til at strejfe mere når den nu har fået
>"blod på tanden"

Risikoen er der da, men personlig tror jeg ikke at driften forstærkes.

Jeg er lidt mere bekymret over om I ved hvad I går ind til. Du har en
lab-blanding, ved du hvad der ligger i den? Og hvad med tæven? Vides
der hvad der ligger i den?
Jeg har selv blandinger, så det er ikke frodi jeg er "hellig" på nogen
måde, men jeg synes måske osse at det er lidt usikkert bare at kaste
sig ud i at blande vildt og voldsomt... og hvilke arvelige sygdomme
risikerer man at give videre...?

At Vaks blev far var ikke planlagt (I hvert fald ikke fra min side),
men da hvalpene nu var der så måtte jeg jo eje en af mine "børnebørn".
Og seriøst... Der er bare INGEN lighedspunkter mellem Oy og Vaks. Rent
udseende-mæssigt er Oy jo blevet mere sjælden end køn, men det kan jeg
så forstå, men når vi taler sind er der sørme heller ingen ligheder.
Han kunne lige så godt være kommet fra en fremmed planet, så man aner
ikke hvad man får, og det synes jeg osse er lidt for usikkert...

Og så lige en "advarsel" mere... Hvis I alligevel satser på hvalpe, så
sørg for at I kan afsætte dem FØR I overhovedet forsøger at parre. Det
er frygteligt at se den sidste hvalp gå rundt alene fordi den ikke kan
blive afsat.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-06-07 10:00

Leyna, skrev:

> Jeg er lidt mere bekymret over om I ved hvad I går ind til. Du har en
> lab-blanding, ved du hvad der ligger i den? Og hvad med tæven? Vides
> der hvad der ligger i den?

Mit gæt er at det også er en blanding, ingen fornuftig ejer af en raceren
hund vil da parrer den med en blanding.

> [...]
> måde, men jeg synes måske osse at det er lidt usikkert bare at kaste
> sig ud i at blande vildt og voldsomt... og hvilke arvelige sygdomme

Precis min mening.
Jeg har ikke selv haft problemer med at aftage blandinger.
Men begge mine blandingshunde er blevet til ved et uheld.

> [...]
> sørg for at I kan afsætte dem FØR I overhovedet forsøger at parre. Det
> er frygteligt at se den sidste hvalp gå rundt alene fordi den ikke kan

Nemlig.
Internaterne vælter sig i Labblandinger allerede.

/Jens

Fra : The MANN

Dato : 02-06-07 19:53

> [...]

Nej det er en "hittegods hund " fundet bundet til et træ !! ca 5 mdr
gammel!

Og hvad med tæven? Vides

Hmm det ved jeg ikke , om han har noget info
> Mit gæt er at det også er en blanding, ingen fornuftig ejer af en raceren
> hund vil da parrer den med en blanding.

God point der

håber ingen

> Precis min mening.
> Jeg har ikke selv haft problemer med at aftage blandinger.
> Men begge mine blandingshunde er blevet til ved et uheld.

Enig

> Nemlig.
> Internaterne vælter sig i Labblandinger allerede.
>
> /Jens

Takker The Mann