TyndeTejs :-)
Fra : pwh

Dato : 26-05-07 11:07

Så lykkedes det, Tyson er kommet ned på 44kg rent.
Vi gik lige forbi dyrelægen på vores luftetur idag og kontrolvejede,
så han har tabt sig fra +47 kg til de 44kg over de sidste par mdr.

Det har været ved at sætte fodermængden lidt ned, men primært
ved at justerer på indholdet, mindre kød, specielt fedt kød.
Jeg har så sørget for at han har været dækket ind med proteiner,
mineraler, vitaminer på anden måde.
Og så har han også fået ekstra motion, specielt svømning,
det er det gode ved Tyson, han er altid frisk på at bevæge sig
Nu har jeg også lige solgt bilen, så i fremtiden bliver det de lange
gåture som de kommer ud på igen, 15-20 km af gangen går vi tit.

Angel ligge stabilt på 39kg, hun var lige oppe på 40kg da hun startede
på Barf, men kom nu hurtigt ned på sin normalvægt

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 12:13

> Så lykkedes det, Tyson er kommet ned på 44kg rent.
> Vi gik lige forbi dyrelægen på vores luftetur idag og kontrolvejede,
> så han har tabt sig fra +47 kg til de 44kg over de sidste par mdr.

det var faktisk flot!

> [...]
> ved at justerer på indholdet, mindre kød, specielt fedt kød.
> Jeg har så sørget for at han har været dækket ind med proteiner,

Hvad har du givet i stedet?

> Og så har han også fået ekstra motion, specielt svømning,
> det er det gode ved Tyson, han er altid frisk på at bevæge sig

Bare det at de er villige til at motionere, så rykker det hurtigt.

jeg skulle gerne have et kilo eller to af Emma, men hun nægter at smide
noget, jeg vejer hende så ikke, men bruger øjet.
jeg lufter hende meget mere løs, specielt på stranden, hvor hun pisker op og
ned ad skrænterne, det må da for pokker sætte forbrændingen i vejret, plus
at hun kun får 150 gr. kød dagligt, skindet pillet af kyllingen osv.

nu er hun ikke sådan overdrevet tyk, meeen erotisk buttet..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 12:31

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>
> det var faktisk flot!

Synes jeg også, men han har også fået bemærkninger om at
han så slankere ud, så var det på tide at vægten talte

> Hvad har du givet i stedet?

Tørre tæsk, og rigeligt af dem

Nej, efter at have gransket barfbiblen igen fandt jeg ud af
at bla hytteost skulle indeholde nogle af de bedste proteiner.
Så de får jævnligt et måltid bestående af El-Kama med hytteost,
1-2 æggeblommer, lidt hvidløg, evnt en dåse flåede tomater
og så self olie og ølgær og tit også A38.
Jeg lover dig for at madskålen bliver slikket ren
Så bliver det måske også til et kyllingelår/grisehale til aftensmad,
men de får faktisk jævnligt kødløse måltider.

> Bare det at de er villige til at motionere, så rykker det hurtigt.

Specielt svømning synes jeg giver meget, og det elsker de begge.

> [...]
> pisker op og ned ad skrænterne, det må da for pokker sætte
> forbrændingen i vejret, plus at hun kun får 150 gr. kød dagligt,

Du kunne jo prøve med min kødløse opskrift, den kan self varieres,
men er man bare obs på at hunden får diverse vitaminer og mineraler
behøver den ikke mæske sig i skært kød

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 13:18

> Du kunne jo prøve med min kødløse opskrift, den kan self varieres,
> men er man bare obs på at hunden får diverse vitaminer og mineraler
> behøver den ikke mæske sig i skært kød

Hun får faktisk et par gange om ugen ren grønt, evt. med kødsaften fra
frostkødet i, hun er sådan et madøre, at hun vist ikke opdager at der
mangler noget..
men problemet er jo nok, at når de to andre er færdige med deres mad, så er
hun der fluks og guffer resterne i sig og det er ikke altid at jeg når at få
stoppet madammen, for hun ved at jeg bliver grum i mit ansigt når jeg
snupper hende i det..(-;
alternativt må hun bare fodres for sig selv, det vi nok være den bedste
løsning.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-05-07 13:43

> [...]
>>

> Hun får faktisk et par gange om ugen ren grønt, evt. med kødsaften fra
> frostkødet i, hun er sådan et madøre, at hun vist ikke opdager at der

Mine er efter 3-4 mdr også tilfredse med at grøntmixen bare lugter
lidt af fugl
Der var de til at starte med ret slemme til at plukke alt kødet ud,
og så lade mig om at smide resten af grøntmixen væk.
Det er kommet ganske gradvist, man skal bare værer 100 gange mere
stædig end de er, og det er jeg

> alternativt må hun bare fodres for sig selv, det vi nok være den
> bedste løsning.

Det kunne du jo prøve en periode,
det er jo dig og ikke hende der bestemmer

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-05-07 14:09

> [...]
> og så lade mig om at smide resten af grøntmixen væk.
> Det er kommet ganske gradvist, man skal bare værer 100 gange mere

"drengene" rører det ikke, hvis der ikke er kød i, og piller også kødet fra
hvis de kan komme af med det, og det er så ligemeget om det er frisk blendet
grønt eller el kama`en, derfor hakker jeg det kød jeg bruger til det grønne,
så er der ingen probs i det. Men nu er det heller ikke noget problem med de
to, loui kunne såmænd godt tage et par kilo på uden at det gjorde noget.
Ebbe er lige tilpas, så han må være på den rette mængde.
jeg fik lavet en speciellavet dims til min hakkemaskinde, den her skive med
huller i, hvor der var 4 store huller i, i stedet for en masse små, det
giver et noget mere grovhakket resultat.

> Det kunne du jo prøve en periode,
> det er jo dig og ikke hende der bestemmer

Det ved hun godt, men hvad man ikke ser..og når nu man er så suuuuuuuuulten!
(-;

mvh. marie

Fra : sn

Dato : 27-05-07 09:07

pwh wrote:
> Så lykkedes det, Tyson er kommet ned på 44kg rent.
> Vi gik lige forbi dyrelægen på vores luftetur idag og kontrolvejede,
> så han har tabt sig fra +47 kg til de 44kg over de sidste par mdr.

Hej Jens, og tillykke med vægttabet!
Eftersom Tyson er samme blanding som min Cody, har jeg længe spekuleret på
hvornår han, tyson altså, kom op på sin nuværende kampvægt. Cody er meget
slank og har stort set vejet det samme siden han var 9-10 mdr. gammel,
nemlig 28 kg. Han er nu 1 år og 7 mdr. Aktivitetsniveauet vil jeg tro ligger
en del under dine hundes, det er ikke hver dag han får en lang travetur.
Jeg har talt med dyrlægen om det, og hun siger det er helt normalt med stor
forbrænding hos unge hunde, men jeg kan stadig ikke lade være med at undre
mig over at der slet ikke sker noget med vægten.

Her er et billede fra december, og han har stort set ikke forandret sig
siden.
http://www.hjoernebutikken.dk/album/Cody/december2006/slides/paa%20jagt.jpg

--
Med venlig hilsen - Susanne Nielsen

Cody's bedste side: http://picasaweb.google.com/Bikenomore
.... og hans egen side: www.hjoernebutikken.dk

Dagens citat:
Hundens hørelse er meget bedre end menneskets!
- den påstand er opfundet af en der aldrig har haft hund.

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 09:51

sn, skrev:

> Hej Jens, og tillykke med vægttabet!

Takker, selv om jeg ikke tror det passer Tyson at tabe sig

> Eftersom Tyson er samme blanding som min Cody, har jeg længe
> spekuleret på hvornår han, tyson altså, kom op på sin nuværende
> kampvægt.

Tyson vejede 40kg da han var ca 1 år gammel.
De sidste kilo til de 44-45kg røg på ½ år efter at han blev kastreret
da han var ca 1½ år.
Da jeg så gik over til barf for ½ år siden røg der hurtigt 2-3 kg yderligt på,
så han optimale vægt vil nok værer ca 42-43kg, men 44kg er jeg tilfreds med.

> Cody er meget slank og har stort set vejet det samme siden
> han var 9-10 mdr. gammel, nemlig 28 kg. Han er nu 1 år og 7 mdr.

Der er han jo også udvokset.
Hvor høj er han egentligt, Tyson er ca 67cm i skulderhøjde.
Og tingene skal jo passe sammen

> [...]
> om det, og hun siger det er helt normalt med stor forbrænding hos
> unge hunde, men jeg kan stadig ikke lade være med at undre mig over

Muskler vejer jo som bekendt mest.
Og mine dyrker meget muskelfremmende motion, Tyson svømmer meget,
det gør Angel også, hun elsker så ogå at slæbe på store træstammer.
Så det kombineret med godt og rigeligt foder giver en god muskelmasse,
det er da ingen hemmelighed at jeg foretrækker at mine hunde er muskuløse

> Her er et billede fra december, og han har stort set ikke forandret
> sig siden.
> http://www.hjoernebutikken.dk/album/Cody/december2006/slides/paa%20jagt.jpg

Flot er han
Han ligner Tyson da han var 7-8 mdr gammel, men hans højde kan jeg
ikke bedømme ud fra et billede, jeg synes han ser helt fin ud.
Høj vægt er jo ikke specielt noget at tilstræbe, sådan rent sundhedsmæssigt

/Jens

Fra : sn

Dato : 27-05-07 23:25

pwh wrote:

> [...]
> er jeg tilfreds med.
>
> Der er han jo også udvokset.
> Hvor høj er han egentligt, Tyson er ca 67cm i skulderhøjde.

