Philips AP mk5
Fra : Kjeld Hansen

Dato : 29-05-07 11:19

Bøvl med gammel Philips AP navigator

Jeg har fået ny Silva-navigator, og har afmonteret Leica-antennen til min
gamle MK5.
Det har jeg bitterligt fortrudt, da den gamle navigator kan nogle ting, som
den nye ikke kan. Bl.a. er den meget hurtigere at indtaste positioner på, og
man kan aflæse ETA til destinationen på den. Det har vi altid syntes var
rigtig godt og er skuffet over, at den nye ikke kan det.

Nu forsøger jeg så at montere den gamle igen uden held. Jeg har ingen manual
til den, da den er modificeret fra Decca til GPS for nogle år siden, men jeg
kan da se, hvad alle 16 ben på den har af opgaver.
I ledningen fra Leica antennen går der 3 tråde, hvoraf den ene er en skærm.
Den har jeg forbundet til minus. så er der kun to tåde tilbage, så
mulighederne kan da ikke være så mange - men alligevel har jeg bøvlet længe
uden held. Jeg mener, at antennen sender NMEA 183 signaler.

Er der nogen, der har erfaring med sådan en gammel sag?

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 29-05-07 17:55

Måske lidt OT, men så har du godt nok været uheldig at finde en meget
sjælden navigator. Alle dem jeg har set har ETA funktionalitet. Men
indrømmet, de gamle AP'er var enormt nemme og tydelige...

Bjarke

Fra : Kjeld Hansen

Dato : 29-05-07 19:12

Joh ETA har den Silva navigator, men det er kun fra waypoint til waypoint.
Ikke til destinationen,
og det er træls. Jeg troede, det var en selvfølge, at alle havde det.
mvh. Kjeld

Fra : jetp

Dato : 29-05-07 22:01

"Kjeld Hansen" <kh23@sletdettevip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Bøvl med gammel Philips AP navigator
>
> Jeg har fået ny Silva-navigator, og har afmonteret Leica-antennen til min
> gamle MK5.

Jeg går ud fra, at det er Leica Survivor antennen.

Fra Leica Support: 44 54 03 00 fik jeg i sin tid denne besked:

NMEA ud tages direkte fra antennen - ben(pin) 6 og 7.

Jeg tror ikke, du skal bruge skærmen til minus.

Mvh Jens

Fra : Kjeld Hansen

Dato : 30-05-07 12:50

Tak for rådet. Det er noget af det eneste, jeg ikke har prøvet, så jeg
krydser fingre for, at det løser problemet.
Mvh. Kjeld