MS Windows
briani 27239
Nogen der har prøvet Ghost på ny HD ?
Fra : Per

Dato : 26-05-07 20:51

Hej NG!

Jeg har brugt Norton Ghost 9.0 gentagne gange på min egen PC ifm.
geninstallering på mit eksisterende drev med gode erfaringer.

Jeg skulle så her til aften installere et Ghost image for min søster på en
ny HD i en bærbar, da den gamle var stået af.

Da den er færdig med at indlæse skriver den at der mangler en til fil til
windows og PCén virker således ikke - kan ikke starte windows - burde den
ikke bare virke.

Der kan der ikke være forskel på, om man indlæser på samme "gamle" HD eller
en ny ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-07 03:08

Per skrev:

> [...]
> der mangler en til fil til windows og PCén virker
> således ikke - kan ikke starte windows - burde den

Jo, men harddisken var jo stået af, sagde du, det er
ikke nemt at lave en ghost af en defekt harddisk

> Der kan der ikke være forskel på, om man indlæser
> på samme "gamle" HD eller en ny?

Jo, prøv på en ny - ellers må du installere systemet igen.

Kan du hive data ud af den defekte disk?

--
Allan Vebel
Støt LKI-projektet: http://lki.dk/medlem.php

Fra : Rado

Dato : 27-05-07 05:44

On Sat, 26 May 2007 21:50:42 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Da den er færdig med at indlæse skriver den at der mangler en til fil til
>windows og PCén virker således ikke - kan ikke starte windows - burde den
>ikke bare virke.

Det burde den normalt jo. Hvilken fil er der tale om? Det må jo være
en systemfil, og i så fald burde problemet kunne løses ved at hente
denne fra en anden PC med samme operativsystem.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern