Nokia N95 Gps.
Fra : Lars

Dato : 27-05-07 15:32

Hvis jeg køber TomTom til symbian vil dette så virke til nokia n95 unden jeg
skal betale løbende abb eller have andre omkostninger ?
vh Lars

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-05-07 15:52

> Hvis jeg køber TomTom til symbian vil dette så virke til nokia n95 unden
> jeg skal betale løbende abb eller have andre omkostninger ?

Vil det virke:

Nej; idet TomTom til Symbian ikke understøtter den indbyggede GPS.
Ja; hvis du benytter en ekstern Bluetooth-GPS.

Uden løbende abb. eller andre omkostninger?:

Ja; såfremt du køber den inkl. DK kort, ellers skal du jo ud og investere i
dette

Troels

Fra : Lars

Dato : 27-05-07 15:56

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> wrote in message
> Nej; idet TomTom til Symbian ikke understøtter den indbyggede GPS.
> Ja; hvis du benytter en ekstern Bluetooth-GPS.

Hmm ved du ALT om N95 eller er det alle telefoner du bare har styr på...
nå men det er perfekt... mange tak for det.
Hvad gør jeg så hvis jeg ønsker at benytte GPS, men syntes det er lige dyrt
nok at benytte nokia's service. Eller bare ønsker alternativer inden jeg
betaler
vh Lars

Fra : Lars

Dato : 27-05-07 16:44

"Lars" <None@None.None> wrote in message news:46599bea$0$21926> Hvad gør jeg
så hvis jeg ønsker at benytte GPS, men syntes det er lige dyrt
> nok at benytte nokia's service. Eller bare ønsker alternativer inden jeg
> betaler

Nu har jeg købt adgang til nokia's net i en uge og har lige testet det...
det virker perfekt.
mange tak for hjælpen.
vh Lars

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-05-07 17:41

> Nu har jeg købt adgang til nokia's net i en uge og har lige testet det...
> det virker perfekt.
> mange tak for hjælpen.
> vh Lars

Ja det indbyggede i N95 virker helt fint, meeen, TomTom synes jeg bare er
bedre og mere intuitivt.

Og hvad angår viden om telefoner, tjah... Har været en fandens masse
modeller igennem, gennem tiderne, så har prøvet lidt af hvert, og har sjovt
nok altid været "heldig" at prøve mandagsversionerne.

Troels

Fra : Lars

Dato : 28-05-07 08:50

> Ja det indbyggede i N95 virker helt fint, meeen, TomTom synes jeg bare er
> bedre og mere intuitivt.

Hehe... jeg har sørme lige et spg mere.
Jeg har ingen problemer med at få gps signal hjemme hos mig selv (der hvor
den i øvrigt også bruger netværk), men andre steder virker det ikke helt så
godt? skal telefonen have netværksadgang for at få gps signal? eller skal
jeg bare vente lidt længere ?
vh Lars

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-05-07 12:44

> [...]
> den i øvrigt også bruger netværk), men andre steder virker det ikke helt
> så godt? skal telefonen have netværksadgang for at få gps signal? eller

Giv den noget tid. Jeg har før været ude for at skulle vente 5 minutter før
jeg fik signal, til trods for jeg stod på en skyfri dag, i et HELT åbent
landskab.

Du må ikke spørge mig hvorfor der kan være så store forskelle. :-/

Ttroels

Fra : Lars

Dato : 28-05-07 15:46

> Du må ikke spørge mig hvorfor der kan være så store forskelle. :-/

Mærkeligt, men tak
vh lars

Fra : Uni Bull

Dato : 28-05-07 18:17

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:465ac070$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Giv den noget tid. Jeg har før været ude for at skulle vente 5 minutter
> før jeg fik signal, til trods for jeg stod på en skyfri dag, i et HELT
> åbent landskab.

En del af signalet som sendes fra satelitterne er en almanak - altså
information om forventede satellitbaner. Hvis en GPS-modtager har
været slukket i lang tid, så skal den først modtage almanakken før den
kan beregne en position. Almanakken udsendes løbende, men der kan
i "worst case" gå op til 12½ minut før en GPS-modtager har modtaget
en almanak.

Ovenstående /kan/ være en del af årsagen til lang opstartstid, men det
kan naturligvis også være i kombination med en kikset software i
modtageren...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Lars

Dato : 28-05-07 19:14

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> [...]
> kan beregne en position. Almanakken udsendes løbende, men der kan
> i "worst case" gå op til 12½ minut før en GPS-modtager har modtaget

Men vi er enige om at det ikke koster noget at bruge GPS'eren efter man har
betalt engang for at få adgang til nokia's service???
vh Lars

Fra : Jesper

Dato : 29-05-07 22:15

On Mon, 28 May 2007 20:13:33 +0200, Lars wrote:

> "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> Men vi er enige om at det ikke koster noget at bruge GPS'eren efter man har
> betalt engang for at få adgang til nokia's service???
> vh Lars

Du skal altid betale din udbyder for GPRS-trafiken hvis der downloades
kort. Det er dog ikke så meget den henter - åbenbart fylder kortene ikke
det vilde. Prøv at checke din log engang i mellem. Jeg tror at prisen
ligger lige under en tier pr. megabyte hos de fleste danke udbydere... dog
kan det være noget dyrere i udlandet.

- Jesper