MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette en mappe under xp
Fra : Karsten

Dato : 04-06-07 08:43

Jeg har været så dum, at jeg har kørt dualboot Windows Xp og Vista, nu er
Vista sådan set næsten fjernet fra min hd, men jeg har en mappe inkl. nogen
filer som Vista har efterladt, som jeg ikke kan slette, har også prøvet at
gøre det i fejlsikrettilstand, men jeg kan ikke slette dem, gode råd
efterlyses!

Jeg vil nemlig godt nok være meget ked af, hvis jeg skal starte forfra med
at indstallere en ren Version af Xp, for at slippe af med de filer!

Fra : Taba

Dato : 04-06-07 15:09

> [...]
> filer som Vista har efterladt, som jeg ikke kan slette, har også prøvet at
> gøre det i fejlsikrettilstand, men jeg kan ikke slette dem, gode råd

Prøv at tag et kig på Unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Har brugt det længe og det virker fortrinligt!

> Jeg vil nemlig godt nok være meget ked af, hvis jeg skal starte forfra med
> at indstallere en ren Version af Xp, for at slippe af med de filer!

Er det meget store filer der er tale om? Eller har de en anden negativ
effekt på dit WinXP OS siden du er så ked af det?
Jeg kunne nok godt lære at leve med nogle enkelte uønsket filer
(forudsat det ikke er skadelige filer) hvis alternativet var en
formatering

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 11:45

"Karsten" <faerk@skjern-net.dk> wrote in message
> [...]
> nogen filer som Vista har efterladt, som jeg ikke kan slette, har også
> prøvet at gøre det i fejlsikrettilstand, men jeg kan ikke slette dem, gode

Årsagen er såmænd bare (oftest) at du ikke har ejerskab over mappen og/eller
filerne i den. Det skal du lige give dig selv, og bagefter skal du desuden
også give dig fuld rettigehed over mappen og indhold. Så kan du slette.
Sværere er det ikke - men du kan helt sikkert også installere en masse
utilities som kan hjælpe dig, men så har du tilgengæld forurenet systemet
med dem. :)

mvh
///M

Fra : Karsten

Dato : 05-06-07 20:44

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> slette. Sværere er det ikke - men du kan helt sikkert også installere en
> masse utilities som kan hjælpe dig, men så har du tilgengæld forurenet

Nu er det så bare lige det, at det godt nok ikke er nemt at at få adgang til
at slette den mappe + indhold,
den eneste udvej jeg har nu, er at formatere min hd og starte helt forfra,
for jeg foretrækker orden på mine pc´ere,
så ind imellem savner jeg min gamle dos og windows 3.11, dengang var det
noget nemre at slette en mappe/fil.......

Fra : ///M

Dato : 05-06-07 22:28

Karsten wrote:

> Nu er det så bare lige det, at det godt nok ikke er nemt at at få
> adgang til at slette den mappe + indhold,

Jo, det er ganske nemt.

> den eneste udvej jeg har nu, er at formatere min hd og starte helt
> forfra

Nej da. Frit fra hukommelsen: Højreklik på mappen, vælg properties, vælg
security, vælg advanced, vælg ownership.
Eller anvend et tool som de af de andre foreslog. Du giver for hurtigt op.

mvh
///M

Fra : Karsten

Dato : 05-06-07 22:52

"///M" <nomail@mail.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> security, vælg advanced, vælg ownership.
> Eller anvend et tool som de af de andre foreslog. Du giver for hurtigt op.

Nu er det så bare lige det, at jeg kun køre Windows xp home, og der findes
den funktion ikke,
Og nej jeg giver ikke for hurtigt op, jeg har nemlig også prøve diverse
tools, uden at det lykkes at slette den mappe + indhold

Fra : ///M

Dato : 06-06-07 10:42

Karsten wrote:
> "///M" <nomail@mail.de> skrev i en meddelelse

> Nu er det så bare lige det, at jeg kun køre Windows xp home, og der
> findes den funktion ikke,

Siger du at NTFS ikke findes i Home?

> Og nej jeg giver ikke for hurtigt op, jeg har nemlig også prøve
> diverse tools, uden at det lykkes at slette den mappe + indhold

Ok - det har jeg så ikke læst i denne tråd.

PS. Du vil altid ende med at have en fil eller en mappe som du ikke er herre
over. Tag fx. "recycle bin" og også lidt de temporære internetfiler.

mvh
///M

Fra : jørgen

Dato : 06-06-07 11:14

///M wrote:

> Siger du at NTFS ikke findes i Home?

Den findes godt ok, men de herrer fra Microsoft har valgt at gemme den
lidt af vejen. Man skal starte i fejlsikret tilstand for at få
sikkerhedsfanen frem

Fra : Karsten

Dato : 07-06-07 13:03

"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse

> Den findes godt ok, men de herrer fra Microsoft har valgt at gemme den
> lidt af vejen. Man skal starte i fejlsikret tilstand for at få
> sikkerhedsfanen frem

Det kan sådan set være lige meget nu, for min hd er ved at stå af,
så det er en ny installation på en anden hd, men ellers mange tak for
hjælpen alle sammen