5 mdr. Golden - ikke renlig
Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-05-07 11:30

Hej

Vi har en 5 mdr gammel Golden (tæve) som har lidt svært ved at
forstå at det er udenfor det foregår

Det går som regel fint om natten - så det vil sige at hun er fysisk godt
kan holde sig

Men når vi er hjemme, så ligger der lige pludselig en sø midt på
køkkengulvet

Nå vi er på arbejde kan hun som regel også godt vente til vi kommer hjem

Hvad gør vi forkert ?

Hvis det stod til min kone, så fik hun (altså hunden) et "til salg"-skilt om
nakken,
men nu er det heldigvis ikke det hele hun bestemmer

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Kasper

Dato : 26-05-07 12:46

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> om nakken,
> men nu er det heldigvis ikke det hele hun bestemmer

Vores sorte lab, gjorde det samme også intil måske han var ½ år..., men det
var når han blev opstemt... pga. han ville have hans mad, eller der kom folk
eller vi legede...
Vi fik så aldrig en sø, men til gengæld en lang stribe hen over hele
gulvet... :(

Men det gik i sig selv med tiden. Jeg tror også det var os der var for
langsome til at læse hans tegn, men han er også blevet bedre nu til at give
tegn.

Vi flyttede her for nyligt i et hus med udestue, inden for de første 14 dage
mente han det var fint med en udestue, så han ikke skulle sidde uden for og
lave hømhøm... men det er han kommet efter det er forkert :)

Så lidt tolmodighed, og prøv at læse hundens signaler

Kasper

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-05-07 12:54

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om nakken,
> men nu er det heldigvis ikke det hele hun bestemmer

hej Brian

ih, hvor jeg kender det. Min lab.hvalp, også en tæve, født den 29. december,
har indtil for en uges tid siden tilsyneladende været helt ligeglad med,
hvor hun tissede og besørgede, ja, hun præsterede endda at gøre det inde i
stuen 1½ meter fra den åbentstående terrassedør, så hun har været billigt
til salg flere gange

Fornyligt nævnede jeg det for hvalpens opdrætter, og hendes trøst var, at de
fleste hvalpe bliver helt renlige, når tandskiftet er overstået - så hold
ud, der er håb forude.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Is

Dato : 26-05-07 14:49

> [...]
> forstå at det er udenfor det foregår
>
> Det går som regel fint om natten - så det vil sige at hun er fysisk

Jeg tror det ikke den føler sig tryg - der hvor du gerne vil have den
har sit "toilet"

Det drejer sig selvfølfgelig om at i tit går med den, hvor det skal
gøres, og er passive indtil den tisser m.m. når den har gjort det
roser den.

Kommer der andre dyr der, kan det også være årsagen - selv en kat kan
være årsagen.

Kender til to tilfælde hvor det var en kat der gjorde området utrygt.

En amstass hvalp blev igen urenlig, samtidig med at en stor hankat
"indtog" haven.
Og en rottweilerhvalp, der blev renlig præcis samtidig med at den blev
modig nok til at jagte en hankat ud af haven.

Erik Isager

Fra : qfha

Dato : 27-05-07 13:12

On 26 Maj, 12:29, "Brian S Jensen" <m...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nakken,
> men nu er det heldigvis ikke det hele hun bestemmer

Har I en fast lufterytme når I er hjemme. Det er meget vigtigt.
I hvilke situatuoner tisser hun. Er det når hun har leget, spist,
været ophidset eller lignende. En hvalp skal altid ud at tisse når der
har været en aktivitet.
Jeg har på fornemelsen, at det måske kunne have noget at gøre med, at
I ikke kan læse jeres hvalp endnu. Altså hvornår hun"siger" at hun
skal ud.
En måde at lære en hvalp at gå til døren når den skal ud, er at lægge
en avis derved. Så vil den søge derhen, især hvis I har trægulv. Ingen
hvalp bryder sig om at tisse indendør på et gulv, hvor det kan
"plaske".

Vejen frem er at være opmærksom på dens kropssprog. Hunde har et
særdeles veludviklet sprog, som vi lettere kan lære end de lærer
vores, hvis vi giver det tilstrækkeligt opmærksomhed.

mvh
qfha