MS Windows
briani 27239
Diskplads fejl i XP?
Fra : astrup@gmail.com

Dato : 30-05-07 10:48

Jeg sidder lige og roder lidt med min lillebrors computer og undrer
mig en del over, at hvis jeg ser på egenskaberne for C-drevet, så står
der følgende: Kapacitet 44,7gb, anvendt 31,5gb og ledig 13,2gb.

Det passer jo egentlig meget godt, det mærkelige er bare at hvis jeg
ser på hvor meget alt hvad der ligger på C-drevet fylder tilsammen, så
er det kun 12,9gb i alt, inklusive alle skjulte filer og det hele.
Systemgendannelse er også slået fra.

Nogen som har et bud på hvor resten af pladsen bliver af?
Diskoprydning giver heller ikke noget...

På forhånd tak!

/morten

Fra : Henning

Dato : 30-05-07 12:00

On 30 May 2007 02:48:27 -0700, astrup@gmail.com wrote:

> [...]
>Systemgendannelse er også slået fra.
>
>Nogen som har et bud på hvor resten af pladsen bliver af?
>Diskoprydning giver heller ikke noget...

Swapfilen fylder et par gigabyte. Har du tømt skraldespanden?

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-05-07 09:40

> Swapfilen fylder et par gigabyte. Har du tømt skraldespanden?

Er godt klar over at der går noget til swapfil, men synes godt nok det er
meget som ryger... Ja papirkurven er tømt...

/morten

Fra : Ole C

Dato : 31-05-07 10:16

astrup@gmail.com skrev blandt andet:

> [...]
> Systemgendannelse er også slået fra.
>
> Nogen som har et bud på hvor resten af pladsen bliver af?
> Diskoprydning giver heller ikke noget...

Hent denne shell-udvidelse, som laver en ekstra fane under Egenskaber for
det enkelte drev:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtml

--
vh
Ole C.

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 31-05-07 16:17

> Hent denne shell-udvidelse, som laver en ekstra fane under Egenskaber for
> det enkelte drev:
> http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtml

Det vil jeg lige prøve...

/morten