Hjælp til datostyring?
Fra : Peter

Dato : 05-06-07 17:04

Hej NG!

Kan man få FP til at slette en dato "i en oversigt" (datoliste) efterhånden
som datoen udløber? Skal "datolisten" evt. laves i "regneark" eller
"database" som sættes ind på hjemmesiden / kædessammen mrd hjemmesiden?

hiilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 06-06-07 12:00

Hej igen!

"Datolisten" er en aktivitetsliste på hjemmesiden med datoer: møder m.m.
Må gerne kunne slette en dato "i oversigten" efterhånden som datoen er
udløbet!
Det er en liste jeg skal lave til min forening. Jeg er på ingen ingen måde
en nørd.
Kan man finde/bruge en skabelon?. Er der noget i f. eks. Java Script?.
Skal gerne kunne "samarbejde" med FP (Front Page) da hjemmesiden ligger på
en server med FP
Extendtions.

hilsen
Peter

Fra : enkvinde

Dato : 06-06-07 12:39

> [...]
> Kan man finde/bruge en skabelon?. Er der noget i f. eks. Java Script?.
> Skal gerne kunne "samarbejde" med FP (Front Page) da hjemmesiden ligger på

Hej Peter

Du søger noget som automatisk sletter en dato. Det vil sige, at handlingen
skal foregå på din server og ikke på din maskine. Derfor skal du have fat i
en serverløsning så som php eller asp. Hvilken een afhænger af hvad du kan
køre på dit web hotel.

Uanset hvad du finder, så kan alt samarbejde med FrontPages. FP er jo "bare"
et program der generere html koder. Der er altså ikke noget særlig hokus
pokus i FP som gør, at den ikke kan samarbejde med andre teknologier.

Hilsen Eva

Fra : Peter

Dato : 07-06-07 21:24

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "bare" et program der generere html koder. Der er altså ikke noget særlig
> hokus pokus i FP som gør, at den ikke kan samarbejde med andre

Hej igen!

Mit webhotel har "asp.net"?
Den "handling" du omtaler, som skal foregå på serveren, hvad er det? (måske
et dumt spørgsmål?)
Skal datoer "sættes" i en tabel?

hilsen
Peter

Fra : enkvinde

Dato : 07-06-07 22:50

> Den "handling" du omtaler, som skal foregå på serveren, hvad er det?
> (måske et dumt spørgsmål?)
> Skal datoer "sættes" i en tabel?

Hej Peter
Du skal fortælle serveren, hvilken handling du ønsker udført. I dit tilfælde
skal du altså fortælle din server, at den skal slette nogen datoer. Til det
skal du bruge et sprog din server forstår, hvilket altså er .asp.
Hvordan du så gør det i .asp, aner jeg ikke Men mon ikke de kan hjælpe
dig i en .asp gruppe, og ellers så start med at søge på google.

Hilsen Eva