Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket alternativ til 'Image Resizer' (Po~
Fra : Fly

Dato : 29-05-07 06:52

Hejsa!

Jeg har flere gange brugt programmet "Image Resizer" til at formindske
billeder både pixelmæssigt og MB-mæssigt.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Jeg VED at det er en hård komprimering, at farverne går i smadder osv. osv.
men nogle gange er der bare brug for at tage en hel stak fotos og hurtigt
lave dem til f.eks. 400x600 pixels og som fylder lidt f.eks. for at sende en
mail med en stak fotos uden at tante Oda med sit ISDN-modem går helt
sukkerkold.

Nu er jeg gået over til Vista og dér virker programmet jo ikke. Er der andre
programmer der kan lave en lignende "batch-kørsel" hvor en hel mappe ændres
lidt på samme måde.

En ønske kunne være at man vælger hvor meget der skal komprimeres, men ikke
en nødvendighed.

P.S. Til de krævende fotos skal denne funktion ikke bruges, så jeg vil
hellere have et link end udsagn om at jeg ødelægger mine fotos, at det
ligner l... o.s.v.

-Fly

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-05-07 08:01

Fly wrote:
> [...]
>
> P.S. Til de krævende fotos skal denne funktion ikke bruges, så jeg vil
> hellere have et link end udsagn om at jeg ødelægger mine fotos, at det

hvis du bruger photoshop eller lign. der jo actions de rkan gøre det.

mvh
Thomas

Fra : Fly

Dato : 29-05-07 08:11

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvis du bruger photoshop eller lign. der jo actions de rkan gøre det.

Hej igen!

Det jeg netop var ude efter var et simpelt program. Dete r "Image Resizer"
jo ig er let at have med på sin USB-stick og installere på andre end ens
egen maskine. Det fik jeg ikke skrevet, men det er også for at gøre det let
at bruge - blot højreklikke i stifinderen og så er man i gang.

Andre forslag?

-Fly

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-05-07 08:21

Fly wrote:
> [...]
> egen maskine. Det fik jeg ikke skrevet, men det er også for at gøre det let
> at bruge - blot højreklikke i stifinderen og så er man i gang.

Prøv at tage et kig på IRFanView som har en god batch-fuktion med bl.a.
resize.

Mvh
Jacob Ask

Fra : NH

Dato : 29-05-07 08:29

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har flere gange brugt programmet "Image Resizer" til at formindske
> billeder både pixelmæssigt og MB-mæssigt.

Jeg benytter denne her
http://www.coffeecup.com/pixconverter/

Fra : emj

Dato : 29-05-07 08:58

Fly skrev:

>r der bare brug for at tage en hel stak fotos og hurtigt
>lave dem til f.eks. 400x600 pixels og som fylder lidt f.eks. for at sende en
>mail med en stak fotos uden at tante Oda

Marker de billeder, du vil sende til tante Oda - højreklik og vælg
"send til postmodtager".
Under indstillinger kan du vælge størrelse.
Det kan man i XP, så det skulle vel også være muligt i Vista.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 29-05-07 12:44

Jeg lavede på et tidspunkt et program til formålet. Det kan du downloade
herfra:

http://www.comonto.dk/opensource/

/Marten

Ps. Det kræver at .net frameworket er installeret på computeren, men mon
ikke det er det på vista - ellers kan de downloades fra microsoft.