MS Windows
briani 27239
Pc Hænger i spil
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 28-05-07 15:31

Hjælp Min gamle pc er begyndt at hænge i spil, en reboot er eneste løsning,
der kan ikke lukkes pænt ned for det spil der hænger, specs. er: win xp pro
sp2, athlon 64//2000
gf7600 agp, nyeste drivere osv.

De ting der er prøvet:
nye drivere til alt, (grafikkort, chipset, raid osv.)
nyt skærmkort, ny powersupply.
Hvad kan jeg havde overset?
venlig hilsen Tonny

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-05-07 15:50

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gf7600 agp, nyeste drivere osv.
>
> De ting der er prøvet:
> nye drivere til alt, (grafikkort, chipset, raid osv.)

Varme. Både cpu, md og grafikkort kan blive for varme.
Evt. prøv med en anden grafikkortdriver. Det er ikke altid, at sidste nye er
den bedste.

Kurt

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 28-05-07 16:02

> Varme. Både cpu, md og grafikkort kan blive for varme.
> Evt. prøv med en anden grafikkortdriver. Det er ikke altid, at sidste nye
> er den bedste.

Tak for svaret, jeg tror dog ikke det er her hunden ligger begravet, cpu er
ca 40c og gpu ca 50c, har prøvet med anden (andre tidligere) driver.
Maskinen er også renset for støv, det gav ca 2 grader, ikke det store.

mvh tp

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-05-07 16:13

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gf7600 agp, nyeste drivere osv.
>
> De ting der er prøvet:
> nye drivere til alt, (grafikkort, chipset, raid osv.)
Er det spil der har kørt fint før eller hva ? hvad med ram? hvad med defrag?

Kurt

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 28-05-07 16:23

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det spil der har kørt fint før eller hva ? hvad med ram? hvad med
> defrag?

Jeps det har kørt fint før, ram er en mulighed (vil låne nogle andre) defrag
er ok.
tak for et godt bud (ram fejl)
mvh tp

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 29-05-07 17:50

Så er fejlen (næsten) fundet, jeg lånte ram af en bekendt, det gav ingen
ting. fjernede derefter firewirekort, ingen forskel, næste forsøg, ud med
lydkort. nu virker lortet sgu, så om det er driver probs eller hardware
probs. det ved jeg ikke, men nu virker min maskine og jeg er glad igen.

Mega tak til kurt for de fine indspark.
mvh tp