MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom efter fjernelse af trojaner
Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 05-06-07 14:29

Hejsa, min laptop(IBM Thinkpad 770Z) med XP pro DK sp2 fik en trojaner som
spywarefri så har hjulpet mig af med, men der er opstået en problem efter at
smitfraud og Superantispyware rydede op. Den er blevet meget langsom i
opstart og nedlukningsfasen, men ikke når man er kommet ind. Desuden ser det
også ud til at Winlogon og WGAtray tager en del tid at starte op, men har jo
ikke noget med nedluk at gøre.

Jeg har brugt div. af Ashampoo's optimizere uden at det har hjulpet
synderligt og de er også afinstalleret igen, desuden har jeg brugt iolo's
SystemMechanic og den har rettet en del fejl men det har heller ikke hjulpet
på mit problem.

Der er kørt defrag selvom det er et NTFS system, men hjalp sådan set heller
ikke. Også page defrag på swapfilen.

Jeg har lagt swapfilen over på drev D: som er nr. 2 partion.

Slettet driveren til Hdd så windows finder den påny under opstart.

Slået alle programmer, der starter op med windows, fra.

slået lidt unødvendigt hw fra med Thinkpad configurator.

Kørt SFC /SCANNOW

Kørt Ccleaner.

Intet har rigtigt hjulpet og det mærkelige er at den virkede fint før
oprydningen selvom der var en trojaner på den. Så jeg regner med at det er
et eller andet i RegDB som er gået galt.

Nu er spørgsmålet så hvor jeg skal lede i RegDB? Hvad har med opstart samt
nedlukning at gøre? Er der noget jeg kan ændre som kan gøre den hurtigere?

Jeg har ikke mulighed for at lave repair da det er et NTFS system og mit DVD
drev kører via USB. Der er ikke internt drev. Jeg har dog forsøgt at kopiere
XP over på drev D: og køre setup fra windows men her skriver den bare om jeg
vil installere fra ny eller opgradere og det var jo ikke lige det jeg havde
i tankerne.

Er der en mulighed for at få den til at starte en repair fra windows, f.eks.
en komando jeg kan skrive i kør?

Det er derfor jeg hader NTFS, men tidligere ejer havde laft XP på med NTFS
og det gjorde jo heller ikke noget da jeg har en original XP licens, men
NTFS gør at man ikke kan boote til dos og starte XP Inst. derfra da Dos ikke
kan se NTFS drev . Jeg vil dog sige at den nok ikke havde været lige så
hurtig med FAT32 og der er NTFS at foretrække.

Jan Johansson