tomt <ul> stykke til venstre!
Fra : Daniel Larsen

Dato : 30-05-07 10:19

Hey nyhedsgruppe! Jeg sidder og har lidt problemer med hvordan
jeg skal tilgå mig med det her. Jeg har noget plads ved siden af
mine <li>'er .. Kunne forestille mig det var noget som <ul>
oprettede. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i min css for at
fjerne det! Nogen som kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Larsen

Dato : 30-05-07 10:36

Daniel Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg har noget plads ved siden af
> mine <li>'er .. Kunne forestille mig det var noget som <ul>
> oprettede.

Hehe. Fandt selv problemet! Det var bare padding! ;s Tumpe!
Skulle nok lige have prøvet mig frem først.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 11:43

"Daniel Larsen" <mailme@noll3r.net> skrev i en meddelelse

> Hehe. Fandt selv problemet! Det var bare padding! ;s Tumpe!
> Skulle nok lige have prøvet mig frem først.

Hehe sådan kan det jo gå Men ja i langt de fleste tilfælde skyldes
afstand elementernes standard margen eller padding.

Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Martin

Dato : 30-05-07 14:05

Carsten Sørensen wrote:
> "Daniel Larsen" <mailme@noll3r.net> skrev i en meddelelse

> Hehe sådan kan det jo gå Men ja i langt de fleste tilfælde skyldes
> afstand elementernes standard margen eller padding.

*, html, body { margin:0; padding:0; }

og væk er det :)

Fra : Ronni Dyrholm Peters~

Dato : 30-05-07 18:47

> *, html, body { margin:0; padding:0; }
>
> og væk er det :)

Der kan du så nøjes med *{ margin:0; padding:0; }
* dækker over samtlige tag's, og dermed også html & body

Fra : Knud

Dato : 30-05-07 18:31

Og den Daniel. Skriblede......
"Daniel Larsen" <mailme@noll3r.net> skrev i en meddelelse
> Daniel Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hehe. Fandt selv problemet! Det var bare padding! ;s Tumpe!
> Skulle nok lige have prøvet mig frem først.

Du har sikkert ikke kigget på www.html.dk ?
De har en god beskrivelse til Tumper
Ja. man kan bruge padding eller margin
Det er bare ikke altid guldkornene kommer af sig selv, man skal nogle
gange lede
Mvh Knud

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-05-07 22:25

Daniel Larsen skrev:

> Hehe. Fandt selv problemet! Det var bare padding! ;s Tumpe!
> Skulle nok lige have prøvet mig frem først.

Nej, der ikke /bare/ padding. En listes /tekst/ er
indrykket 40 pixels padding i IE, 40 pixels margin i
Gecko browsere (eller vice versa, jeg husker det ikke
lige).
Hvis du derfor sætter

ul,ol {margin-left:0;padding-left:0;}

vil listepunkternes tekst stå i venstre margin,
og listepunktmarkørerne (bullets, markers, tegn) stå
uden for marginen, og i nogle tilfælde være synlige
til venstre for denne. Listepunktmarkørerne kan
fjernes med

list-style-type:none;

Jørgen Farum Jensen
..