Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stærk nok ?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-07 15:07

Er det uklogt at lade en 70-200 2.8 sidde på huset, hvis huset bare
hænger over skulderen når man går rundt? Jeg mener, kan fatningen holde
til det eller skal man holde hele molevitten i objektivet i stedet? Hvad
gør i?

Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-05-07 15:11

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> over skulderen når man går rundt? Jeg mener, kan fatningen holde til det
> eller skal man holde hele molevitten i objektivet i stedet? Hvad gør i?

Min har siddet i både 20D og 5D på den måde uden problemer. Men jeg ville
ikke gøre det med min 500mm

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-07 15:39

Hans Kruse wrote:
> Min har siddet i både 20D og 5D på den måde uden problemer. Men jeg ville
> ikke gøre det med min 500mm

Hehe

Ok, og du har ikke haft problemer med at kontakterne bliver løse eller
lign.?

Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-05-07 16:07

> Hehe
>
> Ok, og du har ikke haft problemer med at kontakterne bliver løse eller
> lign.?

Nej, så ville jeg jo ikke sige det var uden problemer

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-05-07 16:30

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote in message
> Er det uklogt at lade en 70-200 2.8 sidde på huset, hvis huset bare hænger
> over skulderen når man går rundt?

Nej - det _skal_ huset kunne tåle

> Jeg mener, kan fatningen holde til det eller skal man holde hele
> molevitten i objektivet i stedet? Hvad gør i?

Hvis objektivet er forberedt på at have en rem monteret (som på 300/2.8 og
større), er det nok klogt at bruge den.
Ellers er det bare at bruge det uden at bekymre sig så meget. Det skal kunne
tåle at blive brugt, ellers er det ikke værd at røre ved.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-05-07 17:25

Thomas Schreiber skrev i 465c3384$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
dette:
> [...]
> hænger over skulderen når man går rundt? Jeg mener, kan fatningen
> holde til det eller skal man holde hele molevitten i objektivet i

Svjh. har du et d200?
Jeg har helt hæmningsløst min 70-200 2.8 til at hænge på huset, mens jeg har
remmen fastgjort i samme. Jeg har ikke så meget som overvejet noget problem
i den forbindelse, hvorimod jeg nok er en anelse mere forsigtig med min d70
og samme objektiv.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-07 17:39

Jan Boegh wrote:
> Svjh. har du et d200?

Korrekt

> [...]
> har remmen fastgjort i samme. Jeg har ikke så meget som overvejet noget
> problem i den forbindelse, hvorimod jeg nok er en anelse mere forsigtig

Hvordan sidder remmen fast på objektivet? På tripodfoden eller?

Thomas Schreiber

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-05-07 18:23

Thomas Schreiber skrev i 465c5740$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> Korrekt

> Hvordan sidder remmen fast på objektivet? På tripodfoden eller?

Undskyld, jeg har nok udtrykt mig uklart. Remmen sidder på kameraet og ikke
på 70-200'eren.
Indtil et røvhul (undskyld udtrykket - men jeg mener det inderligt) stjal
mit gamle kamera for en god måneds tid siden (idioten anede heldigvis ikke
hvad der var godt og hvad der var skidt, så han neglede en gammel
Vivitarzoom og lod min 70-200/2.8 VR og 300/2.8 ligge) havde jeg en
oldgammel kamerarem med to karabinhager, der gjorde det legende let at
skifte mellem kameraets fæster og fæsterne på min 300 mm. I remmen var der
et par elastiske bånd til to ruller film - og disse passede perfekt til 2
FCkort i plasthylster. Og det er tilsyneladende ikke muligt at finde sådan
et pragtstykke af en rem i dag.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-07 19:27

Jan Boegh wrote:
> Undskyld, jeg har nok udtrykt mig uklart. Remmen sidder på kameraet og
> ikke på 70-200'eren.

Du er tilgivet

> Indtil et røvhul (undskyld udtrykket - men jeg mener det inderligt)
> stjal mit gamle kamera for en god måneds tid siden

Det er jeg ked af at høre. Hvor skete det, og fik du noget nyt eller
hvordan?

> [...]
> passede perfekt til 2 FCkort i plasthylster. Og det er tilsyneladende
> ikke muligt at finde sådan et pragtstykke af en rem i dag.

Jeg prøver at lade objektivet dingle på huset over skulderen. Hvis det
ikke har gjort skade hos jer, gør det det nok heller ikke hos mig.

Thomas Schreiber

Fra : Tonni

Dato : 29-05-07 19:41

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg prøver at lade objektivet dingle på huset over skulderen. Hvis det
> ikke har gjort skade hos jer, gør det det nok heller ikke hos mig.

Kan du roligt gøre!

Min D200 har i hvert fald ikke lavet numre med 80-200 2.8'eren når den har
dinglet... Zoomen vejer ca 1.3 kg. Ingen problemer!!! Og det hele vejer vel
omkring 2,5 - 3 kg med vertikalgreb m.m. som remmen ( den originale ) også
kan overleve!
God tur!!!

/Tonni

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-05-07 19:38

On Tue, 29 May 2007 19:23:13 +0200, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>FCkort i plasthylster. Og det er tilsyneladende ikke muligt at finde sådan

Jeg forstår hvordan du føler det. En tilsvarende type løb med mit D2x,
70-200 f/2,8 VR, 17-35 f/2,8 og 2 Zeiss objektiver.

Til Thomas: Jeg har haft min 70-200 (og tidligere 80-200) hængende i
min D70, D200, D1x og D2x. Ingen af dem har haft problemer af den
grund.

Peter

Fra : 7c

Dato : 30-05-07 06:06

Jeg lavede en gang en "fejl 40" og satte min monopod på huset og ikke
objektivet. Alligevel skete der ikke noget.... Objektivet var mit 400 mm som
vejer ca.5-6 kilo. Mit hus er det lille Canon 350d. Ufatteligt at det ikke
brækkede fatningen. Konklussion: Fatningen kan klare en del

Søren C.
www.fotoudlejning.dk

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 16:00

> [...]
> over skulderen når man går rundt? Jeg mener, kan fatningen holde til det
> eller skal man holde hele molevitten i objektivet i stedet? Hvad gør i?

Har heller aldrig haft problemer. Har gået med 300 f2.8 og 70-200 f2.8 på
mit D2H hvor jeg altid kun har rem i kameraet. Har heller ikke oplevet
problemer når de sidder på mit D70.