Skærme
Fijala 3554
18" LCD flatscreen skærm - pris(næsten) in~
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 05-07-01 18:46

Hej NG,
Jeg har fået den lykkelige opgave at samle en computer til min kollega
det skal være den bedste til kontorprg. internet og ingen spil- men bruges
mange timer per dag.
Hvilken skærm (se subj) kan I anbefale (helst ikke over 15.000 vil jeg
dog regne med?)

Til mig selv - som lever i en begrænset financiel verden - hvad er
den generelle mening om samsung 21´" 1100P+ eller 22" syncmaster 1200 NF?
Eller kan I anbefale andre skærme på 21".
(har lige erhvervet mig matrox G450 m/tv- som skal bruges)
--
med venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-07-01 23:43

Hej Ingeborg

Det er da en herlig opgave du har fået dig der!
Jeg kan ikke sige dig hvilken LCD skærm du skal købe, men bemærk de mange
problemer der har været nævnt her i gruppen med skærme (fx Sony) med døde
pixels. Mit råd: Noget mærkevare med SKRIFTLIG returret. Hvis man køber
sådan en skærm skal man forlange det, og vil forhandleren ikke være med til
det handler man et andet sted. Der er næppe mange forhandlere der har den
slags skærme stående på lager, så han løber en risiko, men det må han gøre
og have sit bagland i orden.

Jeg synes Samsung har været mindre pænt omtalt her i gruppen, - en mindre
model - så igen forsigtighed tilrådes.
Jeg sidder selv ved en Philips 201B 21" gittermaske til 6-7.000 kr. Jeg er
godt tilfreds med den, men jeg ved da at der findes bedre skærme, men så
koster de også lidt mere. Jeg køre pt 1600 * 1200 /85 Hz/16 mil. og det
giver et pænt billede. Min model er vist udgået nu og udskiftet med bedre
modeller, der ikke er meget dyre og de er da værd at tage et kik på. En god
ting ved min skærm er at den er ikke ret stor af en 21" (20" synlig) at
være. Det skulle være den mindste 21", men det skriver de vel alle sammen.
On site service i 3 år er også en god ting!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 06-07-01 08:29

> [...]
> pixels. Mit råd: Noget mærkevare med SKRIFTLIG returret. Hvis man køber
> sådan en skærm skal man forlange det, og vil forhandleren ikke være med

tager dette til efterretning.

> [...]
> godt tilfreds med den, men jeg ved da at der findes bedre skærme, men så

tak igen for hjælpen, her og i edb, Michael.
hilsener fra ingeborg

P.S. og OT: den plextor jeg købte af dig er stadig going strong,
håber du fik din burnproof

Fra : Bruun

Dato : 07-07-01 16:37

Hejsa,
> [...]
> mange timer per dag.
> Hvilken skærm (se subj) kan I anbefale (helst ikke over 15.000 vil jeg

Jeg har gode erfaringer med Fujitsu Siemens 18" TFT monitor. Den har auto
adjust feature, så den selv tilpasser billedet i den aktuelle opløsning. Jeg
har kun testet den op til 1600*1200, men der blev det lidt småt. Det så
allerbedst ud i 1280*1024. Grafikkortet kunne kun op til 100 Hz og monitoren
klarede det uden problemer.

Folk snakker meget om døde pixels. Enten er de er der med det samme eller
kommer hurtigt. Jeg har ikke set noget endnu. Har arbejdet med sådan en
monitor i 3-4 måneder. Dog ikke hver dag, kun når vores kursus lokaler skal
ændre opsætning på maskinerne =)

> [...]
> Eller kan I anbefale andre skærme på 21".
> (har lige erhvervet mig matrox G450 m/tv- som skal bruges)

Selv er jeg ikke så glad for så store monitorer, men alt kan jo ændre sig.
God afstand til skærmen så du ikke får ondt i nakken af at bevæge hovedet
konstant.

Samsung laver meget gode skærme. Jeg har ikke set deres 21"+ i aktion. Kun
Fujitsu's, som bygger på Sony's Trinitron rør. Det ser kanon godt ud, især
med et Matrox kort. Men for fanden da, sådan nogle fyre er tunge :)

Mvh Kim Bruun

Fra : Bruun

Dato : 07-07-01 16:38

Hejsa igen,
"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har kun testet den op til 1600*1200, men der blev det lidt småt. Det så
> allerbedst ud i 1280*1024. Grafikkortet kunne kun op til 100 Hz og

Woops glemte det essentielle. Prisen =)

Jeg har hørt på jobbet at de koster 14000, hvis man selv ville have en. Men
mon ikke EDBPriser.dk kan træde til med assitance =)

Mvh Kim Bruun

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 07-07-01 23:29

> [...]

> Fujitsu's, som bygger på Sony's Trinitron rør. Det ser kanon godt ud, især

hej kim,

tusind tak for tip og råd!
mange hilsener,
ingeborg