åben sportsvogn
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 18:46

Hej,

Jeg går og tumler lidt med ideen om en åben sportsvogn.
Måske er det sommervejret, eller også er det bare fordi jeg er totalt bil
entusiast

Det har aldrig været nogen løwn, at jeg elsker Alfa Romeo Spider.

Både den gamle:

http://laursen-online.dk/aspider/graphics/AR_Spider.jpg

Og den lidt nyere:

http://autopixx.de/bilder/autopixx-de-1154505120-19.jpg

Især nok den nyere 2.0TS eller 3.0V6

Jeg kunne godt tænke mig at høre om input fra andre folk der f.eks har MG,
Lotus eller noget tredje.
Jeg er meget åben overfor ideer, så bare frem med linkene

Lige et spørgsmål:
Jeg har i starten tænkt mig at lave den i stand efter min smag. Hvordan er
det med prøveplader hvis bilen står uden afgift?
Kan man leje dem for en weekend - eller måske 10 weekender i træk, hvis nu
der skal køres til forskellige arragementer inden bilen står tip top og
bilens afgift skal betales?
Hvad er reglerne for prøveplader?

Det skal lige nævnes at det er meningen at afgiften skal betales. Jeg går
stærkt ud fra, at bilen hentes i Tyskland eller lign.

På forhånd tak

--
/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-07 19:05

HB wrote:

> Det skal lige nævnes at det er meningen at afgiften skal betales. Jeg
> går stærkt ud fra, at bilen hentes i Tyskland eller lign.

Kontakt dit forsikringsselskab og hør om du er interesserede i at betale
deres priser for netop den bil du er faldet for..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 19:52

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Kontakt dit forsikringsselskab og hør om du er interesserede i at betale
> deres priser for netop den bil du er faldet for..

Mange MG og visse andre går under veteran priser, så det er til at overkomme

Alfaerne er lidt dyrere, men til at betale.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 06-06-07 20:01

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Alfaerne er lidt dyrere, men til at betale.

Nu skriver du ikke voldsomt meget om prisniveau, men vi har
bl.a. en bil, der kører mindst ligeså godt som Alfa'en:
'01 Porsche Boxster 2.7
http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/porscheboxster-001.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 20:37

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nu skriver du ikke voldsomt meget om prisniveau, men vi har
> bl.a. en bil, der kører mindst ligeså godt som Alfa'en:

Nej det gør jeg ikke, men den er vist for dyr at få på danske plader.
Prisniveau er et sted mellem 150 - 250.000kr. på danske plader.
Men ellers en super bil den porsche (som forøvrigt er det mærke jeg
ville foretrække, hvis tegnedrengen var til det

--
/HB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-06-07 21:05

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse news:46670ceb$0$4162

> Men ellers en super bil den porsche (som forøvrigt er det mærke jeg
> ville foretrække, hvis tegnedrengen var til det

Hvis ikke, hvad me' en MX5?.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 07-06-07 18:35

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis ikke, hvad me' en MX5?.

Eller i samme klasse: Toyota MR-2 - var ude og prøve en i weekenden -
den er altså rimelig meget sjov pr. krone for omkring 200 kkr.

Knus
Regnar

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 19:03

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i meddelelsen

> Eller i samme klasse: Toyota MR-2 - var ude og prøve en i weekenden - den
> er altså rimelig meget sjov pr. krone for omkring 200 kkr.
>
> Knus
> Regnar

Begge er med i overvejelser

--

/HB

Fra : Søren

Dato : 07-06-07 07:47

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Kontakt dit forsikringsselskab og hør om du er interesserede i at betale
> deres priser for netop den bil du er faldet for..

Nej han skal da ej. Prisen for forsikring, brændstof og lign. er uden
betydning hvis man er bilantisiast. Man skal købe den bil man vil have
... og køre i den så længe man har lyst.

