Forlygte - Poly Carbonat - Acetone...:-((
Fra : Martin Z

Dato : 26-05-07 22:10

Skulle lige affedte min forlygte indvendigt - "glemte" lige den er af
plastik - og brugte en klud med lidt acetone. Jeps, MEGET dumt - der er nu
nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været.

Nogen der har et godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

Pft. Martin Z.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-05-07 00:41

"Martin Z" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været.
>
> Nogen der har et godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

Hvis du kan komme til, skulle det ikke være så svært at polere det op igen,
men spørg ikke lige hvilke grovheder/finheder der skal til.
Det afhænger nok også af i hvor høj grad overfladen er ødelagt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tom

Dato : 27-05-07 09:38

> [...]
> nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været.
>
> Nogen der har et godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

Køb en ny, det andet er ødelagt

--
Tom

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 27-05-07 10:35

jeg ville pröve med slipol, ikke slipoline.
og bagefter et glas-polermiddel. jeg har brugt det udvendigt på
ridsede forlygter og det virkede rimeligt.Nye lygter er
selvfölgelig nr. 1

Fra : Martin Z

Dato : 27-05-07 18:16

> jeg ville pröve med slipol, ikke slipoline.
> og bagefter et glas-polermiddel. jeg har brugt det udvendigt på
> ridsede forlygter og det virkede rimeligt.Nye lygter er
> selvfölgelig nr. 1

Slipol + knofedt har givet et hæderligt resultat - tak for tippet...

/Martin Z.

Fra : Brian

Dato : 27-05-07 10:31

> [...]
> nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været. Nogen der har et
> godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

Jeg tror ikke du får held med det. Plastikket må kunne købes til fornuftige
penge, enten nyt originalt eller hos en hugger.

Fra : Per W.

Dato : 27-05-07 22:38

"Martin Z" <nospam@nospam.com> skrev i melding
> [...]
> nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været.
>
> Nogen der har et godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

Mulig varme vil kunne få det klart igjen.

/Per W.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-05-07 12:39

> [...]
> nogle fine mælkehvide områder der hvor kluden har været.
>
> Nogen der har et godt råd til at få den klar (gennemsigtig) igen?

En blød klud, med isopropylalkohol...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-05-07 14:33

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
> En blød klud, med isopropylalkohol...

Var det en vits, siden der er prikker efter?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-05-07 15:49

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev
>
> Var det en vits, siden der er prikker efter?

Nope.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk