MS Windows
briani 27239
win xp update hænger.
Fra : Ole

Dato : 02-06-07 18:04

Hej grupe, er der nogen som har overskud til ,at hjælpe mig med
følgende!
For nogle dage siden fik jeg en windowsupdate via nettet. Af en eller
anden for mig ukendt grund kan den ikke installeres og pcén slukker
derfor ikke.Installationen hænger efter at skærmbilledet med
"indstillinger gemmes" og" computeren slukkes".Så skifter
installationen mellem teksterne" installere update 1 af 1" og "du skal
ikke slukke pcén den slukker af sig selv, men den slukker ikke, end
ikke efter flere timer. Historien gentager sig og jeg må slukke for
strømmen hvergang "skummelt"Jeg så ikke efter nummeret på updaten og
den er ikker dukket op i slet/installer programmer. Hvordan får jeg
updaten installeret eller slettet? Hvilke oplysninger er nødvendige
for at hjælpe mig med problemet?
Hej fra Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-06-07 22:24

Ole skrev:

> For nogle dage siden fik jeg en windowsupdate
> via nettet. Af en eller anden for mig ukendt grund
> kan den ikke installeres

Prøv at slå automatiske opdateringer fra.

Gå derefter til Windows Update og se hvad der sker.

> "indstillinger gemmes" og" computeren slukkes".

Når du at se en fejlmeddelelse her?

> Jeg så ikke efter nummeret på updaten

Det er ellers vigtigt, for nu skal du finde opdateringen
hos Microsoft, og installere den manuelt.

Genstart maskinen, og gå igen til Windows Update for
at se om problemet er afhjulpet, og om systemet finder
flere opdateringer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : hcma

Dato : 03-06-07 15:27

"Ole" <someone@somewhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er ikker dukket op i slet/installer programmer. Hvordan får jeg
> updaten installeret eller slettet? Hvilke oplysninger er nødvendige

start op i fejlsikker tilstand og lav en systemgendannelse til en dato hvor
det hele virkede.
gå derefter ind på Windows Update og check om der skulle ligge nogle til
download.
Husk at skrive KB-nr. op, så du kan se hvilken som evt. giver problemer.
Den sidste som er udgiver, er denne: Opdatering til Windows XP (KB927891)
(23. maj. 2007)

m v h
hcma

Fra : Ole

Dato : 04-06-07 19:11

On Sat, 02 Jun 2007 19:03:54 +0200, Ole <someone@somewhere> wrote:

>Hej og tak for hjælpen.
Nu har jeg fulgt rådene. Jeg gendannede til en virksom dato, slog
automatisk update fra. Herefter gik jeg til windowsupdate, hvor jeg
fik 5 opdateringer, som installerede uden problemer.PCén har fungeret
upåklageligt siden. Jeg har ingen anelse om hvad der var galt, mit
bedste gæt må være at der har været noget galt med filen ved
overførslen af den tidligere update. Nå men nu fungere det fint.
Tak igen.