Alle i som ævler om priser og lign .. kravl I bare ind i jeres totalt
ufede (på den enormt kedelige måde) bilige møgæsker / barnevognsvenlige
familie slæder / bestefar øser .. og lign. Så skal vi andre nok passe
sommerens cruising med jer på sidelinien. Så kan I lære det.

Mvh Søren .. med 32 cylindre fordelt på 6 køretøjer

Fra : Otto J

Dato : 07-06-07 08:53

> [...]
> familie slæder / bestefar øser .. og lign. Så skal vi andre nok passe
> sommerens cruising med jer på sidelinien. Så kan I lære det.

Der er ikke meget køreglæde i at fogeden henter den fordi man ikke kan
betale sine regninger, så LIDT må man nødvendigvis kigge på økonomien...
(Men der er måske mange McLaren'er, Ferrari'er og Lamborghini'er i din
samling?)

Mvh. Otto

Fra : Kåre

Dato : 07-06-07 09:20

> Nej han skal da ej. Prisen for forsikring, brændstof og lign. er uden
> betydning hvis man er bilantisiast. Man skal købe den bil man vil have ..
> og køre i den så længe man har lyst.

Øøøhhh, det er vel stadig muligt at være bilentusiast OG have begrænsede
midler til rådighed.
Nogle mennesker har det sådan at de må prøve at få det bedste ud af de penge
der nu engang er til rådighed.

mvh
Kåre

Fra : Bruno

Dato : 07-06-07 15:36

Søren wrote:

> [...]
> familie slæder / bestefar øser .. og lign. Så skal vi andre nok passe
> sommerens cruising med jer på sidelinien. Så kan I lære det.

Lige nu sidder jeg tænker at jeg faktisk hellere vil havde en kedelig
bil fremfor, at være i gruppe med folk der kommer med den slags ufede
sludder. Smiley eller ej, den slags udtalelser er bare plat.

> Mvh Søren .. med 32 cylindre fordelt på 6 køretøjer

Mvh
Bruno .. med 4 cylindre fordelt på en bil og 6.5 cykler

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 16:23

> Kontakt dit forsikringsselskab og hør om du er interesserede i at betale
> deres priser for netop den bil du er faldet for..
>
> --
> Per, Esbjerg

Gad vide hvad forsikringen ville sige til denne, hvis man kunne få den som
åben udgave

http://static.blogo.it/autoblog/alfa_8c_competizione_big_10.jpg

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 16:26

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> Gad vide hvad forsikringen ville sige til denne, hvis man kunne få den som
> [...]

Den var så her:

http://arabam.e-kolay.net/fuar/2005/frankfurt/alfa_8CCompetizione_cabrio.jpg

For POKKER da den er lækker!!

--
/HB

Fra : RP

Dato : 07-06-07 12:00

> Jeg går og tumler lidt med ideen om en åben sportsvogn.
> Måske er det sommervejret, eller også er det bare fordi jeg er totalt bil
> entusiast

yes... åben vogn er et hit en dag som idag

> Jeg er meget åben overfor ideer, så bare frem med linkene

Skal bilen bruges som dagligdagsbil, eller har du overvejet en
veteranbil?

Hvis du kan nøjes med en weekendbil til når det er godt vejr og du
selv har mod på at skrue lidt (hvis du ikke vil slagtes i
mekanikkerregninger), så kunne en ældre veteranbil måske være en ide i
den prisklasse du nævner.

Over 35 år, så er afgiften meget overkommelig og det samme med
forsikring og vægtafgift.

Jeg selv købte sådan en her for ca. 175.000,- inkl afgift. + lidt til
at få den gennem syn.

http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2552
http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2553
http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2554
http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2555

> Jeg har i starten tænkt mig at lave den i stand efter min smag. Hvordan er
> det med prøveplader hvis bilen står uden afgift?

Strengt taget må prøveplader må jo kun kun bruges til ting som kørsel
til/fra syn/værksted, fremvisning for køber eller lign. svjv...

