MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opdatering af hardware i XP ?
Fra : Kristian

Dato : 29-05-07 18:23

Skal have udskiftet bundkort, processor og ram.

Kan jeg på nogen måde bibeholde det nuværende c-drev?........med windows og
div programmer.

Eller er der kun en vej........at udskifte hardwaren og derefter installerer
windows og programmer fra ny?

Bruger XP Pro.

Kristian

Fra : Frank R.

Dato : 29-05-07 21:20

On Tue, 29 May 2007 19:23:25 +0200, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

>Eller er der kun en vej........at udskifte hardwaren og derefter installerer
>windows og programmer fra ny?

Du kan jo prøve at tage en kopi af c-drevet - evt med Ghost eller hvad
du nu har for hånden. Skift hardwaren og hvis det spiller så er det
fint. Ellers kan du altid smide en ny Windows på.

Selv kan jeg oplyse at jeg prøvede samme øvelse for et par måneder
siden og XP kunne da også starte og køre (men der skulle lige
geninstalleres nogle drivere og andre skulle fjernes), men valgte et
par uger senere dog at reinstallere af andre årsager.

--
Hilsen
Frank

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-05-07 21:45

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:465c618d$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> og div programmer.
>
> Eller er der kun en vej........at udskifte hardwaren og derefter
> installerer windows og programmer fra ny?

I de fleste tilfælde kan du nøjes med at lave en reparation.
Boot på windows cd. Første gang den tilbyde reparation springer du over.
Næste gang du får tilbuddet er når den har fundet den eksisterende windows
installation. Her kan du vælge en reparation.
Efterfølgende skal du så bare installere mb drivere, grafikkort driver, evt.
driver til andre enheder. Så er du med stor sandsynlighed kørende igen.
Inden du gør det kan det være en fordel, at inden du piller det gamle fra
hinanden, så afinstallerer du eksisterende mb drivere (chipset drivere, ide
driver, netkort driver osv), således at de ikke vil drille i forbindelse med
reparationen.

Kurt

Fra : Kristian

Dato : 31-05-07 14:15

Takker for jeres forslag.

Har Ghost og tager en kopi af c-drevet med den........(så har man da den
)

Og prøver ellers en rep af windows.

Kristian