MS Windows
briani 27239
Reparation af ødelagt Windows systemfil
Fra : Kokken

Dato : 27-05-07 09:48

Når jeg sætter min windows Xp CD i computeren for at reparere en fil i
windows systemet som er blevet beskadiget - så får jeg en meddelelse om at
skrive administrator adgangskoden. Jeg skriver så den kode som jeg altid
bruger når jeg logger mig ind i min computer.

Derpå får jeg meddelelsen:

Adgangskoden er ugyldig skriv adgangskoden igen.

Er der andre adgangskoder end den som jeg normalt bruger når jeg logger på
min computer? Jeg har også prøvet at skrive mit brugernavn som står på logon
siden.

Hvor på nettet finder jeg en trin for trin instruktion i at reparere en
windows fil med Windows installations CD'en

Fra : Bjarne Chr

Dato : 27-05-07 09:14

"Kokken" <popserver@huk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor på nettet finder jeg en trin for trin instruktion i at reparere en
> windows fil med Windows installations CD'en

Har du prøvet ikke at skrive noget i administrator adgangskoden? Fejl i
systemfiler kan rettes med SFC fra Kommandoprompt. Du skal bruge din Windows
XP CD, sæt den i drevet og luk menuen når den kommer frem. Gå til Start /
Kør og tast cmd, når du er i kommandoprompten taster du sfc /scannow. Bemærk
mellemrum mellem sfc og skråstregen.
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Bc