Batteritid på Nokia 6280
Fra : Basholm

Dato : 26-05-07 16:09

Hej

Er der nogen der har erfaringer med batteritiden på en Nokia 6280 ?

Mine kone har en sådan (3" mærket, men hun bruger Sonofon på den). Hun
klager over at den skal lades op hver 2. dag. Hun bruger den meget lidt, så
det er ikke pga. brug den tømmes så hurtig.

Den er 1 1/2 gammel. Men hun har arvet den, så vi kender ikke batteritiden
fra ny. Kan det betales sig at købe et nyt batteri ?

MVH

Tommy

Fra : Hauge

Dato : 26-05-07 16:24

Hejsa
Basholm wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med batteritiden på en Nokia 6280 ?

Ja det er der mange der har, incl. mig

> Mine kone har en sådan (3" mærket, men hun bruger Sonofon på den). Hun
> klager over at den skal lades op hver 2. dag. Hun bruger den meget
> lidt, så det er ikke pga. brug den tømmes så hurtig.

Min er altid tændt, og bruger jeg den en lille time om dagen, så holder den
nemt 4-5 dage uden opladning, men begynder man med alt det fis med at tage
billeder og lign, så ryger den hurtigt ned.

> Den er 1 1/2 gammel. Men hun har arvet den, så vi kender ikke
> batteritiden fra ny. Kan det betales sig at købe et nyt batteri ?

Min er godt et år gammel, og opfører sig som ovenstående.

Mvh Hauge

Fra : Basholm

Dato : 27-05-07 22:04

On 26/05/07 17:23, in article
46585102$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Hauge"
<hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
> billeder og lign, så ryger den hurtigt ned.

> Min er godt et år gammel, og opfører sig som ovenstående.

Takker for svaret.

Jeg tror ikke min kone tager så mange billeder

Der skal nok nyt batteri i.

MVH

Tommy

Fra : Anders

Dato : 26-05-07 17:55

De der 1 1/2 gammel du snakker om, er det år el. måneder.

Hvis den er 1 1/2 år gammel, så kunne en software opdatering sikkert være en
meget god ide.
Det skader ikke at få den opdateret.

Ellers så kunne det godt være batteriet, der trænger til en udskiftning.
Ved så ikke hvad et originalt koster, men et uoriginalt kan fåest til 89,-
(Mytrendyphone.dk).

Fra : Hauge

Dato : 26-05-07 17:58

Hejsa
Anders wrote:
> De der 1 1/2 gammel du snakker om, er det år el. måneder.

Da der også står at den er arvet, så er sandsynlingheden for at det er
"måneder" ikke ret stor, vel?!

Mvh Hauge

Fra : Anders

Dato : 26-05-07 18:38

Det kunne være begge dele, så sansyligheden kan være begge dele, ikke ?!

Fra : Hauge

Dato : 26-05-07 18:59

Anders wrote:
> Det kunne være begge dele, så sansyligheden kan være begge dele, ikke
> ?!

Næ, ikke hvis man tænker sig lidt om:

"Men hun har arvet den, så vi kender ikke batteritiden fra ny." Mon ikke de
fleste, udover dig, vil kalde en 1½ måned gammel mobil for ny?

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 26-05-07 19:31

LOL

Fra : Basholm

Dato : 27-05-07 22:02

On 26/05/07 18:55, in article 4658666e$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote:

> [...]
> Ved så ikke hvad et originalt koster, men et uoriginalt kan fåest til 89,-

Takker for svarene.

Den er 1 1/2 år gammel, så vidt jeg ved.

Jeg var ikke klar over at et ny batteri ikke kostede mere. Det prøver vi i
første omgang.

Hvordan opdatere man firmwaren (den er 3" "branded") ?

MVH

Tommy

Fra : Anders

Dato : 29-05-07 07:57

Telefonen skal debrandes, dvs. man skifter softwaren ud med en anden
(standard).

Ved ikke om det er noget man kan gøre selv, men ellers så kontakt en
unlocker, der tilbyder dette.

Den nærmeste kan du finde på www.find-unlocker.dk
- Samtidigt kan det godt betale sig at få den opdateret.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 29-05-07 07:43

> [...]
>
> Den er 1 1/2 gammel. Men hun har arvet den, så vi kender ikke batteritiden
> fra ny. Kan det betales sig at købe et nyt batteri ?

Det lyder faktisk som min tlf. Når bluetooth er slået til, så holder den ca.
2 dage - og jeg bruger den ikke særligt meget.
Med et nyt uoriginalt batteri fra modify så slap jeg for at den døde
pludseligt når jeg blev ringet op. Batteri stod på fuldt opladet, men gik i
bund med det samme under belastning.

Medmindre din kone oplever at den dør under opringning eller lign, så ville
jeg ikke ofre et nyt batteri. De nye nokia telefoner holder desværre ikke
særligt længe på strømmen

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven