Hvad har computeren gang i?
Fra : Daniel J.

Dato : 05-07-01 21:22

Hej NG!

Jeg har WebSpeed K2 (Kabelmodem fra TDC), og den er tilsluttet en computer
som kører Microsoft Internet Sharing for at denne computer kan også gå på
nettet. Mit problem er så at der hele tiden bliver sendt et eller andet ud
på netværket og ud på nettet, jeg kan også se på kabelmodemet at lampen
blinker næsten med et fast interval hele tiden, og det samme gør mit netkort
uden at jeg bruger nettet. Når jeg så slukker "serveren" blinker lampen
stadig!!??

Begge computere kører med Win2k SP2 og Norton Personel Firewall 2001 og
Norton AV 2001 med seneste updates. Er det en hacker eller hvad er det?
Forleden prøvede en idiot at sende mig en trojan, men heldigvis opdagede
firewallen det, kan det være samme person der prøver at komme ind på den
igen?

Mvh
Daniel

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-01 08:22

> Forleden prøvede en idiot at sende mig en trojan, men heldigvis opdagede
> firewallen det, kan det være samme person der prøver at komme ind på den
> igen?

Hvordan stoppede firewallen ham i at sende den trojanske hest til dig?

Thomas

Fra : Henning Jespersen

Dato : 06-07-01 11:15

Den sagde bare at der er en der prøvede at sende en trojan, men den havde
blokeret porten...

Mvh
Daniel

Fra : Basyrinus

Dato : 06-07-01 11:25

"Henning Jespersen" skrev i en meddelelse...
> Den sagde bare at der er en der prøvede at sende en trojan, men den havde
> blokeret porten...

Der tager du vist lidt fejl......
Det Norton fortalte dig var, at nogen prøvet at se, om der var en
tjeneste på en port, som i Norton er defineret som en default trojan
port. Ingen har prøvede send dig noget som helst.
Som du kan se på linket er det ganske normalt:
http://www.dumbass.dk/hacking.htm

I øvrigt, hvis du havde en trojan kørende på din maskine, ville NAV
advare dig.

--
Basyrinus
Jeg repræsenterer med denne udtagelse af skumdyr mig selv.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-07-01 12:21

On Fri, 6 Jul 2001 12:24:42 +0200, "Basyrinus"
<nyhedsgruppe.delme@mail.dk> wrote:
>I øvrigt, hvis du havde en trojan kørende på din maskine, ville NAV
>advare dig.
Ikke nødvendigvis. Der er massere af trojans som NAV ikke vil finde.

Fra : Basyrinus

Dato : 06-07-01 12:29

"Martin Schultz" skrev i en meddelelse...

> Ikke nødvendigvis. Der er massere af trojans som NAV ikke vil finde.

OK - Hjemmefuskeri mv. kan NAV nok finde ikke. Men det er jo fordi
de ikke er udbredte, som de andre, der nærmest bliver markedført.

--
Basyrinus

Fra : Alex Holst

Dato : 06-07-01 12:34

Basyrinus <nyhedsgruppe.delme@mail.dk> wrote:

> OK - Hjemmefuskeri mv. kan NAV nok finde ikke. Men det er jo fordi
> de ikke er udbredte, som de andre, der nærmest bliver markedført.

Hvilke trojans bliver naermest markedsfoert?

Fra : Basyrinus

Dato : 06-07-01 12:49

"Alex Holst" skrev i en meddelelse...

> Hvilke trojans bliver naermest markedsfoert?

SubSeven - Jeg har set flere hjemmesider, hvor den bliver varmt anbefalet.

/Basyrinus

Fra : Alex Holst

Dato : 06-07-01 17:34

Basyrinus <nyhedsgruppe.delme@mail.dk> wrote:

> SubSeven - Jeg har set flere hjemmesider, hvor den bliver varmt anbefalet.

SubSeven er ikke en trojan, og det er f.eks. Back Orifice heller ikke. De
er begge fjernstyringsvaerktoejer. Det ligger de ikke skjul paa. Hvordan
goer dette dem til en trojan?

(Find ud af hvad 'trojan' omfatter.)

Fra : Basyrinus

Dato : 06-07-01 18:25

> [...]
> er begge fjernstyringsvaerktoejer. Det ligger de ikke skjul paa. Hvordan

Jeg holder mig bare til Norton:
http://www.dumbass.dk/images/trojan.jpg

Det er det, som "almindelige" mennesker skal forholde sig til.

/Basyrinus --- www.dumbass.dk
Dette indlæg er krydret med diverse stevefegl
og er skrevet uden den fornødne uddannelse og viden

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-07-01 13:02

On Fri, 6 Jul 2001 13:29:12 +0200, "Basyrinus"
<nyhedsgruppe.delme@mail.dk> wrote:

>OK - Hjemmefuskeri mv. kan NAV nok finde ikke. Men det er jo fordi
>de ikke er udbredte, som de andre, der nærmest bliver markedført.
PC anywhere og Microsoft Backofffice finder den heller ikke. De bliver
makedsført og fungere ligeså godt som diverse andre trojans.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-07-01 15:29

Den Fri, 06 Jul 2001 14:02:08 +0200 skrev Martin Schultz:

>PC anywhere og Microsoft Backofffice finder den heller ikke. De bliver
>makedsført og fungere ligeså godt som diverse andre trojans.

Var det ikke SMS - System Management Server der passede 100% på deres
egen definition af en trojan?

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Flemming Riis

Dato : 07-07-01 00:56

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> Var det ikke SMS - System Management Server der passede 100% på deres
> egen definition af en trojan?

Yeps, indtil en marketings critter spiste sin sok og trak de officelt
tilbage så vidt jeg husker.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-07-01 08:26

Den Sat, 7 Jul 2001 01:56:27 +0200 skrev Flemming Riis:
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

>Yeps, indtil en marketings critter spiste sin sok og trak de officelt
>tilbage så vidt jeg husker.

Produktet, eller påstanden om at BackOrrifice2000 er en trojan?

Mit umiddelbare indtryk var at BO2k er et rigtig godt remote-admin
værktøj til supportafdelingen, men det er lidt et problem, at man skal
til at afinstallere antivirus'en, bare forde "de store" producenter af
remote-admin værktøjer tilfældigvis laver antivirusprogrammer, og ikke
kan lide konkurrence fra et gratis produkt...

Mvh
Kent
--
Gilthoniel, A Elbereth