/Roald

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 18:56

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

>yes... åben vogn er et hit en dag som idag

>Skal bilen bruges som dagligdagsbil, eller har du overvejet en
>veteranbil?

Det skal være en weekendbil - en rigtig entusiast bil!
Måske en veteranbil, det lyder godt nok lidt kedeligt det ord, men jeg ved
der findes biler der bestemt ikke er kedelige i den kategori, og det er en
af dem jeg måske søger.

> [...]

>forsikring og vægtafgift.

>Jeg selv købte sådan en her for ca. 175.000,- inkl afgift. + lidt til

Den er simpelthen fed
en rigtig cruiser

>Strengt taget må prøveplader må jo kun kun bruges til ting som kørsel
>til/fra syn/værksted, fremvisning for køber eller lign. svjv...

>/Roald

Tak for input

--

/HB

Fra : Bruno

Dato : 07-06-07 15:55

HB wrote:
> Hej,
>
> Jeg går og tumler lidt med ideen om en åben sportsvogn.
> Måske er det sommervejret, eller også er det bare fordi jeg er totalt
> bil entusiast

Jeg havde selv de samme overvejelser i et par og så fik jeg gjort noget
ved det her i vinters.

> Det har aldrig været nogen løwn, at jeg elsker Alfa Romeo Spider.
>
> Både den gamle:
>
> http://laursen-online.dk/aspider/graphics/AR_Spider.jpg

Ok, der gik min Alfa overvejelse så på lidt ældre Spider. Samme bil i
princippet, blot med Chrome i stedet for indfarvede kofangere.

http://www.westerndriver.com/images/ArticlePictures/600/2006392612RoundTailAlfaSpider.jpg

> Og den lidt nyere:
>
> http://autopixx.de/bilder/autopixx-de-1154505120-19.jpg

Men har du set den med kluden oppe!

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om input fra andre folk der f.eks har
> MG, Lotus eller noget tredje.
> Jeg er meget åben overfor ideer, så bare frem med linkene

Jeg endte med ny-klassikeren Mazda MX-5.

Hvorfor det lige blev den er der mange årsager til, så jeg vil bare
liste en flok stikord.

- Smuk
- Super køreegenskaber
- God ergonomi
- Kan også bruges om vinteren
- Pålidelig (så jeg ikke behøver at skrue, men kan køre i stedet)
- Sikker (Airbags og alt det der. Kedeligt, men jeg er ny bilist så...)
- Masser af performance kits hvis jeg skulle få lyst.
- Fornuftigt udvalg, så jeg kunne få ønskede farve, motor osv.

Selv om listen ovenfor lyder temmelig rationel, så har jeg nu købt den
for nydelsens skyld. Jeg synes bare ikke der er noget galt i og
kombinere lidenskab med lidt fornuft, hvis det kun var fornuft så havde
jeg helt sikkert en helt anden bil. Jeg behøver hvis bare at sige "Bor i
København er ny bilist og så ordet forsikring!"

> Det skal lige nævnes at det er meningen at afgiften skal betales. Jeg
> går stærkt ud fra, at bilen hentes i Tyskland eller lign.

Find en klub for den bil du ender med at vælge, der er meget hjælp og
hente sådan et sted. Plus når du har bilen er det hyggeligt at mødes og
sparke dæk

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 19:00

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> Ok, der gik min Alfa overvejelse så på lidt ældre Spider. Samme bil i
> princippet, blot med Chrome i stedet for indfarvede kofangere.

Ja, det tager lidt af look´et, men det er stadig en Alfa

> [...]
> - Masser af performance kits hvis jeg skulle få lyst.
> - Fornuftigt udvalg, så jeg kunne få ønskede farve, motor osv.

Bilen har jo kult status, og der kører mange af dem - en overvejelse værd!

> [...]
>>
> Find en klub for den bil du ender med at vælge, der er meget hjælp og
> hente sådan et sted. Plus når du har bilen er det hyggeligt at mødes og

Ja, det ville nok være det klogeste.

> Bruno

Tak for input

--