MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mere ram til XP
Fra : S. M

Dato : 03-06-07 21:09

Jeg kør i dag med 2 Gb ram og XP, og vil gerne op på noget mere da
jeg sidder og videoredigere en del - men er der noget med at jeg ikke
får fuld udnyttelse hvis jeg stopper 4 Gb i ?

Gode råd søges...
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-06-07 21:50

On Sun, 03 Jun 2007 20:08:41 GMT, stonefox58@hotmail.com (S. M) wrote:

>Jeg kør i dag med 2 Gb ram og XP, og vil gerne op på noget mere da
>jeg sidder og videoredigere en del - men er der noget med at jeg ikke
>får fuld udnyttelse hvis jeg stopper 4 Gb i ?

>Gode råd søges...

En 32-bit windows kan maksimalt udnytte 3 - 3½ GB fysisk RAM - Det
sker fordi bundkortet reserverer den øverste del af adresse rummet til
'eget brug'...

Så jeg vil anbefale du 'nøjes' med extra 1 GB...

Alternativt kan du selvfølgelig skifte til en 64-bit Windows der kan
udnytte hele RAM'en - Men her løber du så ind i problemer med at
skaffe drivere mv til hardwaren...

<mlr>

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-07 03:51

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message

> En 32-bit windows kan maksimalt udnytte 3 - 3½ GB fysisk RAM - Det
> sker fordi bundkortet reserverer den øverste del af adresse rummet til
> 'eget brug'...

Det er noget sludder! det kommer an på chipsettet, samt OS.

Jeg har flere 32bit maskiner med mere end 4GB ram, som sagtens kan ses.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : jørgen

Dato : 04-06-07 06:55

N_B_DK wrote:

> Det er noget sludder! det kommer an på chipsettet, samt OS.

Det er en del af PCens arkitektur, at der lægges andre ting ind i CPUens
adresserum end lige RAM. Det er ike chipset-afhængigt.

Det der er maskinafhængigt, er hvorvidt den understøtter memory
remmaping eller ej, som kan benyttes ved et OS der kan adressere mere
end 4GB

> Jeg har flere 32bit maskiner med mere end 4GB ram, som sagtens kan ses.

Så må du nok lige forklare, hvad det er for 32-bit OSer, og hvordan de
understøtter PAE

Fra : N_B_DK

Dato : 12-07-07 02:11

"jørgen" <na@invalid> wrote in message

> Så må du nok lige forklare, hvad det er for 32-bit OSer, og hvordan de
> understøtter PAE

2003 ent. ed.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Bufferzz

Dato : 03-06-07 23:28

Jeg er 4 gb ram i min xp maskine

Windows ser kun 3 gb.

Andre programmer ser kun 2 gb.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-07 03:52

"Bufferzz" <no.sp@m.2.me> wrote in message
> Jeg er 4 gb ram i min xp maskine
>
> Windows ser kun 3 gb.

Ja pg dit chipset

> Andre programmer ser kun 2 gb.

benyt /3GB switchen i din boot.ini fil og det ændrer sig.

Fra : Bufferzz

Dato : 04-06-07 19:34

> benyt /3GB switchen i din boot.ini fil og det ændrer sig.

Har ikke prøvet men hvad jeg har kunne læse på google
så virker det vist ikke i Home

Fra : jørgen

Dato : 04-06-07 23:04

Bufferzz wrote:

> Har ikke prøvet men hvad jeg har kunne læse på google
> så virker det vist ikke i Home

Du har sikkert slet ikke brug for den. De 2 GB user space er ikke noget
alle applikationerne deles om, som folk tit har opfattelsen af. Hver
applikation har sit eget private 2GB user space og gøre godt med.

Fra : ai

Dato : 04-06-07 06:55

MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!
http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985

Første forudsætning er at kunne stave rigtig:
Berlinske skrives således: Berlingske...

Fra : Lars Christensen

Dato : 04-06-07 11:48

On Mon, 4 Jun 2007 07:54:41 +0200, "ai" <anixyr@webspeed.dk> wrote:

>MVH. N_B_DK
>Boykot Berlinske!
>http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985
>
>Første forudsætning er at kunne stave rigtig:
>Berlinske skrives således: Berlingske...

Du ved da ikke om der sidder nogen i Berlin(g) og trækker trådene :)

Fra : [Nakskov] 4 mibts [4~

Dato : 04-06-07 11:53

"S. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg sidder og videoredigere en del - men er der noget med at jeg ikke
> får fuld udnyttelse hvis jeg stopper 4 Gb i ?

Til N_B_DK

Hvis du har set og sikker også ved hvordan, hvorfor så ikke oplyse hvordan
og hvor vi andre kan få fat i disse oplysninger, så vi slipper for diverse,
"det kan den ikk.....jo den kan" osv og kan glæde eller græde over de
oplysninger som du ligger inde med.