Hund og fjerkræ
Fra : OZ3BTO

Dato : 28-05-07 12:38

Vores super jægere af 2 katte er begyndt at "fodre" hunden ... De kommer bla
med fulge og mus til ham ... Han kan jo ikke selv da han er lukket inde
(haven er hegnet ind)

Sker der noget ved at han guffer en fulg e.l. ? Skal lige sige at det er
helt op i str. voksen i agerhøner/kokke de kan finde på at komme med (Sker
sjældent men det er set )
Ellers bare solsorte o.l .

Det er nu meget sødt når de alle er ude (kattene er kun udekatte når vi
giver lov )
Kattene kommer jævnligt hen til hunde lige for at hilse på om alt er der
endnu, Sker de har en bette mus eller fulg med så hunden så får .. Det er
sågar set at katten er kommet med en levende mus og givet den til hunden i
forsøg på at lære den at jage .. går iøvrigt fin fin .. Hunden graver sig
ned i musehulerne og kattene fanger musene når de piler frem .. fremragende
samarbejde

Bedste kommer så når det er aften og tid til at komme ind, Vi beder som
reglen hunden om at kalde på kattene .. og de kommer sku :P

Maj

Fra : jopa

Dato : 28-05-07 16:54

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Sker der noget ved at han guffer en fulg e.l. ? Skal lige sige at det er
> helt op i str. voksen i agerhøner/kokke de kan finde på at komme med (Sker
> sjældent men det er set )

Det tager han da ikke skade af

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 28-05-07 18:37

jopa, skrev:
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Det tager han da ikke skade af

Jeg ville nok værer lidt bekymret når vi taler vilde fugle,
tror sagtens de kan værer fyldt med orm og andre lækkerier.
Selv om jeg barfer mine egne ville jeg aldrig give dem noget
af kattens bytte, men jeg er muligvis bare sart

/Jens (hvis kat nu også selv æder byttet de fleste gange)

Fra : Hm

Dato : 28-05-07 20:30

> Jeg ville nok værer lidt bekymret når vi taler vilde fugle,
> tror sagtens de kan værer fyldt med orm og andre lækkerier.

Hej
Jeg vil nok give Jens ret, jeg ville aldrig tillade det.
Jeg lader hende heller aldrig snaske i noget, som hun evt. finder på sin
vej.

Hanne/ som nok er lidt "sart"

Fra : jopa

Dato : 28-05-07 20:51

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg vil nok give Jens ret, jeg ville aldrig tillade det.

Har også hørt at de har forbudt de vilde hunde i afrika og australien at
gøre det, så de køber tørfoder i stedet.
En hunds mave kan stort set fordøje alt foder også et råddent fuglekadaver.
At det så ikke virker hygieinisk på jer er hunden ligeglad med, det er en
delikatesse.

Personligt går jeg da ikke og observerer hvad min finder og æder, men nu er
min jo også en rigtig hund

Stop dog den sammenligning med børn

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 21:13

jopa skrev:
> [...]
> At det så ikke virker hygieinisk på jer er hunden ligeglad med, det er

Går ud fra at ovenstående er ironi. Hunde der er vokset op med at æde
hvad som helst, kan som oftest æde hvad som helst. Hvis man har været
lidt emsig med sin hund (hvad jeg nok må erkende, jeg har) har man fulgt
alle kostråd og så videre, i langt de fleste (faktisk er det kun herinde
på usenet jeg har set det) tillades rådne dyr og ekskrementer IKKE. Min
hunds mave er måske blevet sart, men hun fejler ikke noget! Altså, hun
vil RIGTIG gerne mæske sig i døde fugle og så videre, faktisk stod hun
og tyggede i en død due, da vi forrige gang var på besøg hos
svigermekanikken. Det resulterede i en stor bunke dampende opkast på
svigermors køkkengulv - komplet med fjer og hele molevitten.

> Personligt går jeg da ikke og observerer hvad min finder og æder, men nu
> er min jo også en rigtig hund

Og hvad er en rigtig hund hvis man spørger dig?

> Stop dog den sammenligning med børn

Bare rolig mine børn lærer det på samme måde som hunden - spiser du
opløste lig i form af duer, så kaster du op.

Fra : jopa

Dato : 28-05-07 21:29

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i meddelelsen
> Og hvad er en rigtig hund hvis man spørger dig?

Det er ikke en overpylret sofahund men en hund der stort set aldrig er inde
i huset.
For tiden nyder den blot at ligge og holde vagt i min indkørsel.
Når jeg mener hund så er det fordi at det trods alt er et dyr, og som sådan
er den placeret aller nederst i vores hieraki.

