MS Windows
briani 27239
Vista kører på disken konstant
Fra : Mathias

Dato : 06-06-07 11:33

Hej NG

Nu er jeg så hoppet på vognen og installeret Vista 64bit på min nye PC. Men
det kører ikke for godt. Harddisken arbejder næsten konstant, det tager fx.
3-4 minutter fra desktoppen er klar til der bliver bare lidt ro fra disken.
Jeg har prøvet at slå pagefile fra, slå udvidet ydeevne for disken til,
slået indexering og windows defender fra, uden at noget hjalp. Det skal
siges at CPU-forbruget er meget lille selvom disken arbejder som en gal.
Hvad kan dette skyldes?
Computeren:
Asus EN7300LE 256 MB VGA
Kingston 6400DDR2 2048 MB RAM
WD Caviar 2500AAKS 250GB SATAII HDD
Asus P5B Bundkort
Intel Core 2 Duo E6320 CPU (ej overclocked)

På forhånd tak!
-Mathias

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-06-07 12:56

On Wed, 6 Jun 2007 12:32:53 +0200, "Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com>
wrote:

>Nu er jeg så hoppet på vognen og installeret Vista 64bit på min nye PC. Men
>det kører ikke for godt.
>Hvad kan dette skyldes?

>Kingston 6400DDR2 2048 MB RAM

Mon ikke det er for lidt ram til 64-bit udgaven?
Du skal nok op på mindst 4 GB, og helst mere.

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2089116,00.asp

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 13:27

Kurt Brixen wrote:

> Mon ikke det er for lidt ram til 64-bit udgaven?
> Du skal nok op på mindst 4 GB, og helst mere.

Vrøvl - Det kan ikke være rigtigt af 4 gb er nødvendigt!
2 gb er ok, også selvom man skal køre krævende spil.

Jeg har en kammerat der kører 64bit med 2GB ram, og det kører ganske
fornuftigt.

Mvh Kim

Fra : Mathias

Dato : 06-06-07 13:27

> Mon ikke det er for lidt ram til 64-bit udgaven?
> Du skal nok op på mindst 4 GB, og helst mere.

Næppe. Jeg kan bruge billedbehandling med 20 billeder åbne, køre Outlook og
brænde DVD - altsammen samtidig og med pagefile slået FRA uden at løbe tør
for hukommelse.

-Mathias

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-06-07 13:12

Den 06-06-07 12.32 skrev Mathias følgende:

> Nu er jeg så hoppet på vognen og installeret Vista 64bit på min nye PC. Men
> det kører ikke for godt. Harddisken arbejder næsten konstant

Ja, det er drønirriterende, og det er virkelig noget, der kan mærkes,
når man arbejder med filer, fx ned- eller udpakning af zip-filer.
Pakningen går ofte helt i stå, mens Vista bruger disken til noget andet.
Her er det et meget større problem end Vistas større forbrug af RAM.

> 3-4 minutter fra desktoppen er klar til der bliver bare lidt ro fra disken.
> Jeg har prøvet at slå pagefile fra, slå udvidet ydeevne for disken til,
> slået indexering og windows defender fra, uden at noget hjalp.

Jeg har slået indekseringen fra, uden den gjorde nogen forskel.

Nogen der ved, hvad det er Vista gør, når adressefeltet i en mappe får
den grønne progressbar? Når baren kører, går al anden diskaktivitet i
slow motion. Jeg troede, det var indekseringen, der udløste
progressbaren, men som sagt har det ikke gjort nogen forskel at slå
indekseringen fra.

> Det skal
> siges at CPU-forbruget er meget lille selvom disken arbejder som en gal.

Samme her. Jeg bruger 32-bit-udgaven af Ultima.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Hans

Dato : 06-06-07 14:09

> [...]
> motion. Jeg troede, det var indekseringen, der udløste progressbaren, men
> som sagt har det ikke gjort nogen forskel at slå indekseringen fra.

Den grønne statuslinje på adresselinjen forekommer (bl.a. ?) ved søgninger.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-06-07 20:18

Den 06-06-07 15.08 skrev Hans følgende:

> Den grønne statuslinje på adresselinjen forekommer (bl.a. ?) ved søgninger.

Den kommer også, når der kommer nye filer i en mappe, derfor troede jeg
i første omgang, at det var indekseringen. Men jeg har som sagt slået
indekseringen fra, uden det gør nogen forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Mort1s1

Dato : 06-06-07 14:25

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg ved ikke endnu, hvordan det er med Vista, men jeg havde samme problem
med XP, men det forsvandt da jeg fjernede Windows Defender, så måske ?

Mort1s1