Kan hængelås tilpasses nøglen?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 22:20

Et lidt usædvanligt problem: Jeg har pt. tre hængelåse, der kan åbnes med en
og samme nøgle. Er det muligt at købe en ekstra hængelås, der kan "tilpasses
min nuværende nøgle"?

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : claus b. p.

Dato : 27-05-07 23:03

"Flemming Torp" <torpkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
> Et lidt usædvanligt problem: Jeg har pt. tre hængelåse, der kan åbnes med
> en og samme nøgle. Er det muligt at købe en ekstra hængelås, der kan
> "tilpasses min nuværende nøgle"?

Hvis det fx. er Ruko eller et andet gedigent mærke, kan en låsemand godt
kode låsen. Det er vel også blevet gjort med dem du har i forvejen, når du
har tre ens.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 00:49

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kode låsen. Det er vel også blevet gjort med dem du har i forvejen, når du

Hej Claus,

Det er givetvis ikke et gedigent mærke ... Plastimo ...
De blev købt i min lokale bådeudstyrsbutik i et sæt med tre låse og tre ens
nøgler ...
Nu har jeg brug for en ny lås (og måske to), og kunne jeg nemt slippe for at
have en ekstra nøgle i "bådbundtet" ville det jo være fint ...
Men løber det op i "spidsen af en jetjager", køber jeg bare et nyt sæt med
tre af hver ...

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Ivar

Dato : 28-05-07 17:27

Flemming Torp skrev:

> Det er givetvis ikke et gedigent mærke ... Plastimo ...

Nej, den kan helt sikkert ikke omkodes (uden at det bliver en
kæmpeopgave)

> Men løber det op i "spidsen af en jetjager"

Det gør det, hvis du sammenligner med hvad tre løse låse koster.
Dem der kan omkodes er med løse cylindre. Jeg vil gætte på at
tre styk løber op i noget der ligner 1000 kr. De skal købes
hos en låsesmed der kan slibe dem til.

Jeg har aldrig set hængelåse solgt i sæt med ens nøgle. Det var
ellers et oplagt produkt, da der er andre der tænker som dig.

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 20:43

Tak for svar. Konklusionen er klar: Nyt sæt med tre "ens låse" og tre
"ens nøgler" ... så behøver jeg da kun to nøgler til seks forskellige
hængelåse ... Og konen har sine og "den hemmelige reserve" har det
tredie sæt ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Ivar

Dato : 28-05-07 21:06

Flemming Torp skrev:

> så behøver jeg da kun to nøgler til seks forskellige hængelåse ...

Hvis du har en Ruko-nøgle til din hoveddør eller andet, kan du
få låse der passer dertil, så skal ikke ikke have flere nøgler end du
har nu.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 22:07

Kender du prisen på hængelåse, der skal tilpassen en Ruko-nøgle?
For sådan én har jeg også i "bådnøglesættet" ...
Evt. en leverandør i Storkøbenhavn? ...