Mahogni til havebænk
Fra : KS

Dato : 28-05-07 15:47

Skal det behandles, når det er helt NYT TRÆ på en havebænk,
og jeg ønsker bænken skal stå ude altid OG det på længere
sigt skal gå over i "sølvglans" ?

Nyt ubehandlet træ suger vel en masse regnvand første gang
det bliver vådt.

Mvh KS

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 28-05-07 19:02

Jeg ved det ikke... I både bruges mahogni aldrig "råt" udendørs. det bruges
indendørs eller udendørs forsvarligt lakeret.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 20:37

Tør jeg nævne benarolie?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:465b1906$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 28-05-07 20:54

Som de nu har på hylderne i Tempo bådudstyr ....

<smile>

Men det bliver det jo ikke "sølvglans" af....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 22:11

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:465b3366$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Som de nu har på hylderne i Tempo bådudstyr ....
>
> <smile>
>
> Men det bliver det jo ikke "sølvglans" af....
>
> Bjarke

Touché ... ... Men mine havemøbler bliver altså bare grå og triste,
hvis de ikke får noget overfladebehandling ... (Lidt ligesom håret ...
Der er s'gu' ikke megen sølvglans over det ...).

Er det iøvrigt ikke mest teak, der kan give den "illusion"?

Fra : ThomasB

Dato : 28-05-07 19:49

"KS" <keld.soerensenSLET DETTE@.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sigt skal gå over i "sølvglans" ?
>
> Nyt ubehandlet træ suger vel en masse regnvand første gang

Mahogni er ikke særligt velegnet til at stå råt - det er teak og egetræ
derimod.