MS Windows
briani 27239
svchost.exe problemer
Fra : Ole W

Dato : 02-06-07 11:40

Hej
Jeg har problemer med at svchost.exe optaer alt for mange ressourcer hos min
CPU.
jeg hkan finde programmer der kan skanne registreringsdatabasen for
problemer der er relateret hertil, men så snart der skal laves udbedringer
kræver de at jeg bliver registreret - mod behørig betaling forstås.
Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare
problemerne?

Hilsen Ole

Fra : emj

Dato : 02-06-07 11:53

Ole W skrev:

>jeg hkan finde programmer der kan skanne registreringsdatabasen for
>problemer der er relateret hertil, men så snart der skal laves udbedringer
>kræver de at jeg bliver registreret -

Prøv Ccleaner. Den er effektiv, god og gratis.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : kep

Dato : 02-06-07 12:13

"Ole W" <ow.fjern_mig@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kræver de at jeg bliver registreret - mod behørig betaling forstås.
> Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare

Hej
Prøv at kigge her - måske det har noget med det at gøre
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38104

--
M.v.h.
kep

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-07 12:22

> [...]
> kræver de at jeg bliver registreret - mod behørig betaling forstås.
> Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare

Det er sandsynligvis den automatiske opdateringsfunktion i Windows, der
skaber problemet.

Se
http://searchwincomputing.techtarget.com/tip/0,289483,sid68_gci1207492,00.html

Der er kommet en patch til den engelsksprogede version af Windows XP, men
vist desværre ikke til den danske:

http://weblog.infoworld.com/securityadviser/archives/2007/02/new_svchost_pat.html

/P

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-06-07 16:21

> [...]
> kræver de at jeg bliver registreret - mod behørig betaling forstås.
> Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare

Prøv lige at kigge lidt på dette link, inden du begynder på en hel masse,
der måske kan ende galt. Der får du lidt at vide om

http://www.multica.org/index.php/2006/10/09/hvad-er-svchostexe/

Og så kan du hente det omtalte program her:
http://www.pcworld.dk/download/66/1441

Ganske vist en shareware-program, men alligevel.

Prøv det. Jeg har selv været hele turen igennem med alverdens mærkelig
hændelser, hvor processoren har været på arbejde - uden grund, synes man.

Disse ting fjerner ikke problemerne, men giver dig tips om, hvad der
foregår.
Bagefter kan du rydde op.
Blandet til det formål anvender jeg med stor fornøjelse CCleaner, som du
kan hente her:
http://www.ccleaner.com/update/?v=1.40.520&l=1030

God fornøjelse.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-06-07 16:26

> [...]
> kræver de at jeg bliver registreret - mod behørig betaling forstås.
> Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare

Jeg fik skrevet lidt forkert omkring downloading af Process-Explorer.
Der er på den først anviste hjemmeside direkte link til dette fikse program,
og adressen er altså denne ---- og det er free-ware -- ikke som jeg først
skrev
share-ware --- so sorry.

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/ProcessExplorer.mspx

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Desserten

Dato : 02-06-07 18:02

> [...]
> registreret - mod behørig betaling forstås.
> Er der nogen her der kender et RIGTIGT freewareprogram der kan klare problemerne?

Slå automatiske opdateringer af windows fra og du vil med 99.9 % sikkerhed opleve at
problemet forsvinder..........!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 16:37

Desserten wrote:
> "Ole W" <ow.fjern_mig@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Slå automatiske opdateringer af windows fra og du vil med 99.9 %
> sikkerhed opleve at problemet forsvinder..........!!

Microsoft er kommet med TREDIE verison af deres fix
"KB927891", som efter sigende skulle løse problemet.
Håbet er lysegrønt!

http://kortlink.dk/3wtu

-E.G.