Nu har jeg været i gang med målebåndet... Jeg har prøvet at måle hans
præcise højde før, - uden held - kræet vil jo ikke stå stille...! Men, sådan
ca. vil jeg tro han ligger et sted mellem 62 og 65 cm.

> Flot er han

Tak! Det synes jeg også

> [...]
> ikke bedømme ud fra et billede, jeg synes han ser helt fin ud.
> Høj vægt er jo ikke specielt noget at tilstræbe, sådan rent

Helt enig, - og det er heller noget jeg tilstræber. Jeg havde såmænd bare
undret mig over den - trods alt - store vægtforskel der er på Cody og Tyson,
netop fordi jeg kan se på dine billeder, at det ikke er nogle smælderfede
hunde du render rundt med.
Jeg er skam stolt af min slanke vovse. GG

--
Med venlig hilsen - Susanne Nielsen

Cody's bedste side: http://picasaweb.google.com/Bikenomore
.... og hans egen side: www.hjoernebutikken.dk

Dagens citat:
En af fordelene ved at have det rodet, er at man hele tiden gør nye,
spændende opdagelser.

Fra : pwh

Dato : 28-05-07 05:14

sn, skrev:

> [...]
> Cody og Tyson, netop fordi jeg kan se på dine billeder, at det ikke
> er nogle smælderfede hunde du render rundt med.

Vægt er en underlig størrelse
Angel vejer jo kun 4 kg mindre end Tyson, det forbavser de fleste.
Hun er lidt lavere, lidt kortere og Tyson virker faktisk noget størrer,
men hun vejer altså næsten det samme.
Selv min dyrelæge gættede 6-8kg forkert da han bedømte hende sidst.

> Jeg er skam stolt af min slanke vovse. GG

Det kan du også roligt værer, hen af vejen kryber hans vægt
nok også op i starten af de 30kg.

/Jens

Fra : Brian

Dato : 27-05-07 12:38

sn skrev:
> [...]
> mig over at der slet ikke sker noget med vægten.
>
> Her er et billede fra december, og han har stort set ikke forandret sig

Blander mig lige ;)
FLOT HUND! Ser rigtig vaks ud :)

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 12:55

Brian, skrev:

> Blander mig lige ;)
> FLOT HUND! Ser rigtig vaks ud :)

Så skal du da også have lov til at nyde mine,
du er jo medlem af hundegalleriet.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

/Jens

Fra : Brian

Dato : 27-05-07 13:08

pwh skrev:

> Så skal du da også have lov til at nyde mine,
> [...]

Stemmer sendt :)

Fra : pwh

Dato : 27-05-07 13:59

Brian, skrev:

> Stemmer sendt :)

Takker
Men jeg bruger kun hundegalleriet til at vise biller frem,
denne gruppe er det eneste sted på nettet pt jeg gider skrive
om hunde.

/Jens

Fra : sn

Dato : 27-05-07 23:39

Brian wrote:

> Blander mig lige ;)
> FLOT HUND! Ser rigtig vaks ud :)

Takker!
- og vaks er han også, - specielt når der er harer i nærheden, ...eller han
hører en mus. Det er simpelthen et syn for guder, når han jagter mus. Sætter
af fra alle 4 poter samtidig og springer rundt som en gazelle, - nej det kan
ikke forklares, det skal ses...

--
Med venlig hilsen - Susanne Nielsen

Cody's bedste side: http://picasaweb.google.com/Bikenomore
.... og hans egen side: www.hjoernebutikken.dk

Dagens underfundighed:
Nede på fortovet står Nielsen og maler Sørensen. Bagved står Jørgensen og
tømrer Hansen sammen. For lidt siden gik Larsen og smed Christensen hen ad
gaden. I en port står Andersen og slagter Jensen og nu kommer Schmidt og
fisker Holm op af en kælder.

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 08:44

On Sun, 27 May 2007 13:38:27 +0200, Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk>
wrote:

>Blander mig lige ;)
>FLOT HUND! Ser rigtig vaks ud :)

Nej nej. Vaks der sådan her ud :
http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks16.jpg

Men ja. Det er en rigtig fin hund, ham Cody!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 14:57

Leyna skrev:

> Nej nej. Vaks der sådan her ud :
> http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks16.jpg
>

> Men ja. Det er en rigtig fin hund, ham Cody!

Vaks har godt nok nogle flotte øjne!

Fra : Leyna

Dato : 28-05-07 18:40

On Mon, 28 May 2007 15:57:02 +0200, Brian <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk>
wrote:

>Vaks har godt nok nogle flotte øjne!

Tak. Resten af ham er nu osse meget pænt! ; )
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Brian

Dato : 28-05-07 19:44

Leyna skrev:

> Tak. Resten af ham er nu osse meget pænt! ; )

Det var nu heller ikke ment sådan :) Jeg synes han ser rigtig fin ud! :)