MS Windows
briani 27239
Deling af seriel port ?
Fra : bs

Dato : 26-05-07 19:49

Case:

1 stk pc med win xp tilsluttet udstyr via seriel port og tilsluttet lan
på lokation 1.

ønske om at kunne programmere/overvåge dette stykke seriel udstyr fra
andre win xp pc'ere via lan.

Det jeg kunne forestille mig er et stk. software der kunne dele
serielprten på lokation 1 og et andet der kunne oprette en virtuel
seriel port med dataene fra den delte serielport via lan.

Har i nogle gode ideer? Helst freeware dog måske ikke realistisk da det
drejer sig om windåse men hvis det er betalingssoftware ønkes mulighed
for at afprøve funktionaliteten inden køb (shareware/demo).

/brian

Fra : VIP

Dato : 29-05-07 11:41

"bs" <virker.ikke@skriv.i.gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> drejer sig om windåse men hvis det er betalingssoftware ønkes mulighed for
> at afprøve funktionaliteten inden køb (shareware/demo).

Erstat pcén på lokation 1 med Serial device server og tilslut det serielle
udstyr til den.
Installer virtuel com port software på de andre pcér og du er kørende
kig evt. på www.danbit.dk

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : bs

Dato : 06-06-07 18:54

VIP skrev:
> [...]
> udstyr til den.
> Installer virtuel com port software på de andre pcér og du er kørende

En mulig løsning ja. Dog står der en pc til registrering af varer
umiddelbart ved udstyret der skal kobles til. Jeg lurede på om den ikke
kunne bruges.

/brian