Mig ikke forstå
Fra : Benny

Dato : 03-06-07 11:47

En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs TÜV
godkendt kit monteret.

Den var synet med plader.

Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at han
skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.

Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?

Benny

Fra : Thomas

Dato : 03-06-07 11:51

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> wrote in message
> [...]
> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>
> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?

Hej

Frit fra leveren, inden jeg går ud og skuffer ukrudt : nej, kun hvis der
fandtes en tilsvarende Original fabriksfremstillet Supra, med 800 HK , så
skulle der betales afgift, da der så ville ske et identitetsskift

Mvh

Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-06-07 12:37

> [...]
> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>
> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?

Hvis fornøden dokumentation foreligger, så er den naturligvis ok. Så kan man
samtidig også se det på registreringsattesten, at den er godkendt med disse
ændringer. Har du selv set registreringsattesten og at den er godkendt med
de konstruktive ændringer? Mange tunede biler har jo plader selv om de
aldrig kan synes med den tunede motor, så fremstiller man bare bilen med en
anden motor.

Mvh Neisl

Fra : Benny

Dato : 03-06-07 20:10

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv om de aldrig kan synes med den tunede motor, så fremstiller man bare

Den er synet med de 800 HK. Det ville også tage en 2-3 uger med at skifte
motor, hjulophæng, ledningsnet, bremsesystem og udstødning. Ja alt under
bilen og hjelmen er skiftet. Selv bagi var tårnene forstærket.

Det eneste han havde med ekstra var nogle papirer fra TÜV. Den overholdte jo
også kravene.

Benny

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-06-07 20:47

> [...]
> bilen og hjelmen er skiftet. Selv bagi var tårnene forstærket.
>
> Det eneste han havde med ekstra var nogle papirer fra TÜV. Den overholdte

Man skal have papir på bilens egnethed til effekten samt støjmåling. Det
skal naturligvis være troværdige papirer fra et anerkendt firma, eks. TÜV.
Skifter man andre dele som bremser skal de naturligvis også kunne
dokumenteres som være egnede. Dette er faktisk alt i alt meget sværere end
man tror, alternativt koster det kassen.

Mvh Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-07 21:59

> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
> TÜV godkendt kit monteret.
>
> Den var synet med plader.
Hvorhenne? :P

--