Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genskabe mistede billeddata fra CF-kort
Fra : CanonBonke

Dato : 27-05-07 16:56

I går var min kone til 70 års fødselsdag, og medbragte hendes
lille Powershot A95 kamera. Jeg havde for inden formateret
cf-kortet i kameraet, taget et testbillede, og formateret igen.
Min kone tog 30-35 billeder, som hun i aftenens løb viste til
flere ved festen, men da hun kom hjem var kortet tomt.
Jeg brugte SanDisks rescue 1.0, og fik genskabt 3 billeder fra
festen, samt 43 andre op til 3 år gamle billeder taget med et
ældre Nikonkamera.
Jeg havde ikke problemer med at tage flere billeder på kortet,
uden formatering naturligvis.
Lyder det ikke mystisk?
mvh Knud

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-05-07 21:45

"CanonBonke"
> [...]
> ældre Nikonkamera.
> Jeg havde ikke problemer med at tage flere billeder på kortet,

Det lyder mystisk - sikker på ingen er kommet til at trykke
på delete eller format knapperne i løbet af aftenen -
Det er nok ikke en god ide at tage flere billeder inden du har
reddet hvad reddes kan. Prøv nogle af disse:
http://www.brothersoft.com/downloads/image-rescue.html
http://www.recovermyphotos.com/
http://www.newfreedownloads.com/find/image-rescue.html
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=image%20recovery&tag=srch
-max-

Fra : CanonBonke

Dato : 28-05-07 07:21

> [...]
| Det er nok ikke en god ide at tage flere billeder inden du har
| reddet hvad reddes kan. Prøv nogle af disse:

Tak for links, men nogen egentlig hjælp var de egentlig ikke til.
De 2 første fandt små 200 skjulte filer, men de fleste var noget
der er relateret til programmerne, såsom login-bokse og ikoner
for "lost file"
Af billeder er der stadig kun de samme som jeg fik frem med
SanDisk-recoverprogrammet.
Jeg vil mene, at selv om en eller anden har slettet billedfiler i
kameraet i aftenens løb, eller formateret kortet, burde det da
være de sidst optagne billeder der bliver gendannede?
Nå, jeg tror jeg opgiver, og håber andre har været mere heldige
med deres billeder.
mvh Knud

Fra : Christian Place

Dato : 28-05-07 15:50

On May 28, 8:21 am, "CanonBonke" <k...@wedebo.dk> wrote:
> Jeg vil mene, at selv om en eller anden har slettet billedfiler i
> kameraet i aftenens løb, eller formateret kortet, burde det da
> være de sidst optagne billeder der bliver gendannede?

Når fx. et kamera skriver til et CF-kort, så skriver det, på de dele
af kortet der har været mindst brugt for at "slide" lige meget på CF
kortet. Derfor er det ikke helt til at sige, hvor på kortet der
skrives, og derfor kan det i princippet godt være de senest optagne
billeder der bliver skrevet over, hvis de ved et uheld er blevet
slettet.

Jeg tror ikke at det helt så lige fremt at holde styr på hvilken del
af kortet der er mindst brugt som ovenstående kan give udtryk for. Så
derfor kan man ikke regne med hvad man kan gendanne, så hovedreglen må
være at ligeså snart man opdager at man har mistet noget så skal man
stoppe med at bruge kortet.

Fra : Mikkel Noe

Dato : 30-05-07 09:52

On 28 Maj, 16:49, Christian Place <christian.pl...@gmail.com> wrote:

> [...]
> derfor kan man ikke regne med hvad man kan gendanne, så hovedreglen må
> være at ligeså snart man opdager at man har mistet noget så skal man

Jeg har med stor succes anvendt GRATISprogrammet: PC Inspector smart
recovery til at redde mine fotos fra crashede CF kort... Du kan hente
det her: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm
-Mikkel

Fra : CanonBonke

Dato : 31-05-07 16:25

[...]

Tak for interessen, PC inspector fandt 45 filer, men ikke flere
af de forsvundne billeder
mvh Knud