LM 27
Fra : Torben

Dato : 28-05-07 12:09

Hej
Er der nogen her i denne gruppe som har erfaring med Lm 27. Jeg har
besluttet at købe en og nu er jeg interesseret i at høre om der er
nogen ting jeg skal være særlig opmærksom på, er der nogen typiske
"sygdomme", er der bestemte motorfabrikater som man skal undgå osv
osv. Håber at nogen kan hjælpe mig. Og er der nogen som har et rigtigt
godt eksemplar til salg er jeg naturligvis også interesseret.
mvh
Torben

Fra : Møller

Dato : 28-05-07 14:38

Torben skrev:
> [...]
> osv. Håber at nogen kan hjælpe mig. Og er der nogen som har et rigtigt
> godt eksemplar til salg er jeg naturligvis også interesseret.

Du får sikkert mange gode råd
men du kan jo starte her:

http://tinylink.com/?pYlZG1ZbaJ

En med samme sp som dig

Møller

Fra : jan krogh

Dato : 04-06-07 21:04

Hej Torben

Hvis det er første gang du skal købe båd og ikke ved om du er
til sejl eller motorbåd ,er den en god investering.
Den er desværre dyr i anskaffelse da den holder prisen (selv
gamle Lm27 ér).
Den er bygget på værft og har ikke sygdomme som osmose samt
skroget er meget holdbart , den ligger lige under 5 tons.
De dyre motore som den somregel var født med er buhk på mellem
20 og 36 hk , idag er 20hk med turbo og uder 24hk saltvandskølet.
motorene kan næsten ikke ødelægges, men er dyre en andre motore,
buhk motore laves idag (dansk)stadigvæk og alt reservedele fås,

--
lappedykkeren

Fra : jan krogh

Dato : 04-06-07 21:14

LM27 blev solgt og fremstillet i England og nu idag, er de
overtaget af Holland som fremstiller nye Lm27 under navnet
Scanyacht 290 .
Under www.bbenv.nl.
Den er blevet noget modificeret med dybere køl og større ror
samt ændringer i apteringen , men her koster en ny ca.lidt under
en million.

--
lappedykkeren

Fra : TOSB

Dato : 04-06-07 21:45

Torben wrote:
> [...]
> osv. Håber at nogen kan hjælpe mig. Og er der nogen som har et rigtigt
> godt eksemplar til salg er jeg naturligvis også interesseret.

Ikke for at kaste grus i maskineriet og dine planer/drømme.
Kort fortalt så besluttede jeg - med konens accept - at anskaffe os en
motorsejler og havde faktisk en helt unik LM27 på hånden fra en kollega, som
pga. sygdom var nødt til at sælge den, men som ikke kunne bestemme sig i den
takt, jeg ønskede det. Derfor begyndte jeg at undersøge markedet for andre
motorsejlere.
Jeg startede selv med en mindre sejlbåd og ønskede nogle af sejlbådens
egenskaber sammen med "camping-vognens" andre egenskaber.
Mit valg faldt på en Winga 87, som jeg nu har haft et par år. Den kan krydse
i god vind, hvilket vist ikke er tilfældet for LM27´eren. Indretningen er
lidt anderledes - prøv at undersøge markedet. Wingaen koster nok lidt mere i
Skandinavien - jeg fandt faktisk 2 stk. til en pris svarende til LM27´eren i
Tyskland.

Blot til inspiration - jeg kan fortsat godt lide LM27´eren og har lige haft
en gæstesejler liggende ved siden af mig i havnen. Han havde investeret i en
sprit-ny motor og så var han mere end godt "kørende".

Smag og behag, men jeg kan nu godt lide, at jeg kan være med i
onsdagssejladserne, når ellers der er en god vind, for så kan jeg faktisk
godt hamle op med "rigtige" sejlbåde.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,