Benzin eller diesel
Fra : Peter eller Line

Dato : 30-05-07 20:27

Hejsa

Kan simpelthen ikke beslutte mig om jeg skal købe en C3 med 1,4 HDI eller
1,6 16 V. Dagligt kørselsbehov = Kolding-Haderslev-Kolding og så en smule
hyggekørsel med konen ved siden af (en 100 km om ugen)

Nogle gode råd?

Venligst
Peter

Fra : Mogens

Dato : 30-05-07 20:45

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle gode råd?

http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Biler/20060524145000.htm
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/biler/biler2/skal-det-vaere-benzin-eller-diesel/

5.000 km om året = benzin

--
/Mogens, sportsdriver :)
Remember! Growing older is mandatory - growing up is optional

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-07 22:06

> http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/
> [...]

Jeg har netop idag fået min nye Diesel (Polo 1.4 HDI)

Mérprisen var 6k, så vær meget opmærksom på at dieselbilerne ikke behøver
koste ret meget mere...

Og så er 27km/l på landevej jo intet dumt tal men en motor der har et
drejningsmoment på 191

(idag har jeg leget lidt da den er ny for mig, og den siger selv omkring
20km/l)

Fra : tp

Dato : 30-05-07 22:17

> Jeg har netop idag fået min nye Diesel (Polo 1.4 HDI)

mon ikke det var en tdi du købte

> Mérprisen var 6k, så vær meget opmærksom på at dieselbilerne ikke behøver
> koste ret meget mere...

med dagens meget lille forskel på benzin kontra diesel, skal man da
virkeligt elske benzin for ikke at købe en dielsel

> (idag har jeg leget lidt da den er ny for mig, og den siger selv omkring
> 20km/l)

Burde den også snilt, min 1,9 diesel klarer snilt klarer 20, og VW's
(forældede) teknologi plejer sagtens at kunne holde det lovede...

Mvh TP

Fra : Mogens

Dato : 31-05-07 04:38

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> med dagens meget lille forskel på benzin kontra diesel, skal man da
> virkeligt elske benzin for ikke at købe en dielsel

Jeg synes, det afhænger noget af brugen - det behøver ikke nød-
vendigvis at gå op i penge hvér gang. Jeg har iøvrigt 2 biler - een
af hver slags...

Fra : TheTransporter

Dato : 01-06-07 13:19

On Wed, 30 May 2007 23:17:28 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>

>Burde den også snilt, min 1,9 diesel klarer snilt klarer 20, og VW's
>(forældede) teknologi plejer sagtens at kunne holde det lovede...

Ved ikke engang hvad passaten er sat til i forbrug :P. Men den går
ihvertfald ikke over 10 km literen. Prøvede at se forbruget efter en
tur til kbh med tempomaten sat til 165 og der var resultatet sq stadig
noget nedslående med kun 7L/100 km. Dælme ikke alverden.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : tp

Dato : 01-06-07 14:48

> [...]
> tur til kbh med tempomaten sat til 165 og der var resultatet sq stadig
> noget nedslående med kun 7L/100 km. Dælme ikke alverden.

snakker vi en stor ladeport ala VW Transport, og så 165km/t !?! Ja, DET
giver ihvertilfælde ikke 20km/l !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-07 16:22

On Fri, 1 Jun 2007 15:47:58 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>snakker vi en stor ladeport ala VW Transport, og så 165km/t !?! Ja, DET
>giver ihvertilfælde ikke 20km/l !!

Tror vi snakker en Passat.

Tror vi snakker 2,0

Tror vi snakker TDI-PD.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : TheTransporter

Dato : 04-06-07 17:49

>snakker vi en stor ladeport ala VW Transport, og så 165km/t !?! Ja, DET
>giver ihvertilfælde ikke 20km/l !!

Jeg ved ikke hvor folk har det med en VW Transporter fra når at jeg
nævner at det er "min" hyrevogn jeg hentyder til ;). Nej bilen vi
snakker om er en VW Passat Stc 2.0 TDI

---

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 19:35

TheTransporter wrote:

> Jeg ved ikke hvor folk har det med en VW Transporter fra når at jeg
> nævner at det er "min" hyrevogn jeg hentyder til ;).

Nææ, det er svært at gætte, hva

Du må hellere skifte tilbage til Thunderbird - dengang var dine posts
(ihvertfald en enkelt) også sjovere

/Brian

Fra : TheTransporter

Dato : 08-06-07 08:32

On Mon, 4 Jun 2007 20:34:50 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Nææ, det er svært at gætte, hva
>
>Du må hellere skifte tilbage til Thunderbird - dengang var dine posts
>(ihvertfald en enkelt) også sjovere

Hvorfor vidste jeg at den bare ville komme frem og aldrig blive glemt
;)

---

Fra : Allan F

Dato : 05-06-07 01:12

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tur til kbh med tempomaten sat til 165 og der var resultatet sq stadig
> noget nedslående med kun 7L/100 km. Dælme ikke alverden.

