Hjælp mangles straks! Ang. lås/centrallås!
Fra : Patrick

Dato : 27-05-07 23:50

Kan ikke låse bilen lige nu..
Har fået sat centrallås i for 4-5 måneder siden, og har virker fint.. Men nu
vil den ikke låse, hverken med nøgle eller fjernbetjening. Heller ikke
indefra. Kan man skifte batteri i centrallås boksen eller? Eller hvad er
galt?

På forhånd tak!

Patrick

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 07:51

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indefra. Kan man skifte batteri i centrallås boksen eller? Eller hvad er

Lyder mystisk. Hvis du ikke kan låse manuelt må det være noget mekanisk inde
i dørene. Aktuatorene står muligvis med konstant spænding på, således de
hele tiden vil 'låse op', og du kan derfor ikke trykke 'tappen' ned.

Fra : Patrick

Dato : 28-05-07 09:02

Hvad skal jeg så gøre for at løse problemet / låse dørene?

På forhånd tak.

Fra : alexbo

Dato : 28-05-07 09:13

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev

> Hvad skal jeg så gøre for at løse problemet / låse dørene?

Til at starte med så tag strømmen fra centrallåsen, så ender du med een dør
der ikke kan låses.
Så kan du kigge på den.

I øjeblikket låser centrallåsen op, fordi den ikke kan låse alle dørene.

mvh
Alex Christensen

Fra : A.Kaup

Dato : 28-05-07 08:35

>Men nu vil den ikke låse, hverken med nøgle eller fjernbetjening.

Hmm - kan du ikke lige præcisere hvad det gør når du trykker på
knappen eller drejer nøglen?
Har du selv monteret centrallåsen eller er det et værksted?
Er det en centrallås af den billige (og generelt udemærkede) fra T-
Hansen?

Mvh. Akaup

Fra : Patrick

Dato : 28-05-07 09:01

Har selv monteret den, og det er en billig fra Thansen..

Der sker intet når jeg trykker på fjernb., men hvis jeg prøver at trykke den
ned indefra, så kommer der en brumme lyd, og det er alle dørene som gør det.

På forhånd tak.

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 11:26

Så må du nok hellere læse hvad jeg skrev tidligere :)

"Aktuatorene står muligvis med konstant spænding på, således de hele tiden
vil 'låse op', og du kan derfor ikke trykke 'tappen' ned."

Muligvis er de med negativ trigger, det burde du vide fra da du monterede
skidtet.
Jeg ville pille kablet af minus-polen på batteriet, så kan du sikkert låse
dørene med nøglen...

Fra : A.Kaup

Dato : 28-05-07 09:31

>Har selv monteret den, og det er en billig fra Thansen..

>Der sker intet når jeg trykker på fjernb., men hvis jeg prøver at trykke den
>ned indefra, så kommer der en brumme lyd, og det er alle dørene som gør det.

(.....)
>I øjeblikket låser centrallåsen op, fordi den ikke kan låse alle dørene.

Jeg mener at det kun er ved dørene med servomotor den gør dette -
altså de to fordøre, så det er nok her du skal sætte din indsats ind.
Du må bide i det sure æble og tage dørbeklædningerne af igen, og se om
du kan se, hvorfor den ikke vil låse.
Har du ellers pillet ved låsene, eller er det kommet pludseligt?
F.eks. har min gamle bil en anordning, der gør at man ikke kan låse
højre fordør og så smække den bagefter. (for at man ikke skal smække
nøglen inde ved et uheld.) Når jeg gør dette laver den samme nummer
som du beskriver.
Du kan evt lige prøve at aktivere dørlukkemekanismerne med en
skruetrækker med åbne døre i de 2 fordøre og så se om den gør det
samme.

Mvh. Andreas.

Fra : Patrick

Dato : 28-05-07 09:40

Okay.. Må ned at kigge på det. Det er ikke så fedt, at ikke kunne låse sin
bil når man bor i kbh :S

Men tak for hjælpen.

> [...]

>den
>ned indefra, så kommer der en brumme lyd, og det er alle dørene som gør

(.....)