Ikke at vi ikke holder af den.
Folk kan holde hund som de ønsker derfor også jeg
Men at tro at et rovdyrs mave tager skade af at spise en fugl er efter min
mening absurd.

end of story

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 21:46

jopa skrev:
> [...]
> Folk kan holde hund som de ønsker derfor også jeg
> Men at tro at et rovdyrs mave tager skade af at spise en fugl er efter

Hvor meget hulemand er der i dig? Lige så meget ulv er der i din hund!

Fra : Leyna

Dato : 29-05-07 14:45

On Mon, 28 May 2007 22:45:44 +0200, Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk>
wrote:

>Hvor meget hulemand er der i dig? Lige så meget ulv er der i din hund!

der er vist mere hulemand i Jopa end i de fleste andre mænd, og nu får
du sikkert en udførlig beskrivelse af hans kropsbehåring!

Seriøst, så er jeg nu enig med ham. Det kan godt være at der ikke er
meget ulv i vores hunde mere, men deres mave og tarmsystem er IKKE
bygget til at leve af tørfoder. Jeg vil dog heller ikke ha' at mien
hunde spiser afføring eller døde/rådne dyr, men jeg tror faktisk ikke
de tager den store skade af det. Det er bare mig der synes det er
smask ulækkert.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 15:08

> der er vist mere hulemand i Jopa end i de fleste andre mænd, og nu får
> du sikkert en udførlig beskrivelse af hans kropsbehåring!

ROFL!!!!!!!!!!!

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG... LOL, ROFL....((-;

mvh. marie -der slet ikke kan ramme de rette taster inderlig latter..GG

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 15:41

In news:465c33b9$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> [...]
>
> ROFL!!!!!!!!!!!
>
> GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG... LOL, ROFL....((-;
>
> mvh. marie -der slet ikke kan ramme de rette taster inderlig

ROFL Jeg ærgrer mig nu mere over, at jeg glemte at gemme billedet
Hvis jeg havde husket det, så var det kommet i gruppen
"primater" Tsk Tsk, jeg er også meget glad for Chimpanser,
Gorillaer og Orangutanger.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 29-05-07 15:57

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:465c33b9$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> ROFL!!!!!!!!!!!
>
> GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG... LOL, ROFL....((-;

Min erfaring er at kvinder siger noget og mener noget andet.
En rigtig mand har da hår på minimum brystet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Brian

Dato : 29-05-07 20:45

jopa skrev:
> [...]
>

> Min erfaring er at kvinder siger noget og mener noget andet.
> En rigtig mand har da hår på minimum brystet

og ryggen ifølge min kæreste :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 20:57

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse

> og ryggen ifølge min kæreste :)

nænæ.. så taler vi om aber eller huleboere..ROFL..

mvh. marie

Fra : Brian

Dato : 30-05-07 04:44

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> nænæ.. så taler vi om aber eller huleboere..ROFL..
>
> mvh. marie

Nemlig ;)

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 14:33

KLIP!

> og ryggen ifølge min kæreste :)

Den anden dag så jeg et klip i "skjult kamera" ang. alternative frierier...
Der var en temmelig behåret mand der havde fået vokset bogstaverne "MARRY
ME"

Jeg var helt flad af grin - en idé til de behårede mænd´er (og kvinder?)

Hilsen C

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-05-07 16:08

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ME"
>
> Jeg var helt flad af grin - en idé til de behårede mænd´er (og kvinder?)

GGGG!

mvh. marie

Fra : Brian

Dato : 31-05-07 04:39

M&M skrev:
> [...]
> ME"
>
> Jeg var helt flad af grin - en idé til de behårede mænd´er (og kvinder?)

Har jeg også set - gudskelov er jeg ikke *så* behåret på ryggen :)

Fra : Hm

Dato : 28-05-07 21:24

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:465b32ad$0$5113> At
det så ikke virker hygieinisk på jer er hunden ligeglad med, det er en
> delikatesse.
>

> Stop dog den sammenligning med børn

John, det har over hovedet intet med børn at gøre.
Jeg vil bare ikke risikere noget.

Hanne/ som bestemt ikke sammenligner min hund med mine børn

Fra : jopa

Dato : 28-05-07 21:31

> John, det har over hovedet intet med børn at gøre.
> Jeg vil bare ikke risikere noget.

