MS Windows
briani 27239
Hvad er det nu Filerne i Kontrolpanel kald~
Fra : mvama

Dato : 27-05-07 14:28

Jeg har en ikon i Kontrolpanel der ikke skal være der, der er ingen navn
eller billed. Jeg har glemt ikonernes Fil navn.( ?.dll) så jeg kan finde det
pågældene ikon ?.dll og slette det.
Mvh.Jama

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-05-07 14:39

mvama skrev:

>Jeg har en ikon i Kontrolpanel der ikke skal være der, der er ingen navn
>eller billed. Jeg har glemt ikonernes Fil navn.( ?.dll) så jeg kan finde
>det pågældene ikon ?.dll og slette det.

..cpl

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jama

Dato : 27-05-07 19:59

> .cpl
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Takker
jama

Fra : mvama

Dato : 28-05-07 13:50

> .cpl
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Jeg takker for svaret, men jeg kan ikke finde den pågældene ikon når jeg
søger på cpl eller cpl.dll. Jeg får en masse filnavne, men det skal kun være
de programmer, der er i Kontrolpanel. Jeg mener, at jeg før har kunne søge
på kun de Ikoner, der er/findes i Kontrolpal, men det var måske under
Win98?. Det er måske ikke det store problem, at der er en Ikon uden navn
eller andet og som ikke kan åbnes, men jeg vil godt ha det fjernet.
Mvh.Jama

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-05-07 14:17

On Mon, 28 May 2007 14:49:45 +0200, "mvama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>Win98?. Det er måske ikke det store problem, at der er en Ikon uden navn
>eller andet og som ikke kan åbnes, men jeg vil godt ha det fjernet.

Kontrolpanelet ligger som *.cpl filer i c:\windows\system32.

Jeg vil dog ikke anbefale du sletter *.cpl filerne - Du kan jo få brug
for dem igen på et senere tidspunkt.

Det er nok bedre at bruge et værktøj som TweakUI fra Microsoft
PowerToys serie. TweakUi giver dig mulighed for at bestemme hvilke
dele af kontrolpanelet der skal være synlige.

TweakUI hentes på microsofts download sider...

<mlr>

Fra : Jama

Dato : 31-05-07 21:16

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dele af kontrolpanelet der skal være synlige.
>
> TweakUI hentes på microsofts download sider...

tak.
Mvh.Jama

Fra : kep

Dato : 28-05-07 14:27

"mvama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> navn eller andet og som ikke kan åbnes, men jeg vil godt ha det fjernet.

Hej
Måske er der noget du kan bruge her :
http://windowsxp.mvps.org/cpicon.htm

--
M.v.h.
kep

Fra : Jama

Dato : 31-05-07 21:16

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "mvama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Takker endnu engang, for de hurtige svar.
jama