Skærme
Fijala 3554
sort skærm
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-07-01 19:15

Hej NG,
Har en 17" ADI skærm, som har kørt upåklageligt, men pludselig vil skærmen
ikke
tænde - den lyder mest af alt som en fortabt fugleunge, der pipper, - pc'en
kører
som smurt på en anden skærm.
Kan man selv spille klog eller skal den ind og repareres for en formue?
Jeg går ud fra at det er tænd,sluk knappen der er røget.

--
med venlig hilsen,
ingeborg

Fra : GK

Dato : 05-07-01 20:37

> [...]
> Kan man selv spille klog eller skal den ind og repareres for en formue?
> Jeg går ud fra at det er tænd,sluk knappen der er røget.

En fortabt fugleunge???
Jeg vil gætte på at det er et sted i højspændingsdelen der har givet
fortabt,
med stor sandsynlighed linietransistoren.
Hvis man kan svinge en loddekolbe og et multimeter, samt lokalisere de
forskellige komponenter kan man godt selv spille "klog"
Tror ikke du skal satse for meget på at det er tænd/sluk knappen der er
defekt.

Mvh Gert K

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 05-07-01 21:08

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Kan man selv spille klog eller skal den ind og repareres for en formue?
> Jeg går ud fra at det er tænd,sluk knappen der er røget.

Defekt linietransistor, kan sikkert erstattes af en BU2525 + flyback
kondensator, skal omloddes i liniedelen.

Power knappen fejlen intet.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-07-01 22:25

tak for svarene - jeg må se at få den til reparatør!

venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Arkhan

Dato : 07-07-01 17:55

BTW, lad hellere være med at pille i den selv... Selv efter 3 måneder kan
den have spændninger på over 15K Volt i sig... Og jeg er ret sikker på at du
kommer til at lugte af brændt gris hvis der sker noget...

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 07-07-01 23:31

> BTW, lad hellere være med at pille i den selv... Selv efter 3 måneder kan
> den have spændninger på over 15K Volt i sig... Og jeg er ret sikker på at
> du kommer til at lugte af brændt gris hvis der sker noget...

tak for behørig advarsel - jeg lader eksperterne om det

hilsen,
ingeborg

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 08-07-01 01:46

> tak for behørig advarsel - jeg lader eksperterne om det

Det er nu ikke så farligt, bare man bruger sin sunde fornuft (det er er ikke
Ca. 15KV , men Ca. 30 KV, men det bekræfter at man er i live :)) )

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 08-07-01 12:55

--
> Det er nu ikke så farligt, bare man bruger sin sunde fornuft (det er er
ikke
> Ca. 15KV , men Ca. 30 KV,

men det bekræfter at man er i live :)) ) - det vil jeg da også
gerne være

hilsen,
ingeborg