Hviken switch skal man købe ?
Fra : Rene

Dato : 05-07-01 20:41

Hej.

Jeg er på udkig efter en switch, men ved ikke helt hvad jeg skal kigge
på af data.

Jeg vil selvfølgelig helst købe en der er så billig som muligt, men
der er jo nok en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Jeg har kigget på en CNET CNSH-500, som umiddelbart ser ud til at
kunne det den skal.

Den nævnte switch har jeg set til 499,- kr..

Jeg kører lige nu et netværk med to maskiner og en Speedstream 5711
router. Jeg har en 10MB hub for at gøre dette. Men da vi ret tit
overfører store filer mellem de to PC'er, er det lidt træls at det
ikke foregår med mere end 800-900kb/sec. Så tager det altså noget tid
at overføre 1GB.

Mvh. René

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 05-07-01 22:34

In article <jbg9ktcu3c1aouhimkq53ebhg5cigbu36d@4ax.com>, "Rene"
<nospam@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> det den skal.
>
> Den nævnte switch har jeg set til 499,- kr..

Jeg kender ikke noget til ovnnævnte switch, men selv har jeg en netgear 5
port, som jeg er rigtig glad for. Jeg ved der er mange der er glade for
netgear switche, det er også switche i den billige ende.

--
Jonas Pedersen
jonas@chown.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-07-01 08:48

"Rene" <nospam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overfører store filer mellem de to PC'er, er det lidt træls at det
> ikke foregår med mere end 800-900kb/sec. Så tager det altså noget tid

Jeg indkøbte en Rubytech 8-ports switch, som forhandleren berømmede fordi
den havde scoret højt i diverse tests af switche - også i uafhængige tests -
og det har jeg ikke fortrudt. Den kostede ganske vist 799 kr., men den er
som sagt også en 8 -ports switch med to up-link-muligheder udover.
Arne H. Wilstrup

Fra : Søren

Dato : 07-07-01 15:15

> [...]
> kunne det den skal.
>
> Den nævnte switch har jeg set til 499,- kr..

Denne her 5port med uplink koster 525 + 35 i porto ved dankort .
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainlongNetv.asp

Fra : Søren

Dato : 07-07-01 18:20

Den koster 460,- kr..her "dybt link"
http://www.synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2912&vare
_id=118315

Fra : Kenneth Plettner

Dato : 07-07-01 18:34

Ja ja, når vi nu er i gang med en produkt liste over billige switche

TRENDnet - billig og meget meget stabil

http://www.trendnet.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 09-07-01 07:47

D-Link er ved at falde drastisk i pris, og der får man god kvalitet til
rimelige penge...

kan fås hos www.microlan.dk

Fra : Søren

Dato : 09-07-01 08:15

> D-Link er ved at falde drastisk i pris, og der får man god kvalitet til
>rimelige penge...
>
> kan fås hos www.microlan.dk

830kr + 63kr fragt + 25kr efterkrav +8kr = 926kr
er det rimeligt for en 5ports switch?