Geophagus?
Fra : Martin Heller

Dato : 05-07-01 20:41

Jeg har lagt et par billeder af nogle af mine fisk i news:dk.binaer

Jeg tror nok det er nogle Geophagus, men jeg ved ikke hvilke.
Er der nogen, som kan være behjælpelige med det fulde navn?
Jeg ved godt at det er ungfisk og at billederne ikke er i super
kvalitet, men jeg håber alligevel at det kan lade sig gøre at se
hvad det er for nogle.

Som det fremgår af billederne kunne jeg godt bruge et par gode
råd angående akvariefotografering. Jeg har et Kodak DC3400.
Kan det overhovedet lade sig gøre at tage fornuftige billeder af
akvariefisk med det?
Hvordan gør I andre mht blitz, vinkel, mørklægning etc?

Fra : J@N

Dato : 05-07-01 20:51

Hej Martin

Her er et link til den bedste akvariefotoside på nettet,
som jeg indtil videre er stødt på. Den er på svensk.

http://w1.315.telia.com/~u31510321/

Jan

Fra : Klaus langberg

Dato : 05-07-01 21:30

Hej Martin
Jeg gætter på Geophagus brasillensis
En herlig "jordspiser" har selv ejet en flok engang.
Venlig hilsen
Klaus

Fra : Aardvark

Dato : 05-07-01 22:23

Damn de ligner C. Meeki'er (Rødstrumet Cichlider).....eller er det bare mig
?

/Brian

Fra : Martin Heller

Dato : 06-07-01 00:06

Aardvark <aardvark@aardvark.dk> skrev i en
> Damn de ligner C. Meeki'er (Rødstrumet Cichlider).....eller er det bare
mig
> ?
>
> /Brian

Det er det i hvert fald helt sikkert ikke.

Fra : Martin Heller

Dato : 06-07-01 00:05

> [...]
> Hej Martin
> Jeg gætter på Geophagus brasillensis
> En herlig "jordspiser" har selv ejet en flok engang.

Det har også været mit eget bedste bud, men det lader til
at der er stor uenighed på nettet om, hvordan G. brasillensis ser ud.
Er der mange varianter (også fremavlede)?

Fra : Laura

Dato : 07-08-01 09:09

Der er kommet en ret god bog "south american eartheaters" Den koster godt
nok 435 kr, jeg har købt den, men kan ikke finde dit billede, så hvis du
mailer det til mig kan jeg slå den op...
/laura