internet via en router
Fra : Poul E Møller

Dato : 11-01-01 19:06

Hej Gruppe
Er det rigtig at man kan gå på Internettet via en router og skal man ikke
have et modem også, linien er i forvejen konverteret til ISDN.

Og hvis det er muligt skal der så andre indstillinger til end normalt her
tænker jeg på tcp/ip og opkaldskort, samt mærker i andre end tcp/ip i
egenskaber i selve opkald via modem forbindelsen.

Håber jeg har udtrykt mig rigtig, jeg ved desværre ikke hvad routeren hedder
kun at vi er blevet lovet at der ikke skal andet til for at gå på nettet.

Hilsen Poul Møller
www.cmimport.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 11-01-01 21:37

"Poul E Møller" <webmaster@cmimport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hedder
> kun at vi er blevet lovet at der ikke skal andet til for at gå på nettet.

Det lyder som om I skal have ADSL.
Hvis I køber forbindelsen hos CyberCity eller Worldonline, "får" I en Cisco
677 router.
Hvis I skal være flere om at dele forbindelsen, må I have fat i en hub eller
switch (bedst med switch).
Mht. til opsætning, så brug den vejledning der følger med, det er faktisk
ikke så svært at sætte op.
For mere hjælp til opsætning, må I give flere oplysninger.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Poul E Møller

Dato : 11-01-01 21:16

Ja ok det er ikke adsl og det er ikke hos Cybercity der skal vi godt nok
have vores abonnent men vi kan ikke få adsl. Vi har købt routeren ved et
firma der hedder hh teleservice og der mener man at man kan bruge routeren
både til internet og til hub. Hub er ikke noget problem da der er stik til
flere netkort i men problemet er at den ikke skal forbindes med andet end et
netkabel til computeren og så mener jeg ikke at man kan bruge den som modem.
Hilsen Poul Møller

Fra : Eivind Olsen

Dato : 11-01-01 22:28

....lidt dumt spørgsmål, men hvorfor køber i noget I ikke aner hvad er ?

mvh

Eivind

PS Har den der router et navn nummer eller lign ?

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 11-01-01 23:45

On Thu, 11 Jan 2001 21:16:04 +0100, "Poul E Møller"
<webmaster@cmimport.dk> wrote:

> [...]
>netkabel til computeren og så mener jeg ikke at man kan bruge den som modem.

Hvilken router er det ? (Navn og model)
Hvis det f.eks. er en Zyxel Prestige 100IH, kan det sagtens lade sig
gøre. Forbindelserne skal være på flg. måde:

ISDN <-> Router <-> netværk

Det fungerer ved at routeren holder øje med trafikken i netværket og
hvis der gøres forsøg på at kontakte en adresse der ikke findes i det
lokale netværk, ringer den automatisk op til din internetudbyder.

Hilsen / Regards
Jesper \

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-01-01 22:49