Min passat 2.0 TDi 140 Hk 2006 går ca. 12 på literen ved almindelig
arbejdskørsel. Hvis der er noget landevej indblandet, så går forbruget
selvfølgelig ned. Ved ikke hvad den bruger ved 165, men ved alm.
motorvejsfart 140 på piloten løber den ca. 13. Landevej m. 100 bruger den
svarende til 14.5 km/liter

Allan F

Fra : Mogens

Dato : 05-06-07 06:08

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig ned. Ved ikke hvad den bruger ved 165, men ved alm.
> motorvejsfart 140 på piloten løber den ca. 13. Landevej m. 100 bruger den

Så må det være tid for et eftersyn, idet såvel teorien som praksis viser
et helt andet tal - www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97274.asp

Fra : Allan F

Dato : 05-06-07 16:06

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så må det være tid for et eftersyn, idet såvel teorien som praksis viser
> et helt andet tal - www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97274.asp

Jeg skulle måske have nævnt, at det også er en taxi.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 20:51

On Wed, 30 May 2007 21:27:09 +0200, "Peter eller Line"
<peterline@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>1,6 16 V. Dagligt kørselsbehov = Kolding-Haderslev-Kolding og så en smule
>hyggekørsel med konen ved siden af (en 100 km om ugen)

Du ligger vel omkring balance punktet - prøv at køre dem begge, som
DU/I foretrækker. Hvis i gerne vil køre afslappet er det formodentlig
dieselbilen, som tiltaler jeg - hvis du/i gerne vil køre frisk og
"røre i benzinen", så er det nok benzinmodellen, der er sjovest. Det
samme gælder, hvis "det skal gå stærkt", så vinder benzinen, hvis man
er indstillet på at "træde på den højre pedal".
Og helt ærligt - det er der den store forskel ligger for
jer.........at jeg oplever dieselbilen som mere afslappende kan
skyldes alder
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-05-07 09:09

Ivan Madsen wrote:

> Du ligger vel omkring balance punktet - prøv at køre dem begge, som
> DU/I foretrækker.

Hvilket balancepunkt? Jeg får hans kørselsbehov til at blive ca. 24000
km/år hvilket iflg. beregneren hos DR giver en fordel til Diesel på ca.
3000kr/år

Biler brugt i sammenligning:

C3 1.6i 16V Mistral til 163000kr
C3 1.4 HDi Elegance til 192000kr

Hvis man istedet vælger 1.4HDi Furio 2 clim til 151000 så bliver
fordelen til diesel istedet ca. 7000kr/år

(brændstofpris: 10,32kr/l benzin og 8,54kr/l diesel)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 19:26

On Thu, 31 May 2007 10:08:32 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
>fordelen til diesel istedet ca. 7000kr/år
>
>(brændstofpris: 10,32kr/l benzin og 8,54kr/l diesel)

Jeg kom til 20000 km/år - men det er ligegyldigt. du har naturligvis
ret - men er forskellen større end manden skal købe den bil, han har
det bedst i?? Jeg synes det ikke, selv 7000 forsvinder jo i det øvrige
"hul", det koster at have bil
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-06-07 06:59

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> ret - men er forskellen større end manden skal købe den bil, han har
> det bedst i?? Jeg synes det ikke, selv 7000 forsvinder jo i det øvrige

Ja selvfølgelig skal han da købe den bil hvor han har det bedst i, det
er en del timer han tilbringer i den om ugen... 7000kr syntes jeg ikke
er helt småpenge, det er da en plov om måneden skattefrit lige ned i
foret. Desuden er der også noget psykologisk ved at tanke med den hane
hvor prisskiltet er mindst

Jeg vil også forvente en Diesel holder prisen væsentlig bedre end en
benziner, specielt da den benziner han har kig på er den dyreste model,
og måske ikke appelere til alle aldre.

Men Peter må ned til forhandleren og prøve dem begge... og det skal
naturligvis være på motorvej da det er her den vil køre langt de fleste
af dens km.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 18:10

On Fri, 01 Jun 2007 07:59:27 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
>er helt småpenge, det er da en plov om måneden skattefrit lige ned i
>foret. Desuden er der også noget psykologisk ved at tanke med den hane

Vi er ikke specielt uenige - 7000 er da en slags penge.

>Jeg vil også forvente en Diesel holder prisen væsentlig bedre end en
>benziner, specielt da den benziner han har kig på er den dyreste model,
>og måske ikke appelere til alle aldre.

Der kan jeg så komme i tvivl, med det boom salget af nye dieselbiler
vil tage med de nye afgifter - men jeg tager forhåbentlig fejl,
vognparken in mente

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-06-07 15:32

On 5 Jun., 07:07, "Mogens" <j...@jow.dk> wrote:

> Så må det være tid for et eftersyn, idet såvel teorien som praksis viser
> et helt andet tal -www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97274.asp

Det ville ikke gøre mig noget, for jeg ville så få penge retur i grøn
afgift på familiens biler.

Med venlig hilsen Kim