MS Windows
briani 27239
Sløvt internet i Vista
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-05-07 16:20

Jeg kører Vista x64 Ultimate, og det er jeg sådan set glad for... Jeg
oplever dog et enkelt ret irriterende problem: Når maskinen har været tændt
i nogle timer, begynder internetsurfing ind imellem at gå _ekstremt_
langsomt, forstået på den måde at jeg skal vente i lang lang tid før den
loader siderne, ind imellem skal jeg forsøge flere gange. Det er ligemeget
hvilke sider det drejer sig om. Samme problem opstår i Windows Mail med at
kontakte mailserveren.

Andre ting som f.eks. mine bittorrents kører ufortrødent videre med høj
hastiged mens det andet står på. Hvis jeg genstarter maskinen, forsvinder
problemet med det samme.

Jeg har ikke installeret nogen firewall udover den indbyggede i Windows.

Nogen som har et bud på hvor problemet ligger?

På forhånd tak!

/Morten

Fra : IW

Dato : 31-05-07 16:38

"Morten Astrup Christensen" <astrup-noget-@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke installeret nogen firewall udover den indbyggede i Windows.
>
> Nogen som har et bud på hvor problemet ligger?

Torrents - de har det med at allokere en masse båndbredde....

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-05-07 17:11

> Torrents - de har det med at allokere en masse båndbredde....

Jeg har også masser af båndbredde til rådighed, sidder på en 20/1 mbit linje
og max upload er sat til 65kB/S så det burde ikke være noget problem.

Har rodet lidt mere og fundet ud af, at det ikke kun er forbindelsen til
internettet som sådan den er gal med, hvis jeg f.eks. prøver at komme ind på
http://10.0.0.1/ som er min router så er der præcis samme problem...?

/Morten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 31-05-07 19:18

Morten Astrup Christensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke installeret nogen firewall udover den indbyggede i Windows.
>
> Nogen som har et bud på hvor problemet ligger?

Jeg har oplevet problemer med tcp autotuning i VISTA. Jeg løste
problemet ved at slå autotuning fra (som det også er på tidligere
versioner af Windows)

Du slår autotuning fra ved at skrive i en kommandoprompt
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Hvis det ikke hjalp slår du det til igen med:
netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal

For at se status på TCP global parametrene skrives kommandoen:
netsh interface tcp show global

Jeg ved ikke om der er en mere windows-agtig måde at gøre det på end at
bruge en kommandoprompt. Det er jo næsten som at være på en Linux-maskine ;)

/Andreas

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 01-06-07 13:14

Har fundet problemet, havde glemt at indstille min router igen efter en
firmware-opgradering. Nu spiller det igen

/Morten