Bluetooth håndfri til ny VW Polo?
Fra : Nicolai

Dato : 06-06-07 13:52

Hej Folkens

Håber der sidder nogle herinde der vil dele lidt erfaringer og anbefalinger
på bluetooth håndfri til en helt ny Polo.

Desuden slog det mig lige - med bluetooth håndfri er det jo stadig "kun"
mobilens antenne der trækker signalet ned - og så kan man vel ligesågodt
nøjes med et bluetooth headset? Eller?

Fra : Henning

Dato : 06-06-07 14:05

>Desuden slog det mig lige - med bluetooth håndfri er det jo stadig "kun"
>mobilens antenne der trækker signalet ned - og så kan man vel ligesågodt
>nøjes med et bluetooth headset? Eller?

I min Nokia er der tilslutet antenne på boxen, den overtager telefonen
fuldstændig. Det tog mig noget tid at finde ud af det var derfor jeg
havde konstant dårlige antenneforhold når jeg brugte bluetooth...

Fra : Stig Christensen

Dato : 06-06-07 14:23

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Desuden slog det mig lige - med bluetooth håndfri er det jo stadig "kun"
> mobilens antenne der trækker signalet ned - og så kan man vel ligesågodt

Jeg har en Parrot 3100 installeret i min Polo, og det fungere udemærket,
og jo, du bruger telefones antenne så i princippet kan du jo bruge et BT
headset istedet..
Fordelen fremfor er BT-headset er at du skal ikke 'huske' at sætte det på
øret inden du kører, Parrot 3100 connecter storset inden du begynder at køre

Du kan også få en Parrot3500, her er der GSM-antenne med, men det virker kun
med
nogle Nokia telefoner..

Fra : KickAssCowboy

Dato : 06-06-07 22:41

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Desuden slog det mig lige - med bluetooth håndfri er det jo stadig "kun"
> mobilens antenne der trækker signalet ned - og så kan man vel ligesågodt

Hvis f.eks. du køber en bilradio med BT så skruer den selv ned for radioen
og sender lyden ud i højtalerne.
Mvh
KaK

Fra : jones_net

Dato : 07-06-07 09:33

> [...]
>
> Desuden slog det mig lige - med bluetooth håndfri er det jo stadig "kun"
> mobilens antenne der trækker signalet ned - og så kan man vel ligesågodt

Har for ikke så lang tid siden købt en Sony Mex 2500 bluetooth radio, fordi
jeg ikke gider at fumle med headsets og lign, om altid mangler strøm, når
man skal bruge dem...

Radioen kan du finde for ca. 1500 på Nettet incl fragt.
Som radio er den fin, som forstærker er den bedre end en billig Blaupunkt
Essen 33 (eller hvad den nu hed). BT connecter til min tlf. inden jeg er
kommet ud af carporten (der er måske nogen problemer, hvis man skifter
mellem flere forskellige tlf., men det problem har jeg ikke, eftersom fruens
tlf. ikke har BT).

Grunden til at jeg valgte netop den billige var prisen, og at den har
indbygget mikrofon. Gad ikke at skille hele bilen af for at trække ledninger
rundt til solskærm, og jeg gider ikke have en microsfon siddende på
instrumentbræt eller lign. Nu snakker jeg heller ikke så meget i tlf i
bilen, men det sker vel 1 til 3 gange om ugen 5 minutter af gangen.
Lydkvaliteten er OK, men folk brokker sig lidt over at jeg lyder som om jeg
sidder under vand... Og så skal jeg snakke lidt højere end normalt, for at
folk kan høre mig... Det er nok ikke så slemt i nyere biler, hvor kabinen er
bedre støjdæmpet end i min Octavia SLX fra '98...

Men til de lille brug jeg har er den fin nok til mig, og så var den ikke så
dyr. Pioneer har extern mikrofon på deres BT radioer, men de er også
dyrere...

/J

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-07 12:26

Måske er en radio med indbygget mic faktisk løsningen

Men så igen, måske er et håndfri faktisk løsningen, da jeg alligevel ikke
får glæde af bilens antenne.

Jeg er max i tvivl! :)

Fra : Stig Christensen

Dato : 07-06-07 13:33

> Måske er en radio med indbygget mic faktisk løsningen
>
> Men så igen, måske er et håndfri faktisk løsningen, da jeg alligevel ikke
> får glæde af bilens antenne.
>
> Jeg er max i tvivl! :)
du bør starte med at definere dine krav
- hvormange telefoner skal kunne bruges af den håndfri installation
- hvor let/svært er det at skifte mellem telefonerne.
..
..
find selv på flere

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-07 14:22

> du bør starte med at definere dine krav
> - hvormange telefoner skal kunne bruges af den håndfri installation
2-3

> - hvor let/svært er det at skifte mellem telefonerne.

Øh, jeg gider bare en holder for så skal den skiftes når jeg skifter tlf

Fra : Stig Christensen

Dato : 07-06-07 14:36

> 2-3

> Øh, jeg gider bare en holder for så skal den skiftes når jeg skifter tlf

Hvis du kører bluetooth, så behøver du ikke skifte 'holder'
bare fordi du får ny telefon..

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-07 15:23

> Hvis du kører bluetooth, så behøver du ikke skifte 'holder'
> bare fordi du får ny telefon..

Nej netop, men da det gik op for mig at jeg med bluetooth så mister fordelen
ved bilens antenne så er vi lige vidt.

Med andre ord ser jeg ikke den store fordel i forhold til et bluetooth
headset? Hvad har jeg overset

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-07 16:22

Nicolai skriver:

> Med andre ord ser jeg ikke den store fordel i forhold til et bluetooth
> headset? Hvad har jeg overset

BT headsættet kræver strøm.

Bilradioen muser selv, når der ringes op.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 07-06-07 16:52

On Thu, 7 Jun 2007 16:23:16 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>Nej netop, men da det gik op for mig at jeg med bluetooth så mister fordelen
>ved bilens antenne så er vi lige vidt.

Det gør du jo netop ikke - køb et Nokia 610 eller 616, den er til
ekstern antenne.

Fra : NHF

Dato : 08-06-07 21:10

Hej

Jeg har for nylig monteret et Nokia CK-7W (
http://www.nokia.dk/phones/enhancements/ck7w/ ) bluetoothsæt i min bil. Jeg
købte også et ISO-stik som passede til bilens originale ledningsnet, så jeg
skulle ikke "stjæle" fra diverse ledninger. Når telefonen ringer, så muter
radioen, og radioens højttalere benyttes af telefonen. Men den tilhørende
mikrofon er noget skrammel, alle jeg talte med påstod at jeg sad i et
badekar, så nu er den udskiftet med en svanehals-mikrofon.

Mvh.

NHF, Århus