For meget luft
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-06-07 18:35

Hej

http://www.kulturvesterbro.dk/

Har jeg søgefunktion ude til højre.

Der er for meget luft ned til kalenderen nedenunder. Det irriterer mig. Når
jeg putter border på kan jeg se at blokelementet har ca. 20 px fra
formular-feltet til bunden. Hvad kommer det af? Skal jeg til at lave negativ
margen eller lign.?

På forhånd tak

Mark

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-07 19:09

Mark Thomas Gazel skrev:

> På http://www.kulturvesterbro.dk/

> Har jeg søgefunktion ude til højre.

Du har også genbrugt en id. Det må man ikke. Din søgeboks ligger
i en div med id "subpages". Jeg kikkede forgæves efter hvor du
styler den. Og det er den id jeg fandt flere steder.

Det går også galt med tegnsættet som erklæres som UTF-8, men så
dukker der æ, ø og å op i hvert fald i en metalinje.

Jeg har ikke kikket efter andet.

Prøv at validere (http://validator.w3.org/) og få siden fejlfri.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 06-06-07 10:51

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> Det går også galt med tegnsættet som erklæres som UTF-8, men så
> dukker der æ, ø og å op i hvert fald i en metalinje.

Enig - og det er overskriften KALENDER i
højre spalte, der skaber luften - denne
overskrift må have en padding-top eller
en margin-top. Men hvor den komme fra
er svært at se i det temmelige uoverskuelige
stylesheet-roderi Mark har. Mark, har du selv
tjek på, hvad der formaterer hvad?

Jørgen Farum Jensen
..