Ha ha det var såmænd ikke myntet på dig men mere generelt.
Er pt i dårligt humør da min kære moder døde i går så nogen skal det jo gå
ud over og hvad er mere passende end jer tosser herinde

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-05-07 05:11

jopa, skrev:

> Er pt i dårligt humør da min kære moder døde i går så nogen skal det
> jo gå ud over og hvad er mere passende end jer tosser herinde

Kondolerer.
Min egen Mor døde for 5 år siden, savner hende stadig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-05-07 14:46

On Mon, 28 May 2007 22:30:52 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Er pt i dårligt humør da min kære moder døde i går så nogen skal det jo gå
>ud over og hvad er mere passende end jer tosser herinde

Kondolerer!
I den situation har jeg så en meget bred ryg, så fyr bare løs!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 29-05-07 15:53

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Kondolerer!
> I den situation har jeg så en meget bred ryg, så fyr bare løs!

Takker alle.
Nu var hun godt nok gammel men det er jo alligevel et tomrum
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-05-07 16:10

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Takker alle.
> Nu var hun godt nok gammel men det er jo alligevel et tomrum

Alder betyder ingenting i sådanne situationer, det er hvad der er inde bag,
af minder og følelser.

også skulderklap herfra (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 15:43

In news:465b3bff$0$7231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> [...]
> Er pt i dårligt humør da min kære moder døde i går så nogen skal
> det jo gå ud over og hvad er mere passende end jer tosser herinde

Også kondolencer herfra John. Føler med dig.

Fra : Hm

Dato : 29-05-07 20:04

> [...]
> Er pt i dårligt humør da min kære moder døde i går så nogen skal det jo gå
> ud over og hvad er mere passende end jer tosser herinde

Hej John
alt forladt, jeg syntes det er fint.du lige giver en udmelding, så lad det
bare gå ud over os "Tosser" et par dage endnu.
Hanne

Fra : jopa

Dato : 29-05-07 20:17

> Hej John
> alt forladt, jeg syntes det er fint.du lige giver en udmelding, så lad det
> bare gå ud over os "Tosser" et par dage endnu.
> Hanne

Takker.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-05-07 05:06

jopa, skrev:

> Stop dog den sammenligning med børn

Hvad er det for en gang pladder at lukke ud fordi
man ikke ønsker at ens hund bliver fyldt med orm
og mider.
Endnu engag udstiller du din ringe viden om hvad
hunde bør æde og ikke bør æde.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 20:43

In news:7a89$465b2d97$55183604$12587@news.arrownet.dk,
Hm <mishama@hongnet.dk> typed:
> [...]
> Jeg vil nok give Jens ret, jeg ville aldrig tillade det.
> Jeg lader hende heller aldrig snaske i noget, som hun evt. finder

Det er yderst sjældent at hunde over 6 mdr. bliver inficeret med f.
eks. spoleorm. Jeg gav aldrig Asia forebyggende ormekur (efter råd
fra min dyrlæge), men jeg opdagede til gengæld heller aldrig orm i
hendes afføring.

Man skal derimod være meget obs på om ens hund har fået en
forkærlighed for at gnaske snegle i sig (- bvadr -) men de er
mellemværter for hjerte-lungeorm, som kan gøre hunden meget syg. De
behøver faktisk ikke engang at æde selve sneglen, men kan også få
det ved at æde græs hvor der er snegleslim på.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 19:17

Du skal nok være obs på at han trænger til en ormekur lidt oftere, så hold
lidt øje med hans afføring.
/Carina
www.aussies.dk hvis gamle kat havde samme fornøjelse sammen med mine hunde.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-07 08:23

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bedste kommer så når det er aften og tid til at komme ind, Vi beder som
> reglen hunden om at kalde på kattene .. og de kommer sku :P

Hej Maj

Der er for tiden, ikke de store problemer, med hverken fugle, eller mus....
Så lad den dog mæske sig

Der kan blive problemer i fugletræk tiderne, her tænker jeg selvfølgelig på
fugleinfluenza'en, men det er jo så ikke kun hunden, som er i farezonen, men
lige så vel, dine katte.... Selvom jeg tror, faren er en slat overdreven,
men indrømmet, den er der, og hvad der er endnu værre, den lader sig ikke
kontrollere. Jeg tror derfor heller ikke, at de foranstaltninger, man
foretager sig, hjælper... Faktisk tror jeg de skader mere end de gavner, da
frygten jo er, at den skulle mutere, så den kan smitte mennesker.... Så er
det jo dumt, at lukke fuglene inde, så man er tvunget ud i en tæt forsamling
af fugle, og derved udsætte sig, for større risiko, end man gjorde, før de
blev overdækket.

M.V.H....Benny..