Start excel og åben bestemt ark fra en bro~
Fra : Berit Kubel Andrease~

Dato : 31-05-07 07:55

Håber i kan hjælpe mig

Jeg sidder med et intranet, hvor jeg er blevet bedt om at ligge
et regneark op, dette ark skal nogle brugere så kunne rette i.

Jeg har lagt regnearket op på serveren og linket til det, hvilket
virker fint, arket åbner op i browseren, desværre uden mulighed
for at gemme rettelser i det.

Hvad jeg gerne ville have, var at regnearket åbnede op i
Excel-programmet, således at rettelserne kunne gemmes.

Hvordan pokker gør jeg det? Hvad er syntaksen på linket? (Det
skal lige siges at brugermaskinerne er ens, og excel ligger samme
sted på dem alle sammen)

Jeg vil selvfølgelig sørger for at dem der skal gennem data på
arket, har rettigheder til dette på serveren.

Og nej, jeg skal ikke ud i at lave en asp-løsning hvor jeg kalder
bestemte felter i arket v.h.a. en stump program som lige skal...
osv osv.

Knus og Kys til den der kan hjælpe - Berit

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-05-07 16:10

On 31 May 2007 06:54:38 GMT, Berit Kubel Andreasen <kubeland@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad jeg gerne ville have, var at regnearket åbnede op i
>Excel-programmet, således at rettelserne kunne gemmes.

Har I ikke et delt drev på dette intranet?
Det er langt nemmere at håndtere.

<snip>

Noget andet er, at et regneark er ekstremt følsomt for fejl, ikke mindst
i et flerbruger-miljø.

Vi havde for nogle år siden på mit arbejde registreret folks ferie,
sygdom osv. i et regneark. Sekv om det kun var 3-4 personer, der kunne
rette i arket, så skete det altså jævnligt, at der var fejl - og det er
altså ikke så rart hvis fru Pedersen mener at have aftalt med sin leder,
at hun har ferie i uge 33 og 34, og hendes chef har indtastet det
rigtigt, mens den næste, der skulle lægge ferie ind for hr Petersen, som
stod lige nedenunder, rettede det til uge 31 og 32.

Her er der langt bedre muligheder med en database - ikke mindst hvis du
laver en ASP-løsning, så folk selv kan checke, hvad der er registreret.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj