DLSK2007 instalering
Fra : Jan Michael Jensen

Dato : 26-05-07 21:05

Hej i nyhedrsgruppen.

Jeg har lige anskaffet mig DLSK 2007, men den vil ikke installere sig
på min pc'er.

når jeg vælger installering på startsiden, starter den cd op og venter
i ca 1-2 min så går den ud af opstarts siden.

jeg har prøvet at fjerne alt gl. dlsk programmer og registere som det
er beskrevet på dansk sejlunions hjemmeside, men uden at det har
hjulpet !

Jeg har formateret harddisken og reinstalleret xp men det har heller
ikke hjulpet !!

Er der nogen der har et godt tips til hvad man kan gøre ?

Med venlig hilsen
Jan Jensen

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 26-05-07 23:26

prøv at spørge i denne gruppe her dk.edb.system.ms-windows

Fra : SørenH

Dato : 27-05-07 08:35

Jan Michael Jensen skrev:
> [...]
> ikke hjulpet !!
>
> Er der nogen der har et godt tips til hvad man kan gøre ?

Prøv udelukkelsesmetoden:
- Lever din PC op til alle minimumskravene fra DS (incl. skærmkortkrav)?
Hvis ja burde en installation være mulig!
- Kan du installere andre programmer via CD-drevet? Hvis ja er din PC
øjensynligt ok!
- Kan du installere DLS på en bekendts PC? Hvis ja er
installationsdisken i orden!
Hvis du ikke herefter kan installere er det et mysterium som kræver
dyberegående analyse på stedet.
At spørge i en generel IT-news-gruppe vil ikke hjælpe.
Mvh
Søren H
Marie af Næstved

Fra : jetp

Dato : 27-05-07 09:36

> [...]
>
> når jeg vælger installering på startsiden, starter den cd op og venter
> i ca 1-2 min så går den ud af opstarts siden.

Du skal muligvis hente en rettelse hos Microsoft:

http://www.sejlsport.dk/sw22591.asp

Mvh Jens

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-05-07 17:04

Hej Jan,

Send CD´en tilbage og bed om en der virker og er testet.
Jeg har siddet i testgruppen for DLS og 2007 versionen var fyldt
med fejl. Netop den fejl du beskriver var der også i test
CD¨erne. Der blev udgivet en løs programbid til os for at
programmet skulle kunne installeres.
Efter installationen lykkedes, fandt jeg yderligere graverende
fejl i programmet.
På det tidspunkt var der kun få uger til at DLS kom på gaden.
Med den panik der var på testtidspunktet er det nok ikke
sandsynligt at alle fejl er blevet rettet tilfredsstillende.
Alene kommunikationen viste ikke at der var et dyberegående
kendskab til hvordan man kvalitetssikrer et sådant produkt.

Mvh/Harding

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-05-07 17:27

> [...]
> Hej i nyhedrsgruppen.
>
> Jeg har lige anskaffet mig DLSK 2007, men den vil ikke installere sig

Hej

Jeg har haft samme problem, men "Hotfix KB924867" ordnede problemet, det er
en opdatering/ændring fra Microsoft.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"